נפצים
צילום: דוברות המשטרה

המלחמה נגד תופעת הנפצים בראשון לציון נמשכת

במבצע של משטרת השפלה ומשרד הכלכלה הוחרמו נפצים וצעצועים מסוכנים במאות חנויות

פורסם בתאריך: 15.2.18 14:53

אתמול (רביעי) במסגרת ההיערכות המוקדמת של משטרת ישראל לחג פורים, נערכה פעילות אכיפה רחבת היקף, בשיתוף פקחים של משרד הכלכלה, בגזרת ערי השפלה בתחום אכיפת הסחר והשימוש בצעצועים המסוכנים. האכיפה בוצעה תוך התמקדות בראשון לציון, רחובות, רמלה ולוד, זו בוצעה בלמעלה ממאה בתי עסק אשר חשודים במכירת צעצועים מסוכנים שהוברחו ארצה ללא תקן שאסורים לשימוש ומכירה, וזאת מטעמי בטיחות.

נעצרו על ידי המשטרה לאחר השלכת נפצים

משחק בנפצים הקפיץ כוחות משטרה והצלה

במהלך הפעילות נתפסו מאות פריטים המוגדרים צעצועים מסוכנים, לרבות אמצעים דליקים, פירוטכניים ואחרים, שהוחרמו והועברו להשמדה באופן מבוקר על ידי חבלני המשטרה, וזאת לצד נקיטת הליכים מנהליים ופליליים כנגד אותם סוחרים. במקרה נוסף, ערכו בלשי המשטרה חיפוש על פי צו בביתו של נער בן 14 שעל פי החשד מכר אמצעים פירוטכניים מסוכנים לקטינים בשכונת מגוריו בעיר, במהלך החיפוש נתפס תיק גדול ובו נפצים וחזיזים מסוגים שונים בכמות גדולה. הנער עוכב לחקירה בסיומה שוחרר לביתו בתנאים מגבילים.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

כזכור, בחודש שעבר התקבלו תלונות רבות מתושבי העיר על מצב בו בני נוער מפוצצים נפצים ברחבי העיר, בייחוד במהלך הלילות, ובכך משבשים  שגרת חיי התושבים. יעל בן נון, תושבת שכונת רמז סיפרה: "מזה שלושה שבועות החל משעות אחר הצהריים ועד השעות הקטנות של הלילה, דיירי שכונת רמז  נחרדים לשמיעת נפצים אשר נשמעים ממש כמו ירייה",היא טוענת  ומוסיפה, "הנערים המניחים נפץ על הכביש, וברגע שמכונית עוברת הוא מתפוצץ בקול אדיר. נתקלתי בתופעה על בשרי כשבני בן ה-10, עבר ברחוב עם הכלבה. הוא חזר בוכה ורעד מפחד. לקח הרבה זמן להחזיר אותו ואת הכלבה למצב הרגיל". ותושבת העיר, טל שדה שוכמן (35) הוסיפה: "זה מעלה בילדים שלי רגשות לא טובים, הם שאלו אם זה טילים, בגלל שנזכרו בצוק איתן. מישהו צריך לתת תשובה לתופעה הזאת". 

 

 

בשיחה של "השקמה ראשון לציון" עם מ"מ וסגן ראש העיר, רז קינסטליך, הוא ציין: "חג פורים קרב ובא והתופעה של שימוש בנפצים וחומרי בעירה אחרים לצערי חוזרת. החברה לביטחון ולסדר ציבורי באמצעות פקחיה, מחלקת הנוער ומשטרת ראשון לציון, נערכים בכוחות מתוגברים על מנת לפעול כנגד התופעה המסוכנת הזאת שבנוסף מפריעה את מנוחת התושבים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר