כדורגל

דרוש ספונסר לקבוצת הכדורגל שכל שחקניה בעלי לקויות שמיעה

חן בלילטי בן ה-23, חירש מלידה, הוא שחקן מצטיין בקבוצת הכדורגל "כרישי ראשון לציון" שנקלעה לקשיים כלכליים: "יש משהו בכדורגל שמחבר בין כולם"

פורסם בתאריך: 13.1.20 18:06

חן בלילטי בן ה-23 מראשון לציון הוא חירש מלידה במשפחה שבה כולם חירשים: שני הוריו ושתי אחיותיו. "ההורים שלי תמיד אמרו לנו שהם קיוו שייצאו להם ילדים חירשים וזה בדיוק מה שקרה", הוא מספר בחיוך. חן הוא גם שחקן כדורגל מצטיין במועדון "כרישי ראשון לציון", של כדורגל באולמות, שכל שחקניה בעלי לקות שמיעה. בימים אלה הקבוצה מחפשת ספונסרים לטובת רכישת מדים חדשים לשחקנים, לאחר שנקלעה לקשיים כלכליים.

עוד בהיותו נער החליט חן לנסות להשתלב בחברה ובחר ללמוד במסגרת משולבת. "זה ממש לא היה קל. רציתי להיות בחברת אנשים ששומעים על מנת להכיר את כל העולמות, אבל זה לא פשוט. תמיד מסתכלים עליך שונה ואנשים שוכחים שאני יודע לקרוא שפתיים ולהבין הכל, אז היו מקרים שבהם נפגעתי, אבל למדתי לחיות עם זה"..

בתיכון חן החל לשחק כדורגל, ולדבריו, זה מה שהציל אותו. "יש משהו בכדורגל שמחבר את כולם, ולמרות לקות השמיעה שלי שיחקתי על המגרש וידעתי לעשות את זה טוב. גם יצרתי חברויות דרך המגרש ולא הרגשתי אחר". 

חן מסביר איך הצליח לשחק כדורגל למרות המוגבלות בשמיעה. "תמיד שמרתי על קשר עין עם הילדים השומעים, שידעו איך לתקשר איתי בעזרת תנועות גוף כדי שאבין אותם גם מרחוק במגרש. זה היה שילוב מדהים וזה עניין של הבנה בין אחד לשני. אם אנחנו מתאמצים כמו שצריך אין בעיה לשחק ביחד".

לצבא הוא בחר שלא להתגייס. "נורא רציתי לעשות משהו משמעותי. אחותי הגדולה התגייסה ושירתה בתפקיד מול מחשב ללא בעיה. זה נראה לי הדבר הכי חשוב בעולם, אבל אחרי שהציעו לי תפקידים לא משמעותיים, החלטתי שאני מוותר על זה".

אחד מהאנשים שעזרו לחן להרגיש שווה בין שווים היה הרב מאיר אבוטבול מבת ים, אותו הכיר לגמרי במקרה. "התגוררתי בבת ים לתקופה קצרה ולא היה לי מזוזות בדירה. נכנסתי לקבוצת הפייסבוק 'תושבי בת ים', העליתי פוסט בנושא ותוך מספר דקות חזר אליי הרב מאיר אבוטבול, מנהל בית משיח. הרב דאג להגיע אליי עד הבית כדי להתקין את המזוזות. תבין איזו עוצמה וחריצות יש לו. משם התחלנו להכיר לעומק וההיכרות שלי עם הרב נהפכה לאישית ומרגשת. מדי פעם הוא מתפנה מכל עיסוקיו למען הציבור ושולח לי הודעת התעניינות בשלומי. כשהייתה תקופה שלא חשתי בטוב נסענו יחד למרפאות שהוא המליץ עליהן. בשבילי, כאדם לא דתי, זו דרך מיוחדת של קירוב לבבות".

כיום חן משמש כפרזנטור של חברת "שמעיה", שמעצימה ילדים ובני נוער עם לקות שמיעה. בנוסף הוא עובד כמתרגם לשפת הסימנים, ובמקביל ממשיך לשחק זו השנה השלישית בקבוצת הכדורגל "כרישי ראשון לציון", שמורכבת כולה מאנשים עם ליקויי שמיעה. "אנחנו בקשר עין עם כל שחקן וגם מול השופט. השופטים משתמשים בדגל במקום במשרוקית כדי שנוכל לשים לב", הוא מסביר ומדגיש: "כשרוצים, יכולים לעשות הכל".

בימים אלו נקלעה הקבוצה לקשיים כלכליים וכעת מחפשים אחר תורם לטובת רכישת מדים חדשים לשחקנים. "כרגע במועדון מחפשים תורם או נותן חסות שיסכים לממן לקבוצה ביגוד חדש, בסכום של כ-3,000 שקל, ותוספת הדפסות תעלה 500 שקל. בתמורה נדאג להדפיס את הלוגו של החברה או העסק על ביגוד הקבוצה, ולפרסם אותה גם בכלי התקשורת וברשתות החברתיות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר