הקפטנים של הפועל ומכבי, יו"ר איגוד הכדוריד ושני המאמנים, עם הגביע הנחשק (עמית שיסל, איגוד הכדוריד)

הדרבי ה-11 בגמר הגביע מחכה לזוכה

הפועל ומכבי יפגשו הערב לדרבי סוער במיוחד, על הפרק - גביע המדינה בכדוריד. מי תנצח? כל התשובות בעשר בערב

פורסם בתאריך: 13.3.18 11:03

הערב, שלישי בשעה 19:45, תישרק שריקת הפתיחה: גמר גביע המדינה בכדוריד יפגיש את שתי היריבות הוותיקות, הפועל ומכבי ראשון לציון ודבר אחד ברור: הגביע העונה הוא של עיר היין.  

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

מדובר בעוד דרבי בין מוליכת הליגה והקבוצה הטובה ביותר העונה שהיא הפועל, לבין מכבי, אלופת העונה שעברה. מעבר לעניין העירוני ומדובר כמובן בשתי קבוצות מאותה עיר, הפועל ומכבי ראשון לציון ששולטות בענף הכדוריד בצורה מוחלטת בשני העשורים האחרונים. בשנים האחרונות אמנם הייתה צלע שלישית בדמות מכבי ת"א שהתחזקה מאוד וזכתה בכמה תארים, אך לאחרונה היא נחלשה וההגמוניה חזרה לראשון לציון.

בין שתי הקבוצות שוררת יריבות ארוכה ולעתים אף מרה. בעבר הלא רחוק היו משחקי דרבי שהפכו לתקריות של ממש, וזכורה במיוחד הקטטה בסיום הדרבי לפני חמש שנים כאשר עידן מימון הוכה בפניו על ידי שחקן עבר של מכבי. בשנים האחרונות משחקי הדרבי מתנהלים ברוח ספורטיבית למופת.

פעם הדרבי היה הרבה יותר סוער, אבל מאז נרגעו הרוחות

בתוך היריבות, יש מעברים של שחקנים ומאמנים בין הקבוצות. סער פרנקל שמאמן היום את מכבי מזוהה שנים רבות עם הפועל, ושחקנים רבים שיחקו בשתי הקבוצות (גיל יעקב, טל הרשקוביץ', עופר לוזון ואחרים).

ומי טובה יותר? הפועל שולטת העונה בליגה ומוליכה את הטבלה. השחקנים של עידן מימון נראים עד עתה טובים ונחושים יותר. מנגד, אצל מכבי, היו לא מעט תקרים לא אופייניים במשחקי הליגה "הרגילה", בעיות שעליהם יצטרך המאמן סער פרנקל למצוא פתרונות לקראת הפלייאוף.

מי תנצח? לדרבי כידוע חוקים משלו. מדובר בדרבי "ראשוני" מספר 11 במעמד גמר גביע המדינה וזהו המפגש שלישי בגמר ב-4 השנים האחרונות בין שתי הקבוצות המעוטרות ביותר בתולדות הכדוריד הישראלי: להפועל 15 זכיות בגביע המדינה ולמכבי, 11 זכיות.

אורח הכבוד בשני המשחקים יהיה נשיא ההתאחדות האירופית בכדוריד, מיכאל וידרר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר