צילום: עודד קרני

פה זה לא אירופה: האם הכישלון ביורוקאפ יסייע למכבי ראשון לציון?

עשרה משחקים ביורוקאפ האירופאי הסתיימו עבור מכבי ראשון לציון במאזן דל של שמונה הפסדים מול שני ניצחונות. אבל מתברר שלא מעט דברים טובים קרו למכבי ראשון לציון בעקבות הכישלון באירופה

פורסם בתאריך: 24.12.19 12:04

העונה של מכבי ראשון לציון לוותה בוויכוח גדול שהסתיים בשבוע שעבר: הופעתה של מכבי ראשון לציון בשלב הבתים המוקדם ביורוקאפ האירופאי. עשרה משחקים שסיכומם דל עד מעליב: שמונה הפסדים מול שני ניצחונות בלבד, השני שבהם במשחק האחרון מול אולם הגרמנית, הקבוצה החלשה בבית 92:96 וגם זה – רק לאחר הארכה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


הסיום והחזרה לשיגרה, למשחקי ליגת ווינר, מזכירים שוב את הויכוח הגדול בקבוצה ומסביב לה לפני תחילת ההשתתפות: כן או לא. המצדדים גרסו שלקבוצה דרוש ניסיון איורופאי ובינלאומי והגיע הזמן לעלות מדרגה מבחינה מקצועית. המתנגדים טענו כי יחסי הכוחות נוטים בבירור לרעת ראשון לציון מעצם העובדה שמצדובר במפעל שני בחשיבותו בכדורסל האירופאי ומשחקות בו קבוצות טובות ועשירות יותר מראשון לציון. "יהיו לא מעט הפסדים וזה ישפיע לרעה על הקבוצה", טענו המתנגדים.

אז נכון, היו לא מעט הפסדים אבל זה ממש לא השפיע לרעה על הקבוצה שנהנית מעונה מצויינת בליגה עם מאזן מרשים ומקום קבוע בצמרת הגבוהה. מהניסיון האירופאי הזה צריך לקחת לא מעט תובנות וראשיתן: זה היה שכר לחימוד ששולם כדי שהקבוצה תופיע לעונה הבאה מוכנה ונכונה יותר. ראשית, מבינים עכשיו בראשון לציון שהופעה בשירה האירופאית מחייבת לעבות את הסגל, לעבור לאינטנסיביות גדולה יותר של אימונים, משחקים ונסיעות, ולהיות מוכנים מנטלית ופיזית למאצים גדולים בהרבה מאלה המוכרים.

בנוסף, המשחקים בזירה האירופאית היקנו לשחקנים יותר דקות משחק, ובעיקר מדובר על הישראלים בסגל שממילא – משחקים פחות בליגה. תוסיפו עוד ניסבון, התמודדות באולמות לא מוכרים מול קהל לא מוכר ובמדינות לא מוכרות, ותקבלו הרבה מאוד ניסיון שיסייע לקבוצה בהמשך במשחקי הליגה.

בנוסף, במשחקים הבינלאומיים שלה העונה גילתה הקבוצה את כוכב העל שלה, אלכס המילטון. יכולת מעולה שלו שלוותה בצבירת נקודות רבה (15.8 בממוצע למשחק, שמיני בין כל השחקנים במפעל זה), הפכה אותו לכוכב בולט שאם לא יישאר בקבוצה בהמשך – לפחות יביא כבוד רב במקומות אחרים.

ויש עוד יתרון: הופעה בזירה בינלאומית, תמשוך בעתיג לסגל הקבוצה שחקנים זרים מצטיינים שיירצו לבוא לידי ביטוי גם בזירה האירופאית. זה טוב וחשוב לליגה.

בשורה התחתונה, זה היה כישלון מקצועי, אבל רווח ניהולי ומנטלי להמשך. גם כשמקבלים מכה בראש, מרימים אותו וממשיכים הלאה. לעונה הבינלאומית הבאה שלה תבוא הקבוצה מוכנה הרבה יותר.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר