פחי אשפה בקריית קאליב
"חסר ניקוי בקיטור".צילום ארכיון: קריית קאליב

תושבי קריית קאליב מיואשים: השכונה מסריחה מפחי האשפה

תושבי שכונת קריית קאליב מתלוננים על מצוקת חנייה מתמשכת וחוסר טיפול בסירחון מהפחים המוטמנים בקרבת בתי המגורים, למרות שתגובת העירייה טוענת אחרת

פורסם בתאריך: 8.2.18 11:18

מזה מספר חודשים שמתלוננים תושבי שכונת קריית קאליב במזרח ראשון לציון על כך שהם סובלים מצחנה שחודרת אל תוך בתיהם מפחי הזבל המוטמנים בשכונה. לדבריהם הפתרון היחיד שעשוי לתת מענה לבעיה זו, הוא בדמות שקיות שיונחו בתוך הפחים ויימנעו את הריחות החריפים שהפכו לחלק בלתי נפרד משגרת חייהם – "למרות השיחות שלנו עם העירייה, והגורמים העירוניים שהגיעו אלינו לשכונה, אנחנו ממשיכים לחיות בסירחון. אנחנו לא רוצים לשמוע מילים אלא לראות מעשים" מציינת מיטל, תושבת השכונה, ומעלה בעיה נוספת: "מצוקת החנייה כאן בשכונה היא גם משהו שכרגע לא מתייחסים אליו, ושהעירייה מודעת אליו. אמרו לנו שישפרו את המצב אבל בינתיים הציבו כאן משטחי לבנים שמיועדים לשיפוצים בשכונה הסמוכה על מקומות חנייה בשכונה שלנו. לפעמים אני פשוט רוצה לעזוב את השכונה. אני מרגישה שבשכונה אחרת זה לא היה קורה. כאילו אנחנו שונים משאר התושבים. ממש סוג ב'".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

לעומת המצב המוצג, בחודש שעבר (ינואר) נשלח מכתב תודה, למ"מ וסגן ראש העיר, מוטי עג'מי ולצוות העירייה מטעם תושבי השכונה על נתינת מענה לבעיות שונות איתם התושבים התמודדו במקום במהלך השנים, והודגש בייחוד קידום נושא בני הנוער בשכונה, ואילו מיטל מציינת כי: "אומנם העירייה מראה רצון טוב והקשיבו לבעיות שלנו אבל בינתיים אין שום טיפול בנושאים שבאמת חשובים לנו. לא ברור למה דברים נמשכים כל כך הרבה זמן. מה הבעיה לשים שקיות בפחים המוטמנים כמו בערים אחרות, ושלט שיורה על חניה בשכונה רק לתושבי הרחוב?"

 

תושבי השכונה מציינים כי הם לא מחפשים להתנצח אל מול העירייה, אך חשים כי ברצונם שיעניקו להם את התחושה כי אין כל שוני ביניהם לבין תושבי השכונות הסמוכות, ואלו רוצים לראות זאת על פני שטח בטיפול בבעיות היומיומיות, שלעת עתה לדבריהם נמשכות מזה חודשים, ובראשן מצוקת החנייה והסירחון שמגיע ממיצי הזבל של הפחים המוטמנים שמעמיד חלק מהתושבים בפני ייאוש מתמשך.

כזכור בחודש דצמבר התקבלו תלונות מצד תושבי השכונה בנושא הפחים המוטמנים שמשבשים את שגרת חייהם, בעיה אשר לא טופלה לדבריהם עד כה, והעירייה ציינה כי: "ניקיון מתבצע במקום שלוש פעמים בשבוע והאשפה מפונה על ידי פחי אשפה טמוני קרקע. לצערנו, במקרים רבים, תושבים משליכים את האשפה מחוץ לפחים ולא בתוכם. כך, למעשה, נוצר מצב בו טמון הקרקע עומד ריק וכל האשפה זרוקה מחוצה לו". ואילו תלונות התושבים בדבר הוונדליזם השבועי שבני נוער גורמים לגינת המשחקים הציבורית בשכונה, פסקו.

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: לאחר פנייתם של התושבים בדצמבר, נערך עמם מפגש בהשתתפותם של מוטי עג'מי, מ"מ וסגן ראש העירייה, וכלל הגורמים העירוניים הרלוונטים. בעקבות המפגש, בו הוגדרו מספר נושאים לטיפול, נערכה פעילות נרחבת בקהילה, תוך שיתוף התושבים. הפעילות זכתה לתגובות חיוביות והתושבים אף מצאו לנכון לשלוח לעירייה מכתב תודה על כך, בו ציינו את היחס האישי והטיפול המקיף של כלל הגורמים המעורבים. באשר לטענה בנושא החנייה, המקום אשר משמש כעת לאחסון אבנים משתלבות, יפונה בקרוב, עם סיום העבודות המתקיימות במקום. באשר לטענה  בנושא האשפה: כפי שהסביר לתושבים סגן ראש מנהל איכות הסביבה לתושבים, אורן בוריה, לא קיימת שום בעיה בטמוני הקרקע. מדובר בפחים מתקדמים המצויים ברחבי העיר. מקור הבעיה הוא בשקיות האשפה שנזרקות מחוץ לפחים. לכן, ערכנו פעילות חינוכית-הסברתית בנושא בהשתתפות ילדי השכונה. לצערנו, פעילות עירונית מקיפה ככל שתהיה לא יכולה להוות תחליף להרתמותם של התושבים לשמירה על איכות חייהם. המפתח לשינוי מצב ניקיון השכונה מצוי בידיהם.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר