אילוסטרציה של עונש חינוכי
במקום קנס של 750 שקלים, עונש חינוכי (אילוסטרציה)

במקום דו"ח – הנערים ינקו ויצבעו את הגרפיטי

נערים ריססו גרפיטי בחניון היכל התרבות, בחברה לבטחון הנהיגו מתן עונש חינוכי בשיתוף ההורים

פורסם בתאריך: 5.3.18 13:36

מאחורי תופעת הוונדליזם בעיר עומדים לא פעם בני נוער שעושים זאת ללא כל סיבה ברורה. בחלק מהמקרים מדובר בנערים שנסחפו אחרי אחרים וכשהם נתפסים, הם מתנצלים ומביעים חרטה. זו הסיבה שבחברה לבטחון החליטו להנהיג מתן עונש חינוכי, בשיתוף ההורים, לבני נוער שעוברים עבירות קלות וזו הפעם הראשונה שהם מבצעים את העברות.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

בסוף השבוע האחרון התקבל דיווח על ריסוס גרפיטי בחניון היכל התרבות בעיר. מפקחי יחידת נוער איתרו שני נערים במקום שהודו במעשיהם ואף הובילו את המפקחים למקומות שהושחתו. בחברה לבטחון הוחלט לפנות להורים ולשתף אותם במעשי ילדיהם. לפנים משורת הדין ומכיוון שזו הפעם הראשונה שהם נתפסים במעשה, הוחלט שלא להגיש תלונה במשטרה ואף לוותר על הדו"ח בסך 730 שקלים וזאת בתנאי שהנערים ינקו ויצבעו את הקירות שהושחתו.

כתובות הגרפיטי שריססו הנערים בחניון היכל התרבות

זו אינה הפעם הראשונה שבחברה לבטחון מחליטים להמיר קנס ומעורבות המשטרה לעונש חינוכי שניתן בהסכמה עם ההורים ובני הנוער. לא מדובר רק במעשי וונדליזם, בעבר הוחלט לאפשר לנער להתנדב ביום המעשים הטובים לבעלי חיים כחלופה לדוח על אי איסוף צואת כלבו של הנער. סגן ראש העירייה ומחזיק תיק החברה לבטחון, רז קינסטליך, ציין " ברוב המקרים אלו בסך הכל ילדים טובים, ממשפחות נורמטיביות שמבחינתם מדובר במעשה קונדס ותו לא. סופו של המקרה הזה הסתיים בעונש חינוכי, אך בפעם אחרת זה יכול להסתיים בתיק פלילי שיכתים את הילד ואת עתידו. אני קורא להורים להיות ערים לכל התנהגות ולנקוט באמצעים אקטיביים על מנת לאתר פעילות לא נאותה של ילדכם או של החברים של ילדכם שעלולה להזיק להם".

 

במקרה אחר, תשעה נערים נתפסו על חם בעדשות המצלמות העירוניות לאחר שהציתו פחים, משטח עץ, מכולות ושער כדורגל בבית ספר במרכז העיר, ומרססים גרפיטי על ביתן השומר. מנכ"ל החברה לביטחון, מוטי נחמני, הוסיף כי תופעת הוונדליזם מטופלת באופן ייסודי ומיידי "אנחנו מעבירים מסר הרתעתי ברור לנערים שגרימת נזק היא לא משחק ילדים ויש לה מחיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר