גיא גודס. צילום: חן קלדרון

חמה אש: ניצחון חמישי ברציפות למכבי ראשון

אחרי שרשרת הפסדים מביכה, גיא גודס מונה לתפקיד המאמן, שני זרים חדשים הגיעו, שלושה עזבו והישראלים מקבלים הרבה יותר דקות משחק. ראשון לציון דוהרת

פורסם בתאריך: 7.1.19 13:47

איזו הצלחה מרשימה. הניצחון של כדורסלני מכבי ראשון לציון אמש (ראשון) על הפועל ירושלים (72:77), הוא עוד שלב בתקופה המצויינת של הקבוצה שסופרת חמישה ניצחונות רצופים בחודש האחרון.

הניצחות האלה באים אחרי ימים קשים בעונה שעברה, בתחילת העונה הנוכחית, ימים שלא רוצים לזכור בקבוצה כתומה. השינוי הגדול החל עם חילופי המאמנים. צביקה שרף, מאמן עם זכויות רבות בכדורסל הישראלי, סיים את דרכו בקבוצה אחרי רצף של שני הפסדים בפערים גבוהים במיוחד: בבית להפועל ת"א ובחוץ למכבי ת"א. במקומו, מונה מכר ותיק של הקבוצה, גיא גודס, שחזר לאמן בראשון לציון לקדנציה שניה לאחר שבעבר גם שיחק במדיה והוא מכיר אותה מצוין – מקצועית ומנטלית.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


גודס הביא איתו בעיקר שקט וביטחון. הוא ערך חילופים בסגל, ומרבה להשתמש בישראלים של הקבוצה: איתי שגב, איגור קולשוב, עוז בלייזר, אדם אריאל ונמרוד טישמן. בניצחון אמש מול ירושלים הם בלטו כל אחד בדקות שלו, על אאחד במשבצת שלו. אלה, שהחלו לראות יותר ויותר דקות משחק, עונים על הפרקט ביכולת טובה ומוכיחים שבהחלט יש על מי לסמוך.

יחד עם חילופי המאמנים, שונה סגל השחקנים הזרים של הקבוצה. רק קמרון לונג, שכבר היה בדרך החוצה לאחר עימותים בלתי פוסקים עם המאמן שרף, נשאר בסגל. אליו הצטרפו זרים נוספים, בדגש על הרכז אלכס המילטון והפאוור-פורוורד דייסון סימפסון.

השינוי על הפרקט לא היה מיידי אמנם, אבל כאשר הגיע, הוא הגיע בצורה בולטת. מקבוצה חסרת אונים שרודפת אחרי יריבותיה, הפכה מכבי ראשון לציון לקבוצה לוחמת, מתלהבת, מצטיינת ביכולת קבוצתית ואישית וגם ההישגים לא איחרו לבוא. סדרה של חמישה ניצחונות רצופים היו הסימן הברור: שניים בגביע המדינה (שמינית הגמר מול נהריה ורבע הגמר מול מכבי ת"א) ושלושה בליגה, מול נס ציונה, גליל גלבוע ואמש – מול הפועל ירושלים שהגיעה עם רצף של חמישה ניצחונות ונעצרה בראשון לציון.

מעבר ליכולת ולחימה, הקבוצה החלה להראות אופי. במקומות שעבר הייתה מתפרקת במשחקים צמודים, היא ניצחה בצורה מרשימה שניים כאלה. הניצחון הבולט ביותר היה דווקא נגד נס ציונה לאחר הארכה (93:95) ובו הציג המילטון יכולת מעולה: ריכוז משחק נבון, קליעה מצויינת, הגנה וחטיפת כדורים ובעיקר – ריכוז בשניות הסיום עם ליי-אפ ניצחון מרשים.

המילטון וסימפסון מביאים למעשה את עיקר השינוי על הפרקט. הם תפסו מנהיגות, סוחפים את חבריהם ליכולת טובה יותר ובהחלט מדובר באנשים הנכונים במקום הנכון.

השינוי החיובי במשחקה של הקבוצה בא לידי ביטוי בעיקר ברבע הגמר מול מכבי ת"א. שחקני ראשל"צ נטלו את ההובלה משריקת הפתיחה, שלטו במשחק לכל אורכו ולא נכנעו לשום ניסיון של האורחת מהיורוליג להטיל בספק את ניצחונם. במשחק הזה כבר ברור היה שמשהו טוב במיוחד קורה עם ה"כתומים" של גודס.

ועכשיו, בא הניצחון על ירושלים אחרי משחק צמוד מול יריבה קשה ומצטיינת. אף קבוצה לא עלתה לפער של יותר מ-6 נק' בכל מהלך המשחק, מה שמעיד על המתח והמאבק הצמוד. בסיום, התעלה קמרון לונד שדייק מהקו והבטיח ניצחון לחבריו.

ומה הלאה? מעמד חצי גמר הגביע כאשר מכבי ראשון לציון תפגוש את הפועל ת"א. בכושר הנוכחי, יחסי הכוחות ברורים ונוטים לראשון לציון.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר