נערה עם דגל גאווה
מסתבר שראשון לציון היא העיר הגאה הרביעית בגודלה בישראל

צפופה יותר וגאה יותר: כמה זוגות להט"בים גרים בעיר וכמה מהמשפחות התגרשו?

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את נתוני ראשון לציון. יותר צפיפות, יותר משפחות גאות ונשים מתחתנות צעירות יותר מגברים

פורסם בתאריך: 14.2.18 12:52

יום המשפחה היא הזדמנות טובה להבין מה קורה כאם אצלנו בראשון לציון,  בדקנו את הנתונים שקיבלנו והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה וחלק מהתוצאות יפתיעו אתכם. בראשון לציון ישנם 243,973 תושבים. בשנה האחרונה. התושבים מתחלקים בין ב-69,200 משפחות. רבע מתושבי העיר הם ילדים מתחת לגיל 18.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

כמעט שליש מהזוגות הנשואים בראשון לציון חיים בבית ללא ילדים, כאלו שאין להם ילדים, או כאלו שהילדים גדלו ועזבו את הקן. ב-25% מהמשפחות גרים שני ילדים, ב-20% מהמשפחות ישנם ארבעה ילדים ורק ב-3.9% מהמשפחות ישנם יותר משבעה ילדים. כמו כן בראשון לציון 3,460 מהמשפחות מוגדרות כ-'חד הוריות'.

רווקים ורווקות, גרושים וגרושות, וגם אלמנים, אלמנות ולהטב"ק

בכל הנוגע לנישואים וזוגיות, מתברר כי הנשים בראשון לציון מתחתנות עם גברים מבוגרים יותר ובגיל צעיר יותר: בין גילאי 25 ל-29 כ-70% מהגברים מוגדרים כרווקים אבל רק -51% מהנשים מוגדרות כרווקות.

מערכות נישואים העולות על שרטון מביאות לכך שבין גיל 45 ל-55 כ13% מהגברים בעיר מוגדרים כגרושים ו-18% מוגדרות כגרושות. לאחר גיל 65  11% מכלל הגברים מוגדרים כאלמנים ו-40% מהנשים מוגדרות כאלמנות.

נתונים נוספים מצביעים על כך שראשון לציון היא העיר הגאה הרביעית בגודלה בארץ אחרי תל אביב, גבעתיים ורמת גן, בראשל"צ ישנן כ-790 משפחות חד מיניות. מדובר במשפחות אשר הקשר בין שני בני הזוג התמסד בצורה זו או אחרת.

הולכת ומצטופפת

ראשון לציון היא העיר השלישית בצפיפות בארץ עם 247 תושבים לכל קמ"ר, בשנת 1987 הצפיפות בעיר היתה 120 איש לכל קמ"ר. לפי תאוצת הבניה בעיר התחזית הן שעד שנת 2030 יצטופפו בראשון לציון כ-500 איש בכל קמ"ר, זאת בעקבות תנופת הבניה בעיר לגובה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר