האם ראשון לציון צריכה ארנה ענקית כזו? (הדמייה: POPULAOUS אדריכלים)
הארנה בראשון לציון (הדמייה: POPULAOUS אדריכלים)

זעם: יותר מ-280 מיליון שקלים לתכנון הארנה

ביקורת באופוזיציה על אישור התקציבים המופרכים לטענתם. "מתחם ה-1000 במוקד החקירות וזה לא מפריע לעירייה לעסוק בו"

פורסם בתאריך: 28.2.18 13:39

שלשום בערב אישרה מועצת עיריית ראשון לציון תקציב של למעלה מ-900 מיליון שקלים שמיועד לביצוע בשנות העבודה 2018 וחלקו עד ל-2020, כאשר בתוך התקציב גם מאושר תקציב "הארנה" שהובהר כי הוא אמור להגיע לסכום של 280 מיליון שקלים ויותר מה שגרר ביקורת נרחבת באופוזיציה.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

"מתחם "האלף" נחקר בימים אלו בגין חשדות לשוחד והטיית מכרזים"  טוענת חברת האופוזיציה עו"ד ליאל אבן זהר, "אבל זה לא מפריע לצור ולחברי הקואליציה, להמשיך לעסוק בו, לייעד מאות מיליונים עבור "ארנה" –  מתחם ענק ומגלומני למשחקי כדור ומופעים גדולי היקף, ועשרות מיליונים לטובת שיווק ופרסום מתחם האלף, מתוכם סכום שממשיך להיות משולם מדי חודש למנהל המנהלת בסך 87,000 שקלים פלוס מע"מ לחודש." היא טוענת ומוסיפה,  "מתחם האלף" הוא חלק מעתודות הקרקע הגדולות של העיר, במיקום מעולה, מול רכבת מרכזית ביותר בישראל. אך בניגוד לערים אחרות, כמו חיפה או חולון שנותרו בעלות הקרקעות, שיווקו אותן בזהירות ויעילות, וממשיכות לקבל שכירות ולשלוט במקרקעין ובייעודם, ראש העיר מתכוון למכור את הקרקעות במהירות, לשיטתו, ב-500 מיליון שקלים כבר בשנה הקרובה, והוא מבזבז במקביל מאות מיליונים שלא ברור לטובת מי נועדו. הארנה תסתום תחבורתית את ציר משה דיין, ותפריע לעסקים ולמגורים הממוקמים במתחם האלף. תג המחיר של הפנטזיה הזו, עלה מ- 2011 שאז עמד על תקציב של 130 מיליון, מתוכם 80 מיליון עירוניים, ועד אמש, בה הובהר כי המחיר כבר יגיע ל-280 מיליון ויותר. כל זאת, כאשר לעיר הרביעית בגודלה בישראל יש היכל תרבות במצב מחפיר, שמוזנח על ידי ראש העיר הנוכחי מזה כעשור, ולא בונים מועדונית לילדי רווחה כי אומרים שאין כסף. צעירי העיר קורסים תחת עול כלכלי ועוזבים למקומות זולים יותר, עסקים קטנים נסגרים, ולאחרונה, עזב גם עיתון "גלובס" את העיר".

עוד טוענת אבן זוהר, "למכרז שפורסם על ידי העירייה במתחם האלף לא ניגש שום גורם כלכלי. בעוד ראש העיר עסוק בחלומות על "ארנה", ובבזבוזים על מיתוג דמיוני ועל רכישת מדיה ופרסום, אין מענה לתושבים ולעסקים בעיר, ולצערנו,  גם העסקים הגדולים שירצו לבוא לעיר עלולים להצביע ברגליים, וזו תהיה פשוט בכייה לדורות".

 

חבר מועצת העיר מטעם הקואליציה איציק אבשלומוב טעם בפנינו, "אני חושב שלכל עיר חשוב שיהיה פרויקטים עכשוויים, מעודכנים, לרווחת התושבים ולכן אני חושב שגם אצלנו בעיר ראוי שיהיה פרויקט כזה כמו ארנה. לגבי העלויות, ייתכן שאפשר היה לחסוך אבל אני לא בקיא בפרטי העלויות לעומק ואני יודע שגם פרויקטים שמתכננים אותם במחיר מסוים בסוף הם יכולים לעלות יותר ולכן אני לא רוצה לקבוע עמדה".

תגובת העירייה: לצערנו מדובר בטענות ממוחזרות ומבולבלות שזורקות מספרים לאוויר בלי כל הבנה בדבר. ראשית, נבהיר כי מתחם ה-1,000 אינו מצוי בחקירת משטרה. ההטעיה המכוונת הזו משקפת ניסיון לבלבל את הציבור. שנית, עיריית ראשון לציון מקדמת את העיר ואת מתקניה בהתאם לרוח התקופה והגידול הצפוי במספר התושבים. לכל פרויקט גדול ומשמעותי שהיה במדינה קמו מתנגדים שיצאו נגד הקדמה וההתפתחות. בעבר היו כאלו שהתנגדו לסלילת נתיבי איילון וכביש 6. מי יכול היום לדמיין את ישראל ללא התשתיות הללו? אנחנו סומכים על תושבי העיר, שיודעים להעריך את החזון שמוביל את העיר. גם בעתיד, ראשון לציון תתן מענה לכלל תושביה, בשלל תחומי החיים, ומי שרוצה למנוע את ההתפתחות הטבעית הזו – יאלץ להסביר לתושבים מדוע ברצונו להשאירה כמושבה שלא נותנת מענה מתאים ומפותח בתחומי התעסוקה, התרבות וכו'.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר