מכולה עם פסולת בניין
רוצים לעצור את תופעת שפיכת המכולות הפירטית (אילוסטרציה: שאטרסטוק)

מפסיקים לשפוך פסולת בניין: נפתח מפעל למיחזור פסולת

בהשקעה משותפת לעיריית ראשון לציון והמשרד להגנת הסביבה, נפתח השבוע המפעל הראשון בארץ למחזור פסולת בניין שיציע מכולות להשכרה במחיר הנמוך ביותר

פורסם בתאריך: 18.2.18 10:07

השבוע נפתח בראשון לציון מפעל למחזור פסולת בניין בסמוך לשפד"ן. המפעל, שמשתרע על כ-20 דונם ינוהל על ידי חברת "נגב אקולוגיה" ממשמר הנגב ונועד לספק פתרונות זולים ממחיר השוק לשכירת מכולה וכך להפסיק את תופעת שפיכת פסולת הבניין בשטחים פתוחים. מחיר הזמנת שירותי המכולה יהיה בעלות של 600 שקלים בלבד, כאשר כושר מחזור פסולת הבניין צפוי על פי התכנונים לעמוד על כאלף טון ביום.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

"אנו שמחים להתחיל את פעילותו הסדירה של המתקן. מטרת הפרויקט היא לספק מענה לטיפול הולם בכל פסולות הבניין בארץ ובעיקר בגוש דן והמרכז." כך אומר ערן חיון, מנהל המתקן מטעם חברת נגב אקולוגיה ומוסיף כי "אני קורא מכאן לכל הקבלנים והנוגעים בדבר לנצל את המתקן החדש למען עתיד טוב וירוק יותר".

 

עוד מוסיפים בחברת "נגב אקולוגיה" כי "בשונה ממתקני הקצה הקיימים, מתקן המחזור שמפעילה חברת "נגב אקולוגיה", הוא הגדול ובעל היקף הפעילות הרחב ביותר בארץ. המתקן יתמחה בהפרדת סוגי הפסולות השונות שיגיעו אליו וישלח את הפסולת שאיננה פסולת בניין אל מתקני המחזור הנוספים של החברה המתמחים בסוגים נוספים של פסולות. כך למשל, במקרה בו מגיעה פסולת קרטון יחד עם פסולת הבניין, היא תופרד ותשלח לטיפול מתאים במפעל תעשיות מחזור של החברה הנמצא בדרום הארץ. חומרי הפחת ואלו שלא ניתנים למחזור, יעברו גם הם להטמנה מסודרת במתקני החברה השונים. תהליך המחזור במתקן מאפשר שמירה מקסימלית על איכות הסביבה וניצול מרבי של החומרים הניתנים לשימוש חוזר. בנוסף, המתקן בעיר הוא הראשון בארץ שיספק שירות מכולות לתושבים באמצעות העירייה".

ראש עיריית ראשל"צ דוב צור הוסיף כי "היוזמה החשובה הזו, תתרום לסביבה, תקל על התושבים ותייצר הכנסה של כשבעה מיליון שקלים בשנה לקופתה של העירייה. סכום זה יוחזר לתושבים בהשקעה בחינוך, סביבה, רווחה, תשתיות ועוד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר