צילום: Elena Nichizhenova / shutterstock.com
צילום: Elena Nichizhenova / shutterstock.com

לראשונה: גן ובית ספר ברוח החינוך המונטיסורי בבאר יעקב

בעקבות הביקוש מצד ההורים המסגרות החדשות יחלו לפעול כבר בשנת הלימודים הקרובה. השיטה, הניהול והמיקום: כל הפרטים על בית הספר החדש ביישוב

פורסם בתאריך: 23.5.19 12:30

גן ובית הספר ברוח החינוך המונטיסורי יוקם בשנת הלימודים הקרובה. כך נודע למערכת "השקמה באר יעקב".

בימים אלה מקדם ראש המועצה, ניסים גוזלן, את הקמת מוסדות החינוך שיפעלו בשיטה המונטיסורית. זאת, בעקבות החלטת המועצה המקומית. במסגרת החינוך החדשה יפעלו כיתת גן וכן כיתות א' ו-ב'.

כיתות אלה יפעלו בשיטת החינוך אשר דוגלת בסביבת למידה חופשית, צמצום פעילות קולקטיבית ושימת דגש לפעילות אינדיבידואלית. השיטה מעניקה לילדים חופש שמאפשר להם לסגל משמעת פנימית, להתפתח ולגדול, ומדרבנת אותם לשאוף בהתמדה למטרות שהציבו לעצמם במסגרת של זמן קבוע.

כיום פועלים בארץ כ-15 גנים ומספר בתי ספר מונטסוריים, כאשר גם בראשון לציון השכנה, ייפתחו בשנת הלימודים הקרובה מסגרות חינוך ברוח השיטה. זאת, בעקבות הביקוש מצד ההורים.

להחלטה קדם תהליך שיתוף ציבור, שבו לקחו חלק תושבים רבים, הורים לילדים שהביעו עניין במסגרות החינוך המונטיסוריות. כמו כן, נבחן הנושא על ידי משרד החינוך (אגף מו"פ) ששותף בתוכנית הייחודיות הפועלת ביישוב. כמו כן, מנהלת מחוז מרכז במשרד החינוך, עמליה חיימוביץ', אישרה את הקמת בית הספר וניתן לו סמל מוסד.

בתוך כך, פורסם מכרז למנהל/ת למסגרת החינוך החדשה שתפעל ביישוב. במקביל, נפגש גוזלן עם שתי יועצות, מומחיות לשיטת החינוך המונטיסורית, ואישר את העסקתן במטרה ללוות בתהליך ההקמה את המנהל או המנהלת שייבחרו ואת צוות המורים.

כמו כן, אישר גוזלן את מיקום בית הספר, שיפעל במבנה הדרים לשעבר, ואת תוכנית השיפוצים והתאמת המבנה לצרכים הפדגוגיים המיוחדים הנדרשים.

ממחלקת החינוך בבאר יעקב, נמסר כי "המחלקה עושה את כל הנדרש במטרה לפתוח כבר בשנת הלימודים הקרובה גן ילדים ובית ספר ברוח מונטסורי. המחלקה פועלת בשיתוף פעולה מלא עם ההורים, היזמים והמתנדבים, השותפים להקמת מסגרות חינוך אלה".

עוד נמסר מהמחלקה כי הרישום לבתי הספר הסתיים, אולם הרישום המאוחר ממשיך ועדיין ניתן להירשם לבית הספר באתר המועצה, על בסיס מקום פנוי.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שבט איתן שולט

    בחצר מבנה הדרים ישנו את שבט איתן, רק השנה עברנו לשם ואם יקימו בית ספר במתחם השבט, תלמידי בית הספר יהרסו את הפרוייקטים השבטיים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר