צילום: באדיבות דוברות עיריית ראשון לציון
צילום: באדיבות דוברות עיריית ראשון לציון

אפשרות לעבור לאוטובוסיים חשמליים במקום הרכבת הקלה

ראש העירייה שהתארח בשבת תרבות בראשון לציון, ציין: "היום התחבורה הציבורית גרועה ללא שום תכנון. חייבים לעשות שינוי מחר"

פורסם בתאריך: 29.12.18 18:08

ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך, הודיע היום (שבת) כי תעשה חשיבה מחודשת בנושא הרכבת הקלה והקו החום. "לדעתנו כרגע זה לא נכון. צריכה להיעשות חשיבה מחודשת לגבי הקו החום, אולי נעשה אוטובוסים חשמליים במקום כדי לקצר את התהליך ולמצוא פיתרון מיידי למצוקה", אמר קינסטליך בשיחה עם העיתונאי איתן דנציג, שהתקיימה בשבת תרבות. "אני רוצה להפוך את החלומות של התושבים שלנו למציאות ולא להישאר בגדר תכניות וחלומות. היום התחבורה הציבורית גרועה ללא שום תכנון. חייבים לעשות שינוי מחר ולא בתוכניות שייצאו לפועל בעוד 10 או 20 שנה", הוסיף קיסנטליך.

לפני כחצי שנה קיבלה הוועדה המחוזית כמה מההשגות של העירייה, ושל מי שעמד בראשה באותה עת, דב צור. העירייה ביקשה לשנות את תוואי הקו החום בשלושה מוקדים בעיר, ושהתוואי לא יעבור ברחוב כורש במערב העיר אלא דרך מגרש החנייה בחוף הים. בנוסף, במתחם ה-1000 ביקשה העירייה שהתוואי המתוכנן יהיה בסמוך לשטחים הציבוריים ואזורי התעסוקה. הוועדה קיבלה את ההשגה הזו של העירייה, וציינה כי מרחקי ההליכה בתוכנית צריכים לתאום את מרחקי ההליכה שיהיו בפועל ולא בקו אווירי כפי שהוצג על ידי נת"ע. עוד טענה העירייה כי תוואי הקו ברחוב הכרמל עשוי למנוע את מעבר כלי הרכב ברחוב, וייפגע קשות במערך התחבורה במרכז העיר. הוועדה קיבלה את הטענה והמליצה לבחון את העברת התוואי לרחוב רוטשילד.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


כמו כן, התייחס קינסטליך למאבק נגד סגירת קו הרכבת הישיר מראשונים לתל אביב, והבטיח להיאבק בנושא. "היינו בפגישה עם הנהלת הרכבת בנושא והצהרתי בפניהם כי אנחנו לא נוותר בעניין הזה וננקוט בכל האמצעים הדרושים על מנת למצוא פיתרון להחלטה האומללה הזאת. לא ייתכן שיפגעו באלפי נוסעים".

עוד באותו הנושא:

הקו החום – עד לאסף הרופא ולא דרך השכונות במערב

ראש העירייה הצעיר התייחס גם לגילו, וסיפר על עצה שקיבל מרוביק דנילוביץ, ראש עיריית באר שבע. "היתרון של ליהיות ראש עיר בגיל 40 הוא שאתה יודע מה הילדים שלך צריכים ומה ההורים שלך צריכים", אמר קינסטליך, "אני מאמין שאנו צריכים לשמור על ההורים והסבים שלנו ולסייע ככל שניתן כדי להקל עליהם את החיים. במקביל, אנחנו נעשה הכל כדי להשאיר את הצעירים שלנו בראשון. נכין תכנית אב מסודרת לכל שכונה על מנת לממש את הרעיונות והכי חשוב, כל החלטה תתקבל בשיתוף ציבור. צריך לחשוב מחוץ לקופסה".

"אני נחוש לספק מקומות תעסוקה ולדאוג שתושבי העיר יעבדו בעיר, זה גם יסייע לפתרון בעיית הפקקים", הוא הוסיף בהתייחסו לצעירים, "אני בטוח שכל זוג צעיר מעדיף לעבוד בעיר שהוא גר בה ומגדל בה את ילדיו".

בנוסף, הוא התייחס להחלטת המועצה שהתקבלה השבוע להעניק במהלך 2019 לכל החיילות והחיילים בשירות סדיר ומתנדבי השירות הלאומי שי בדמות תווי קנייה בשווי 100 שקלים.

ראש העיר התייחס גם לשטח הצבאי בחוף הים שמיועד לעבור לידי העירייה. "זה יהיה חלום שמתגשם, ליצור לראשון רצץ טריטוריאלי ולהקים בית מלון .דיברנו עם בכירי מערכת הביטחון על מנת להעביר לידינו את הקרקע ואני מקווה שיהיו לנו בשורות בקרוב", אמר וסיכם: "אנחנו הולכים לעשות מהפכות בראשון לציון בכל התחומים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. תושב ותיק

    מה עם נווה הדרים ושיכון המזרח הם לא צריכים תחבורה נורמאלית?? במיוחד כי במקום קיימים המון בתי ספר ושכונות

  2. דן

    הלוואי שכל מה שהוא דובר זו אמת שבאמת יהיה שינוי זו עיר במרכז הארץ עם שטח עצום (יותר גדולה מתל אביב) ופוטנציאל עוד יותר עצום לא ייתכן שבמשך עשרות שנים היא עדיין נשארת תקועה לא ייתכן שאין פה מוקדי תעסוקה מרכזי הייטק או בית מלון ובבת ים השכנה המכוערת בונים גורדי שחקים …בת ים היא אפס לעומת ראשון לציון וקדימה הגיע הזמן של ראשון לציון להשתנות לא ייתכן שרק תל אביב תהנה מהכול אז נכון ראשון השתנתה יפה בשנים האחרונות אבל זה לא מספיק ! התחבורה הציבורית בראשון היא על הפנים העיר הזאת לא מחוברת בשום צורה! איך יכול להיות ש70% אחוז משטח הים של ראשון לציון מוחזק על ידי המדינה? משהו פה מסריח וזה חייב להשתנות ומהר, אני אוהב את העיר הזאת ומחזיק אצבעות שזה יקרה.

  3. עזרא 0543386830

    יש קרינה מעמודה החשמל מעל החיי כיף אני חליתי אנשים מתו וגם חיות

  4. דורון

    צריך קודם כל להתחיל ולעבוד על קו מטרו "M1" שמתחיל משתי שלוחיות דרומיות: רחובות ונס-ציונה, ראשל"צ עד שתי שלוחיות צפוניות: כפר-סבא ורעננה, הרצליה ולהפעילו בשנת 2025

  5. מייק

    עוד לפני כל התוכניות הנחמדות האלה…..לסתום את הבורות בכבישים כבר!! יש מלא…..ברח הרצל, רח זבוטינסקי ועוד. קדימה כבר….זה לא כזה מסובך.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר