איך מקפידים על ההנחיות עם 100 אלף מתרחצים? I צפו:

בראשון לציון נערכים לפתיחת עונת הרחצה באיחור, בכפוף למגבלות הקורונה. מה מחכה לכם?

פורסם בתאריך: 19.5.20 16:33

על פי החלטת הממשלה, מחר (רביעי, 20.5) תפתח עונת הרחצה. שעות הפתיחה בשלב זה הן מ-07:00 בבוקר ועד 17:00 אחר הצהריים, כאשר בהדרגה ועם ההתקדמות לעבר חודשים יולי ואוגוסט, יעבדו המצילים עד השעה 20:00 בערב. אם לא יהיו הפתעות עונת הרחצה צפויה להסתיים ב-17 באוקטובר.

עונת הרחצה נפתחת באיחור, כאשר בראשון לציון מחשש לסיכון חיי מתרחצים הציבו מצילים כבר בשבוע שעבר, שבינתיים חילצו מהמים מספר מתרחצים שהיו בסכנת טביעה.

חוף הים בראשון לציון הוא אחד החופים העמוסים בארץ, ומגיעים אליו כ-100 אלף מתרחצים מדי סוף שבוע בעונת הרחצה. בעקבות המאבק בהתפשטות הנגיף ידרשו המתרחצים לעטות מסיכות והמלתחות הסגורות לא יפעלו. כמו כן, המבקרים יידרשו לשמור על מרחק זה מזה, על פי הנחיות צו הבריאות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולם אלי שוורצברג, מנהל אגף חופים ואגמים בעיריית ראשון לציון, ומי שחי את החוף המקומי כבר 36 שנים, שנערך לפתיחת החופים, אומר כי לא את כל ההנחיות ניתן ליישם במלואן.

"פתיחת עונת רחצה מאתגרת במיוחד", אומר שוורצברג, "זה מתחיל בלמצוא אלטרנטיבות למצילים ולמזער הדבקה בשעות הצלה, ועד לציבור שמגיע ליהנות בים תחת המגבלות. המציאות מכתיבה לנו הנחיות חדשות של שמירת מרחק ועטיית מסכות, תיפעול המסעדות ועוד. היערכות לכל אלה חייבה חשיבה לפרטי פרטים".

כשהוא נשאל כיצד ניתן לאכוף עטיית מסיכות בכל מהלך השהייה בחופים, גם בעת היציאה מהמים, הוא אומר: "עוד לפני פתיחת החופים, הגיעו עשרות אלפי נופשים לחופי העיר בשבועות האחרונים. בכל תקופת הקורונה, אכפנו יחד עם המשטרה והפיקוח העירוני את ההנחיות. ברגע שתיפתח עונת הרחצה, קשה יהיה לשמור על המרחקים בין הנופשים. נפזר את הכיסאות ומיטות שיזוף על פי המרחק שנדרש, אבל זה טוב רק לשעות הבוקר, כי ברגע שהחוף מתמלא וזכותו של כל אזרח לשבת בכל נקודה בחוף, קשה מאוד לאכוף מרחקים בין אנשים. נעשה הכל כדי לאכוף את ההנחיות, עם כל האמצעים, לרבות כריזה אבל זו משימה כמעט בלתי אפשרית. בשבת יגיעו כ-100 אלף נופשים ולאכוף מול מספרים כאלה – זה לא אפשרי".

לגבי המסעדות שנמצאות על החוף , שוורצברג מסביר כי הן יעבדו במתכונת של טייק אווי וללא מלצרים. ליד המסעדות ועל החול יהיו מיטות שיזוף וכיסאות שפזורים על ארבע שורות במרחקים של שני מטרים, 100 כיסאות לכל מסעדה. כמו כן, לכל בית עסק על קו המים יהיו 20 זוגות של מיטות שיזוף, שורה שנייה עם 40 כיסאות, שורה נוספת של 20 מיטות שיזוף ושוב 40 כסאות.

בצד המזרחי של המסעדות שנמצאות על הטיילת, ההנחיות ברורות כמו לכל המסעדות ברחבי הארץ: רק טייק אווי וללא ישיבה, עד להוראות חדשות של משרד הבריאות.

 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר