סיוט בשחקים: "הייתי בטוח שאנחנו עומדים להתרסק"

אחרי שעה וחצי בטיסה מבודפשט לארץ, נקלע המטוס בו טסו זיו אלטמן ובני משפחות לכיס אוויר קשה. נוסעים נכנסו לפאניקה וחלקם אף נפצעו

פורסם בתאריך: 6.6.19 18:47

זה קורה גם לכם לפעמים, אבל בטח שלא באותה העוצמה שזה קרה לזיו אלטמן, מי שמכונה ביישוב "ילד הקריוקי" בטיסה יחד עם אמו ושני אחיו: אחרי ארבעה ימים של טיול משפחתי מהנה בבודפשט, הם עברו חוויה קשה ומבהילה בדרך לישראל.

"עלינו לטיסה הביתה מבודפשט", מספר אלטמן, "מטבע הדברים, כולנו היינו שמחים, נרגשים, מלאי חוויות ועם טעם של עוד. אבל אחרי שעה ורבע בערך מרגע ההמראה, פתאום הרגשנו נפילה קטנה במטוס, שהתייצבה מייד. עוד לא הספקנו להבין מה באמת קרה, ופתאום הרגשנו נפילה חזקה וטלטלה איומה של המטוס. זה נמשך כחצי דקה שהרגישה כמו נצח. לא נפסק. מפחיד ברמות שלא ניתנות לתיאור".

זיו מספר כי הנוסעים ההמומים והמבוהלים הרגישו כי הטייס מנסה לאזן את המטוס, אך הטלטלה לא נפסקה. "זאת הייתה תחושה איומה, פחד שאי אפשר לתאר. אנשים היו בפאניקה איומה, בכו, צרחו, התחושה הייתה כאילו שאתה מנער קופסה. אני ישבתי קפוא במקום והחזקתי חזק את הכסא", מתאר אלטמן, "הבחור שישב במושב לידי ישן, וברגע הטלטול הראש שלו נתקע בתקרה והוא נפגע והחל לדמם. אנשים נוספים במטוס פשוט 'עפו' לכל עבר. גם הדיילות נפגעו וחלקן סגפו מכות בראשן מתקרת המטוס".

אלטמן והנוסעים הנוספים במטוס היו בטוחים שיתרסקו. "חשבתי שהלך מנוע, שהטייס איבד שליטה. תוך כדי, כל החיים רצים בראש, מחשבות על האישה, הילדים, העבודה, ההופעות. זו תחושה מלחיצה מאוד", הוא מספר, "אחרי שהכל נרגע פיניתי את מקומי לצעיר שישב לידי ונפצע, כדי שפראמדיק שהיה על טיסה ייתן לו טיפול רפואי ראשוני. עברתי לשבת ליד אישה מבוגרת שנלחצה מאוד והרגעתי אותה, החזקתי לה את היד. גם צוות הדיילות התעשת מהר והן לא הראו פאניקה והרגיעו את הנוסעים".

מה אתה יודע בעצם על מה שקרה?

"בסוף הטיסה שאלתי את הטייס מה קרה. הוא הסביר שנקלענו לכיס אויר קשה מאוד וצנחנו 100-150 מטר. אני חושב שאם הטייס לא היה טוב ומיומן, מקצוען אמיתי שהצליח להשתלט על המטוס – כל הטיסה הייתה נגמרת לגמרי אחרת".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר