דב צור. צילום עירוני

עם מגבלות ואיסורים: ראש העיר דוב צור חוזר לעירייה

על רקע חקירת פרשיית דוד ביטן: דב צור חוזר ללשכת ראש העיר ויש מי שמתנגד

פורסם בתאריך: 29.1.18 17:19

לאחר שראש עיריית ראשון לציון דב צור נעצר בחודש שעבר בחשד לעבירות שוחד מרמה והפרת אמונים כחלק מתיק 1803 – בעוד יומיים (רביעי) הוא ישוב לעבודתו עם איסור להשתתף בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, בוועדות המכרזים של העירייה ושל החברה הכלכלית למשך כחודשיים. חזרתו לבניין העירייה מתבצעת לאחר שהורחק בחודש דצמבר למשך 30 יום – מתוכם שהה במעצר בית במשך עשרה ימים, ובתחילת החודש (ינואר) הוארכה הרחקתו ב -25 ימים נוספים.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

הפרשה נחשפה כחלק מחקירה סמויה בתיק 1803 והתנהלה מעל לשנה – במהלכה זוהו לכאורה קשרים בין גורמים פליליים לבעלי תפקידים שונים בשלטון המקומי והארצי. בין המעורבים בכירים בעירייה, לצד אנשי עסקים וקבלנים. במשך כל תקופה זו שימש ממלא מקומו, מוטי עג'מי כראש העיר בפועל, שציין על המצב כי: "זה נראה כמו חלום בלהות, סרט רע, ואני מקווה מאוד שבסופו של דבר הדברים יתבהרו והכל יהיה בסדר". כזכור בסרטון שפרסם צור בחודש שעבר (דצבמבר) בו פנה אל התושבים, אמר כי: "אבהיר כבר כעת, שאם ייקבע שבמעשיי נפל דופי פלילי, אהיה הראשון להניח את המפתחות. אני משוכנע בכל ליבי שזה לא יהיה המצב".

חברת המועצה, עו"ד ליאל אבן זוהר, אומרת: "בחודשיים האחרונים יש עננה כבדה מעל ראשון לציון והעומד בראשה: של חשדות למרמה והפרת אמונים, קבלת שוחד וקשירת קשר לביצוע פשע. בעיני, ספק אם ראוי שראש עירייה שנעצר לעשרה ימים בהחלטת שופט, בחשדות כה כבדים, ישוב לכהונתו ולשכתו וימשיך לנהל את העירייה כרגיל. צור, כמובן, עדיין זכאי, ושמורה לו, כמו לכל אדם, חזקת החפות. אבל לנוכח המגבלות הנרחבות שהוטלו עליו, הייתי מצפה שיבחן את האפשרות להשעיה עצמית, מרצון, עד להחלטת גורמי החוק אם להעמידו לדין, בתקווה שהחלטה זו תהא מהירה ככל האפשר".

 

פרקליטיו של דב צור,עורכי הדין גיורא אדרת, יפעת מנור-נהרי וטל שפירא מסרו בתגובה כי: "יש לברך על חזרתו של ראש העיר לעירייה להמשך פעילותו הציבורית החשובה. כל פעולותיו של ראש העיר נעשו כשטובת העיר ותושביה עומדת לנגד עיניו ואנו משוכנעים כי ממצאי החקירה יעלו מסקנה דומה".

גורמים בעירייה מסרו: "אנחנו נרגשים ושמחים על חזרתו ומחכים שיחזור עם המרץ האופייני לו לטפל בכל הנושאים התכופים המונחים על שולחנו. אמנם העירייה התנהלה היטב גם בהעדרו אך אין ספק שרוח הקרב שלו הייתה חסרה. כך שבשורת חזרתו משמעותית מאוד לעובדים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר