כיצד מתכוונים במועצת העיר להלחם בתלות בסלולרי בבתי הספר?

האם הצעתו של חבר המועצה, אבי חיים – לקביעת משחקי רצפה במתחם בתי הספר היסודיים בעיר תגרום לתלמידים להכניס את הטלפונים הסלולאריים לכיסים במהלך ההפסקות?

פורסם בתאריך: 19.2.18 15:26

אם בעבר היינו משתמשים באנציקלופדית עבות הכרס ובמילונים כבדי המשקל בכדי למצוא את מבוקשינו בזמן הלימודים, כיום בלחיצה קטנה על המסך אפשר למצוא כמעט כל דבר אותו אנחנו מחפשים, אך מעבר למידע הנדרש הילדים נמצאים בקשר עם מספר גדול יותר של אנשים ושוקעים רוב זמן ההפסקה באינטרנט ובאפליקציות השונות. עקב כך, חבר המועצה, מחזיק תיק שפ"ע, אבי חיים, הגיש החודש (פברואר) הצעה לראש העיר ולהנהלת העירייה, בדבר תקצוב והקמת משחקי רצפה ברחבי 54 בתי הספר היסודיים בעיר.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

בראש הצעתו, מציין חיים כי ההצעה נועדה בכדי להסיר במעט את התלות וההשפעה של הטלפונים הסלולאריים על הילדים ולהקנות להם אפשרויות משחק מגוונות. "אני סבור כי העירייה יכולה ואף צריכה להקדיש משאבים להגדלת אפשרויות המשחק והעניין של ילדים בגילאי יסודי על ידי הקמת מתקני משחק מהדור הישן", מציין חיים, ומתאר את תרומתם: "מתקנים אשר יאפשרו משחקים בדומה לאלה אשר שוחקו על ידינו כילדים ואשר הגדילו את האינטראקציה בין הילדים, פיתחו את חשיבתם ואף הביאו לפורקן חיובי של האנרגיות".

 

בהצעתו הוא מציין לדוגמה משחקים כגון: קלאס, סולמות ונחשים, משחקי מספרים, משחקי אותיות ועוד. לדבריו כל אלו ניתנים לקיבוע על רצפת מתחמי 54 בתי הספר היסודיים ברחבי העיר. בסוף דבריו הוא מדגיש: "לעניות דעתי יש לנו חובה לסייע בידי הצוותים החינוכיים, ואף לילדים עצמם, ליצור פורקן והנאה ממשחקים נטולי מסכים ועל מנת לאפשר קשת רחבה יותר של תחומי משחק ועניין שיתרמו לילדים בהקשרים החברתיים".

אבי חיים טרם קיבל מענה לדבריו, ובמידה וזו תענה בחיוב, רק ימים יגידו האם הרגל אחיזת המסך של ה"חבר הטוב ביותר" בדמות הסלולארי במשך רוב שעות היום – ילך ויפחת בקרב התלמידים לטובת משחקי הרצפה, או שאלו יישארו שוממים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר