צילום: עודד קרני באדיבות מנהלת ליגת העל
צילום: עודד קרני באדיבות מנהלת ליגת העל

"עשינו כל מה שאפשר": מכבי ראשון נוצחה בגמר גביע המדינה בפעם השלישית

הדרך לגמר הגביע הייתה רצפוה בטלטלות: התחלה רעה, פיטוריו של צביקה שרף כמאמן ומינויו של גיא גודס שאמנם הביא לרצף של ניצחונות, אבל הסתיים בפסד צורב בגמר מול הפועל ירושלים

פורסם בתאריך: 15.2.19 08:27

את משחק גמר גביע המדינה בכדורסל אמש בין הפועל ירושלים למכבי ראשון לציון, בסיומו ניצחו האדומים 67:82 אפשר לסכם בשתי מילים: לא כוחות. מכבי ראשון לציון הגיעה אמש לארנה בירושלים עם המון תקוות לזכייה היסטורית וראשונה אי פעם בגביע המדינה, אבל יחסי הכוחות היו ברורים: הפועל ירושלים טובה יותר.

מאות האוהדים שליוו את מכבי ראשון לציון בחולצות כתומות ודגלים כתומים, הודו בסיום: "עשינו כל מה שאפשר אבל הפועל ירושלים הרבה יותר טובה".

מכבי ראשון לציון הגיעה עד עתה לשלושה משחקים גמר כולל אמש (חמישי), והפסידה בכולם. המשחק שהתפתח אמש על הפרקט לא היה שונה מהתחזיות המוקדמות. במחצית הראשונה עוד החזיקו שחקני מכבי מעמד, אבל הרבע השלישי היה מכריע: ירושלים שלטה בכדורים החוזרים, רצה למתפרצות וביצעה ריצה מדהימה: 8:29. ההפרש לזכות ירושלים עלה בהתמדה וברבע האחרון המנצחת כבר התכוננה לחגיגות.

אם לחפש סיבות להפסד של ראשון לציון, נראה שכוכבה הבולט, אלכס המילטון, הוא אחת מהן. מחצית ראשונה מעולה שלו הסתיימה עם 14 נקודות אישיות, אבל במחצית השניה הוא נעלם ונכנע לשמירה הדוקה שהוצבה עליו. עד לסיום הוא קלע רק סל בודד נוסף, סיים עם 16 נקודות. כם אחוז הקליעה של הכתומים מראשון מהשדה – רק 32, היה נמוך מאוד.

"למרות האכזבה מסתכלים על חצי הכוס המלאה" אומר דוד, אוהד הקבוצה שעלה תוך שלושה ימים פעמיים לירושלים עם קבוצתו, לחצי הגמר ולגמר, "העליונות שלהם עלינו ברורה אבל אנו עשינו דרך מרשימה עד לגמר, הקבוצה הביאה המון כבוד לעיר ולאוהדים ולמרות האכזבה הרגעית: אנו מרוצים".

למכבי ראשון לציון זו הייתה ההופעה השלישית במעמד הגמר והיא הגיעה למשחק לאחר שני הפסדים בגמרים בהם השתתפה. ב-1992 הפסידה להפועל גליל עליון וב-2012, למכבי ת"א. ה"כתומים", שזכו בגביע ווינר סל בטרום העונה, עברו מאז כמה טלטלות.

הם החלו את העונה רע, וסבלו משרשרת הפסדים תחת שרביט האימון של צביקה שרף. הוא פוטר ובמקומו מונה כמאמן גיא גודס. מאז מינויו של גודס ועד למשחק הגמר מכבי ראשון לציון, הציגה כדורסל אחר לגמרי: קבוצה תוססת, עם יכולת מצויינת וניצחונות מרשימים.

המאזן של הקבוצה תחת שרביט האימון של גודס לפני הגמר: תשעה ניצחונות מול הפסד בודד בכל המסגרות. לקבוצה יש עכשיו מאזן של תשעה ניצחונות מול שמונה הפסדים בליגה, היא ממוקמת חמישית בטבלה עם עמדה מצויינת להיכלל בפלייאוף העליון.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ראשון לציון החלה את דרכה בדרך לגמר הגביע בשלב שמינית הגמר, כאשר ניצחה בבית את עירוני נהריה בתוצאה 66:98. בסיבוב השני הציגה הקבוצה משחק בלתי נשכח עם יכולת מעולה, וניצחה את מכבי ת"א עם התוצאה 77:88. בחצי הגמר ביום שני השבוע, היא גברה על הפועל תל אביב 70:86.

עוד לפני הגמר, שתי הקבוצות נפגשו כבר שלוש פעמים העונה: ראשון לציון ניצחה 81:92 בחצי גמר גביע ווינר סל בזכות מחצית ראשונה מוחצת שהתסיימה בתוצאה 26:50. ירושלים ניצחה בליגה בסיבוב הראשון בתוצאה 76:94 בסיבוב הראשון בליגה ובמשחק האחרון ביניהן בראשון לציון, ניצחו חניכיו של גיא גודס בתוצאה 72:77.

גיא גודס אמר לפני המשחק: "אנו באים עם המון ביטחון אחרי שניצחנו את מכבי והפועל ת"א בפער דו ספרתי בדרך אל הגמר. קשה לתכנן תוכניות, כי אלוהים צוחק על כולם מלמעלה".

"יש לנו אופי מיוחד כקבוצה. חבר'ה שלא מוותרים וזה הכוח שלנו. לא משנה אצלנו כמה כל שחקן קולע כי רק הניצחון חשוב. אנחנו משאירים הכל על הפרקט", הוסיף הקפטן עוז בלייזר.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר