רעש מטוסים כמעט 24 שעות שמדיר שינה מעיני התושבים
רעש מטוסים כמעט 24 שעות שמדיר שינה מעיני התושבים

הרעש מחמיר: עוד המראות יתווספו לנתב"ג, תושבי מערב העיר מוטרדים

במשרד התחבורה השיקו השבוע זרוע רביעית בנתב"ג שתאפשר הוצאה זמנית של 32 מטוסים ועוד 500 טיסות בחודש ובמערב ראשון לציון זועמים

פורסם בתאריך: 20.2.18 13:24

השבוע נחנך בטרמינל 3 בנתב"ג הזרוע הרביעית אשר תרחיב את השטח האווירי ותאפשר עלייה בהמראות מטוסים באותו הזמן, תושבי ראשון לציון זועמים וטוענים כי הדבר רק יגדיל את בעיית הרעש שמהם הם סובלים במהלך היום וגם במהלך שעות הלילה.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

"יש ארבעה מסלולים בנתב"ג, שלושה לנחיתות, ואחד להמראות" אומר יעקב שדה, תושב שכונת נווה ים ופעיל בצוות המאבק ברעש המטוסים, "כל ההמראות עוברות מעל ראשון לציון. אם עד היום היו 6000 המראות בחודש, עכשיו המספר צפוי לגדול ל- 6500, מה שיגדיל לתושבי מערב ראשון את הרעש." שדה מוסיף, "עד לפני מספר שנים היו רק שמונה מיליון אנשים שטסו בשנה, עכשיו זה כבר נושק ל-20 מיליון טסים וזה מגדיל את הרעש שאנחנו סובלים ממנו. הבעיה שלנו היא בעיקר בשעות הלילה, כרגע הטיסה האחרונה היא ב-1:40 בלילה, מה שגורם לנו לישון רק שלוש שעות שינה, אנחנו רוצים חלון שינה מחצות ועד שש בבוקר."

 

ישראלה ימין, תושבת שכונת נווה ים ופעילה נוספת בצוות המאבק ברעש המטוסים הוסיפה,"על פניו זה לעג לרש, אנחנו כבר תקופה מאוד ארוכה נלחמים ברעש שהוא בלתי סביר, אנחנו טוענים שהרעש שקיים הוא מעבר למה שהחוק מרשה וזה הוכח במנטרי הרעש בשכונת נווה ים וגם בנווה חוף. בתקופה מאוד קצרה נמצאו כבר מעל 70 חריגות של רעש. שר התחבורה העלה את רמת הדציבלים המותרת לכזו שגבוהה מהרמה המותרת בעולם, והמחקרים מוכיחים קורלציה ישירה בין חשיפה לרעש לבעיות רפואיות קשות".

תגובת משרד התחבורה: פעילות נתב"ג מעוגנת בתכנית מתאר ארצית תמ"א 2/4. תכנית זאת קובעת את היתרי הבניה בנתב"ג. נושא רעש המטוסים ניתן בעת היתר הבניה ולא על ידי שר התחבורה. כמו כן, לא קיימת מגבלה בנושא מספר ההמראות. סוגיות אלה אושרו בפשרה מול ראשי הרשויות –  חולון וראשון לציון, בבית המשפט המחוזי בלוד.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר