התלמידים נאבקים כדי לעלות לאוטובוס היחיד שהגיע. צילום :פרטי

צפו: "הילדים שלנו נדחסים לאוטובוסים כמו סרדינים בדרך לבית הספר"

פורסם בתאריך: 4.9.19 18:00

הורים רבים בבאר יעקב מתלוננים על כמות ותדירות נמוכה של קווי האוטובוס מטעם חברת קווים לכיוון בית הספר התיכון עתיד נווה נחום ביישוב. הבעיה מוכרת מעל משנתיים ביישוב, אך כעת מתברר כי היא מחמירה עד כדי "מצב בלתי נסבל" כפי שמתארים הורי התלמידים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


 

במהלך בשנתיים האחרונות התלוננו התושבים על חברת האוטובוסים קווים עקב בעיית תדירות נמוכה בשעות הבוקר לכיוון בית הספר עתיד נווה נחום וחזרה ממנו בשעות הצהריים עם תום הלימודים. כעת התברר, כי החל מהיום הראשון ללימודים בתחילת השבוע הבעיה החמירה.

בתיכון עתיד נווה נחום הממוקם בקצה היישוב בשכונת צמרות, לומדים השנה 1,300 תלמידים כאשר מרביתם גרים רחוק מבית הספר. הרחוקים ביותר גרים בשכונת חתני פרס ישראל, מושב נווה דורון ומושב תלמי מנשה.

בשעות הבוקר המותאמות לזמן ההגעה לבית הספר, עושה את מסלולו למוסד הלימודים אוטובוס אחד בלבד, ולעיתים מסתפקת חברת קווים במיניבוס קטן. שני כלי התחבורה הללו אינם יכולים להכיל את כמות התלמידים הגדולה הזקוקה לאוטובוס בכדי להגיע ללימודים.

כתוצאה מכך, התלמידים שממתינים לאוטובוס נדחפים ונאבקים עד כדי אלימות בדי להצליח לעלות ולהגיע ללימודים. מרביתם נאלצים להישאר בתחנה חסרי אונים. התלמידים ששפר עליהם, נאלצים להידחס "כמו סרדינים, עם צפיפות נוראה עד כדי מחנק והעיקר-  להגיע בזמן לשיעור", כך לדברי הורים ותלמידים. הבעיה המדוברת חוזרת על עצמה גם בשעת סיום הלימודים, כאשר גם אז, מגיע אל בית הספר מיניבוס בודד שדוחס לקרבו כמות קטנה מאוד של תלמידים. ולא אחת נאבקים הילדים ביניהם בכדי "לזכות" בנסיעה הביתה.

עקב כך, דווקא בימי הקיץ החמים נאלצו לא אחת התלמידים לצעוד רגלית מרחק רב עם תיק כבד לכיוון בית הספר וממנו בגלל בעיה זו. ההורים מתלוננים שלמרות פניות רבות שנעשו בשנתיים האחרונות (גם בפניות של מערכת "השקמה באר יעקב") לחברת קווים – הבעיה לא מטופלת ולא נראה שיש פתרון באופק.

"תלמידים שאמורים להגיע לתיכון עתיד נווה נחום נדחקים על בסיס כל הקודם זוכה כדי לעלות להסעה", מתלוננים ההורים שאף פתחו קבוצת ווטסאפ בה מועלות התלונות. "שאר התלמידים צועדים קילומטרים בשמש כדי להגיע הביתה. מצב זה חוזר על עצמו כבר מהיום הראשון של שנת הלימודים הנוכחית והשנה כאמור – המצב אף החמיר. זאת, מאחר וכמות התלמידים גדלה כצפוי בבית ספר הצומחמשנה לשנה. כל הפניות שנשלחו לחברת קווים בשנתיים האחרונות לא הניבו תוצאות. חבל שלא מתייחסים ולא מגבירים את תדירות הקו בזמנים הספציפיים של שעות הלימודים. אנחנו נותרים ללא מענה".

יצוין, כי במועצה המקומית בוצע טיפול בעניין ונמסר מהמועצה כי "בעקבות תלונות ההורים על חברת קווים, החליטה המועצה בשיתוף עם רשת עתיד כי בנוסף לאוטובוסים הקיימים של התחבורה הציבורית, להוסיף שני אוטובוסים בבוקר ושניים נוספים בשעות הצהריים. המסלול והשעות ייקבעו בהתאם לרישום התלמידים. העלות החודשית מסובסדת לכם ההורים עבור נסיעה הלוך ושוב ותעמוד בסך 100 שקל בחודש למשך עשרה חודשים".

מחברת קווים נמסר בתגובה: "בשנתיים האחרונות הוכפל השירות ולשני מיניבוסים שסיפקו את כל השירות העירוני לבאר יעקב נוספו שני אוטובוסים עירוניים. בימים אלו, לאחר שטופלה בעיית מעברי האוטובוסים בתלמי מנשה, השירות כולו יועבר לביצוע באוטובוסים ובשעות שבהן מוסעים תלמידים כבר מיום ראשון האחרון. הוספת נסיעות לקו היא בסמכות משרד התחבורה בלבד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר