"הייחודיות של באר יעקב מצריכה התייחסות מיוחדת לאקלים בבתי הספר"

עמליה חיימוביץ,' מנהלת מחוז מרכז במשרד החינוך, ביקרה עם צוותה בבאר יעקב והתייחסה למורכבות של מערכת החינוך ביישוב

פורסם בתאריך: 12.6.19 15:35

"באר יעקב הוא יישוב שמתפתח וגדל בצורה מהירה, ואנו במשרד החינוך נותנים לכך את הדעת, המשאבים והאמצעים בשיתוף עם הנהגת הרשות המקומית". כך אמרה מנהלת מחוז מרכז במשרד החינוך, בסיור שערכה ביישוב לקראת שנת הלימודים הבאה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


הביקור התקיים בגן לילך ובבית ספר צמרות ביישוב ומטעם המחוז השתתפו בו המנהלת חיימוביץ, מפקחת המחוז ורדה אופיר, מדריכת ייעוץ גלית מנחם, מפקחת הגנים ירדנה נבון, מפקחת בתי ספר מרב מזור והמדריכות המחוזיות בתחומי הדעת. אליהן התלוו בכירי המועצה ואגף החינוך המקומי.

"הביקור שלנו עסק ביישום תוכנית העבודה המשותפת של משרד החינוך והרשות המקומית בבאר יעקב", אומרת חיימוביץ' בראיון מיוחד ל"השקמה באר יעקב", "שיתוף הפעולה הפורה עם הרשויות המקומיות לרבות באר יעקב וכל זאת, תוך קביעת יעדים ומטרות משותפים, נועד לשפר ולקדם את מערכת החינוך בכל רשות ורשות . אנו רואים הצלחה רבה ביישום הנושא בבאר יעקב".

באר יעקב מתפתחת וגדלה בקצב מדהים וצפויה להמשיך ולהתפתח בעשור הקרוב. איך נערכים לכך זו בהיבט החינוכי?

"עם ההתפתחות, כמובן שגדל מדי שנה גם מספר כיתות הלימוד, גם כיתות גן וגם בתי ספר. ידוע לנו כי בשנת הלימודים הקרובה ייפתחו ביישוב בתי ספר חדשים, גנים חדשים וגם תתווסף שכבת גיל חדשה בתיכון עתיד נווה נחום. אנו במשרד החינוך לקליטת כמות גדולה של תלמידים, קליטת מורים וגננות וצוותים. היערכותנו לשנת הלימודים נעשית תמיד עם הפנים קדימה מספר שנים לפחות, ובמיוחד ביישוב צומח באופן מואץ כמו באר יעקב. בשנים האחרונות, היישוב מכפיל ומשלש את גודלו ויש לכך משמעות בשני צירים עיקריים: בינוי מוסדות חינוך וקליטת עובדי הוראה. בשניהם, משרד החינוך משקיע משאבים רבים כבר מספר שנים. אתגרים נוספים הנובעים מצמיחה מואצת אשר עומדים בפנינו, הם קליטת תלמידים שנעשית כבר במהלך השנה ולא רק לקראת פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר".

מה לגבי הבינוי?

"גם בתחום הבינוי אנו כמובן נערכים יחד עם הרשות המקומית אבל כאן יש לעיתים עיכובים. יחד עם זאת, אנחנו לא מתפשרים בנושאים של צפיפות כיתות או גנים, ומוצאים פתרונות יצירתיים. אנחנו עושים הכל על מנת ששנת הלימודים ומהלך השנה יתקיימו כסדרם ובהצלחה, לטובת ורווחת התלמידים והצוותים החינוכיים. כל המחוז מגויס לעניין".

איך בא לידי ביטוי שיתוף הפעולה בין משרד החינוך ומועצת באר יעקב?

"כפי שציינתי, אנו עובדים בשיתוף פעולה מצוין. השינויים וההתפתחות המואצת בבאר יעקב מעמידים אתגרים משותפים בפנינו ובפני הרשות המקומית, ואנו צופים קדימה להמשך עשייה פורייה".

תוצאות המיצב האחרון לא פורסמו, אך על פי תוצאות המיצב שנערך לפניו, התוצאות היו לא טובות למוסדות החינוך בבאר יעקב. אתם עוקבים, בודקים ופועלים לבדיקה ולשיפור ההישגים? כיצד?

"כמובן שאנו עוקבים. גורמי הפיקוח במחוז נמצאים בקשר רציף עם מנהלי המוסדות והצוותים החינוכיים באופן כולל ובתחומי ידע שונים. הורים שולחים את ילדם לבית הספר עם שתי ציפיות: שילדם יגיע להישגים לימודיים ושיגיע בשמחה לבית הספר. שני עוגנים אלה עומדים לנגד עינינו בעבודתנו. אנו פועלים לשיפור מתמיד של איכות ההוראה ופיתוח אנשי החינוך, מקצים משאבים ותוכניות לימוד חדשניות וכל זאת, על מנת להוביל את התלמידים למיצוי יכולתם ומימוש הפוטנציאל שלהם".

"אני מאמינה באנשי החינוך אשר רואים בעבודתם שליחות, ועשייתם החינוכית איכותית ומקדמת. מטבעי, אני רואה תמיד את חצי הכוס הריקה ולכן, בבתי ספר שיש צורך לשפר ולקדם אנו משקיעים רבות, מדריכים ומלווים על מנת לעלות את ההישגים".

לפני שנה נכתבה תוכנית מיקוד על ידי המועצה ומשרד החינוך שמטרתה שיפור הישגים וחיזוק הקירבה בין מורים לתלמידים וילדי גנים. מדוע דווקא נושא זה מטופל ולא הישגים לימודיים ובמיוחד, לאור תוצאות המיצב?

"תמיד עובדים על מספר נושאים במקביל ולא זונחים תחום אחד על פני האחר. תחום האקלים הבית ספרי חשוב וכמובן, מקודם במקביל להעלאת הישגי התלמידים – דבר שנעשה בעבודה יומיומית ובמיקוד מתמיד. הייחודיות של באר יעקב, המאגדת לתוכה תושבים חדשים רבים ממקומות שונים, מצריכה התייחסות מיוחדת לנושא האקלים. חשוב לבנות תשתיות של אקלים חינוכי מיטיב, אשר יהווה אבן יסוד בבתי הספר, לייצר שפה ואמירה יישובית בתחום זה. מלבד זאת, ודאי שאי אפשר להגיע להישגים ללא יחסי קירבה ואכפתיות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר