צילום: עודד קרני באדיבות מנהלת ליגת העל בכדורסל

מה קרה לכתומים? יו"ר מכבי ראשון בטוח שהמשבר יחלוף

אחרי הפסד בגמר גביע המדינה ושני הפסדי ליגה רצופים הפלייאוף העליון כבר לא בטוח. אבל יו"ר קבוצת הכדורסל של מכבי ראשון לציון גלעד זיו לא מתרגש:"צריך להסתכל על העונה כרצף. לא קרה שום דבר מיוחד ואין שום צורך לעשות מהפכה"

פורסם בתאריך: 28.2.19 16:22

"נכון, יש לנו תקופה לא טובה אבל זה ממש לא משבר. מהר מאוד נצא ממנה, ונחזור למסלול הניצחונות". כך אומר יו"ר קבוצת הכדורסל של מכבי ראשון לציון גלעד זיו, אחרי עוד הפסד של הכתומים אמש להפועל חולון, 85:81.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מדובר בהפסד ליגה שני ברציפות שמצטרף להפסד בגמר גביע המדינה ופתאום – הפלייאוף העליון כבר לא בטוח. "צריך להתאושש מהר, להשיג את המכסימום משלושת משחקי הליגה הרגילה שעוד נותרו ולהבטיח את מקומנו בפלייאוף", אומר זיו, "זו מטרה שבה אנו מתמקדים עכשיו".

בהפסד לחולון שיחקו החניכים של גיא גודס רע מאוד במחצית הראשונה, וכבר פיגרו ב'דאבל פיגר'. אלא שההתאוששות במחצית השניה הייתה מרשימה, שחקני ראשל"צ הציגו הגנה מצויינת, רצו למתפרצות ונגסו ביתרון החולוני עד לעמדה של ניצחון. בסיום, לחצה חולון על הדוושה, מיעטה לטעות וניצחה.

"נכון, יש רצף של כישלונות שאנחנו כבר לא רגילים אליהם" אומר זיו, "הרצף הזה הגיע דווקא לאחר תקופה מצויינת מאז הגעתו של גודס לקבוצה. הייתה לנו סדרת ניצחונות מרשימה, שיחקנו כדורסל טוב, שמח, קבוצתי ופתאום – שוב חזרנו אחורה".

 

מה קרה פתאום?

"קשה לשים את האצבע על נקודה מסויימת אבל בעונה שיש בה רצף של יותר מ-30 משחקים, יש תקופות כאלו וכאלו. לא צריך להתרגש אלא להסתכל על העונה כרצף. הכי חשוב להדגיש שלא קרה שום דבר מיוחד ולכן, גם אין שום צורך לעשות מהפכה או צעדים בולטים. הסגל שלנו מצויין, החיזוק של המילטון וסימפסון הוא בהחלט במקום ולקח את הקבוצה קדימה. נתאושש בהקדם ואני בטוח שיהיה בסדר".  

המהפך החיובי יוחס בזמנו בעיקר למינויו של גיא גודס כמאמן. אז מה תאמר עכשיו?

"גיא מאמן מצוין והוא נכס לקבוצה. אנו מכירים אותו כשחקן מעולה במדי הקבוצה וכמאמן בקדנציה קודמת אצלנו שהייתה מוצלחת ומרשימה. גיא הוא האיש הנכון במקום הנכון והוא יוצא אותנו מהר מאוד מהרצף האחרון. צריך לראות עד כמה האוהדים מאושרים לראות את הקבוצה בחודשים האחרונים בדגש על גיא כמאמן. האווירה שונה, טובה יותר, נלהבת, שמחה, עברנו מהפך גדול והקבוצה נראית ומרגישה לגמרי אחרת מאשר בתחילת העונה".

מה המטרה הלאה?

"המטרה ברורה: פלייאוף עם כוונה לא מוסתרת לעשות תוצאות טובות ולנסות להגיע לפיינל פור. זה לא יהיה פשוט ולא קל, אבל יש לנו קבוצה מצויינת עם שחקנים טובים. זה בהחלט אפשרי ובמחזורים הקרובים נעשה את כל המאמצים להשיג תוצאות טובות כדי גם להיות בפלייאוף וגם להגיע אליו מהמקום הכי גבוה האפשרי בטבלה".

ומה צפוי בפלייאוף?

"בסדרה של הטוב מחמישה משחקים זה ממש לא פשוט לגבור על יריבות שטובות ממך על הנייר, מה שיכול בהחלט לקרות במשחק נתון אחד. בכל מקרה, אנחנו הולכים קדימה ומתמודדים בלי נחיתות מול כל יריבה".

מה נקודת החוזק העיקרית של הקבוצה העונה?

"הסגל הישראלי שלנו. יש לנו לא מעט צעירים ישראלים מצטיינים, תלכיד שאין לאף קבוצה אחרת. צריך לראות מה יהיה עם חוקי הליגה ואז לבחון איך זה ישפיע עלינו. למשל החוק הרוסי. כמה שיתאפשר לנו להתבסס על ישראלים בקבוצה, זה יהיה יתרון על פני קבוצות אחרות".

אתם חושבים כבר על העונה הבאה?

"ברור. תמיד מסתכלים קדימה. יחד עם זאת, חשובה לראות איך נסיים את העונה הזו כדי לתכנן את העונה הבאה. יש לנו סגל רחב ויציב שיהיה בסיס מצוין לעונה הבאה ובכל מקרה, הראיה שלנו היא לחזק את הקבוצה מתוך כוונה ברורה לשוב כבר בעתיד הקרוב לטופ של הכדורסל הישראלי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר