בית הכנסת חב"ד שכונת נעורים
בית הכנסת חב"ד

בית הכנסת בשכונת נעורים: ראש העירייה ייפגש עם התושבים

אחרי בלש פרטי, שמועות וספקולציות: פגישה בהשתתפות ראש העירייה רז קינסטליך, נציגי העירייה ותושבי שכונת נעורים עשויה לשפוך אור על התעלומה שמעסיקה את התושבים

פורסם בתאריך: 3.4.19 14:56

האם בקרוב תיפתר התעלומה שמעסיקה את תושבי שכונת נעורים בראשון לציון לגבי מבנה בית הכנסת חב"ד המכונה 770? ביום שני הקרוב, 8 באפריל, בשעה שש בערב, תיערך פגישה עם ראש העיר רז קינסטליך, חברת המועצה אילנית הרוש וסגן ראש העיר מקסים בביצקי בהשתתפות תושבי השכונה. הפגישה תעסוק בהבהרות לגבי ייעוד בית הכנסת, אופיו וגודלו של המבנה, שבנוי לגובה של חמש קומות וגודלו כיום הוא כ-3,000 מטרים רבועים במקום 500 המטרים הרבועים שאושרו בהתחלה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לאחר תקופה ארוכה שבה תהו התושבים לגבי המבנה מבלי שסופקו להם הסברים מפורשים, הם שכרו לפני כמה חודשים בלש ואדריכלית. לטענתם, נמצא שבמקום ייבנו שני בתי כנסת, מקווה, כיתות לימוד, אולם אירועים, בית תמחוי וחנות למוצרי יודאיקה. מנגד טען הרב אליהו סגל שבמקום יוקם רק בית כנסת, אך הוא מסרב לחתום על כך בפני תושבי השכונה.

אריה לב, פעיל בשכונה שמתנגד לבנייה הלא חוקית לטענתו שחרגה מהייעוד שלה ומהקצבת השטח שהיה בהתחלה, מספר ל"השקמה ראשון לציון" כי "ביום שני אנחנו מתכוונים להגיע מאות אנשים לבניין העירייה לפגישה עם ראש העיר. אנחנו לא נוותר. הכנו פלאיירים, ואנחנו מתכוונים לעבור כל סוף השבוע בין הבניינים, להכניס לתיבות הדואר, לדבר עם כל האנשים שנפגוש ולהביא אותם איתנו לבניין העירייה ביום שני. בנוסף ייעשה פרסום ברשתות החברתיות כדי להביא את הנושא לידיעת הציבור".

לדבריו של לב, "אנחנו מתכוונים לצאת ביום שני עם תשובות ולשמוע מה מתכוונים לעשות בתוך המבנה הזה. לפי הפרסומים של חב"ד זה לחלוטין לא רק בית כנסת, שלזה אני לא מתנגד, אבל לבנות כאן אולם אירועים וכיתות לימוד שיהיו כולל – זה כבר משהו אחר. לא לזה יועד המקום. אנחנו רוצים התחייבות בכתב מה יהיה במקום, ואם לא – נמשיך ונפנה לבית המשפט. חודשים ארוכים אנו מחכים לפגישה הזאת ואני מקווה שהיא תניב תשובות סוף סוף".

מקסים בביצקי, סגן ראש העיר ראשון לציון שמלווה את תושבי השכונה במאבקם, מסר כי "אני לא נגד בית כנסת, אני נגד בנייה לא חוקית וקומבינות של אולם שמחות ועוד דברים שנוספו שלא כדין, כאשר  באמצע יש שתי שכונות חילוניות".

מאילנית הרוש, חברת מועצה ויו"ר מר"צ בראשון לציון, נמסר כי "אני מלווה את התושבים של השכונה כבר זמן רב ויזמתי את הפגישה עם ראש העירייה רז קינסטליך על מנת למצוא פתרון ופשרה מוסכמת שנוגעת לבעיה שהעלו – הבעיה שנוגעת להקמת בית חב"ד, מבנה 770, בלב העיר. אני סמוכה ובטוחה שהשיח שיתנהל יהיה מכובד ושיימצא פתרון שיאפשר לשמור על צביון השכונה".

רב בית הכנסת אמר ל"השקמה ראשון לציון" כי הוא ונציגים מטעמו לא יגיעו לפגישה, משום שהיא תכלול בעיקר מתנגדים.

עוד באותו הנושא:

תושבים הפגינו בישיבת המועצה נגד בית הכנסת הענק "בניין 770": "כבדו את החוק"

החוקר הפרטי, הרב והאדריכלית: הדרמה סביב בית הכנסת החדש

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. נטלי

    בית 770 זה לא רק בית כנסת של חב"ד, זה משהו הרבה יותר גדול מבחינה רוחנית, ללא ספק הוא ישנה את הצביון לא רק של שכונה אחת, הוא בהחלט ישפיע על הצביון של העיר.

  2. תושב שכונה

    המצחיק הוא
    שרוב המתלוננים לא תושבי השכונה…
    סתם משועממים

  3. יושי

    ראש העיר התחייב לציבור הדתי והחרדי שיעמוד בהטחות שפיזר והתחייב בפני רבני העיר

  4. חנניה.

    תושבי העיר צריכים להגיד תודה לאנשי חב"ד ובפרט לרב סגל על היוזמה והמאמץ לפתיחת בית כנסת ! כן ירבו בתי כנסת וכוללים !!
    לכל השמאלנים ואנשי מרץ למינהם מה אתם רוצים שיקומו בשכונה מועדונים ומכוני ליווי ???

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר