שלט הסתה בעיבוד פוטושופ כנגד החרדים
שלט הסתה בעיבוד פוטושופ כנגד החרדים

הסיפור האמיתי מאחורי השלט שמסעיר את העיר

תמונה בעיבוד פוטושופ הועלתה שוב לאחד הפורומים, שותפה מאות פעמים ויצרה גל שנאה חדש בין חרדים לחילונים

פורסם בתאריך: 5.2.18 17:13

כאלף שיתופים בתוך שעתיים לתמונה מרוטשת שעלתה בחודש יולי האחרון. תושב העיר ראשון לציון העלה תמונה ובה שלט הפוגע בחרדים שנכתב, כביכול, על ידי העירייה. הפוסט שהועלה באחד מהפורומים של העיר הביא לכך שבתוך שעתיים התמונה שותפה למעלה מאלף פעמים.

מאות תגובות נרשמו ושיתופים רבים הפיצו את התמונה השקרית. בתמונה מתואר שלט ובו מתבקשים עוברי האורח החרדים להשתמש בדאודורנט בקיץ ולחשוף את מרפקי וברכיי הנשים. למעשה מדובר בעיוות פוטושופ לתמונה ובה העירייה מבקשת מהעוברים ברחוב הרבי מלובביץ' להתחשב ברגשות התושבים החרדים. אותו הריטוש שהועלה בחודש יולי על ידי דף הפייסבוק אתאיסטים מצייצים גובה בהסבר שאמר "במרחב הציבורי בישראל איש לא יכפה את הזרם שלו על שאר הזרמים".

עם זאת. כעת, לאחר שהסערה סביב התמונה שככה והיא מוצפת שוב ברשתות החברתיות, הזיכרון הקצר של הגולשים לצד היד הקלה על המקלדת מביא להתפרצות של התבטאויות הדדיות קשות מאד נגד חברי מועצה דתיים וחילונים כאחד.

 

הדר שדה חוקרת תחום ויראליות בפייסבוק מוסרת ל-"השקמה ראשון לציון" כי "הפצות של חומרים  כאלה עלולות להביא לאסון. בארצות הברית היו מספרים מקרים בשנים האחרונות בהן שלטים המציגים הפרדה גזעית, לכאורה, על ידי רשויות מקומיות, הביאו למספר קטטות רבות משתתפים, הצתה של בית ספר בעיר מונטנה ואפילו למספר מקרים של לינצ'ים מתועדים. תמונה כזו, בעיקר עם התגובות הארסיות שהיא העלתה, מציפה הרבה הרס ושנאה וחייבים להיות אחראים בנושא".

לימור גור חברת מועצת העיר מסרה כי "מבירור שערכתי עם גורמי המקצוע עולה כי אין שילוט כזה והעירייה לא נתנה ולא תיתן ידה לפרסום פוגעני כזה. זה עיבוד ממוחשב עם לוגו העירייה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר