חברי מועצת העיר בעת ההצבעה על חוק השבת

פרסום ראשון: מגעים להקמת חזית דתית למועצת העיר

הבחירות כבר כאן. בציבור הדתי נערכים ומקיימים פגישות ודיונים במטרה ברורה אחת: ליצור רשימת מאוחדת שתצליח לצבור כוח משמעותי במועצת העיר בקדנציה הבאה. מה אומרים בחב"ד ומה בש"ס על הרעיון ועל מימושו

פורסם בתאריך: 29.1.18 15:34

"יחד יהיה לנו כוח גדול ומשמעותי". זה המסר של נציגי מפלגות דתיות בראשון לציון, שמנהלים באחרונה מגעים על איחוד ועל התמודדות ברשימה אחת כוללת בבחירות הקרובות. כך נודע השבוע ל"השקמה-יהדות".

פורום המנהלים של מוסדות חב"ד בראשון לציון ערך מספר פגישות בתקופה האחרונה, כדי להביא למהלך רחב היקף של ליכוד מוסדות חב"ד הרבים הפועלים בראשון לציון, במטרה להוות כח משמעותי במועצת העיר בבחירות. נציגי פורום המנהלים של חב"ד נפגשו מספר פעמים עם סגן שר החינוך ויו"ר הסיעה הארצית "שלומי אמונים" מאיר פרוש, עם יו"ר מפלגת "יחד" אלי ישי ועם נציגו בעיר, חבר מועצת העיר לשעבר שמואל ג'מיל. פגישות התקיימו גם עם יו"ר ש"ס והמשנה לראש העיר אריה כהן וכל זאת – לצד פגישות עם עסקנים דתיים מחוגים אחרים בעיר.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

נציגי חב"ד אומרים: למרות כוחה הגדול של חב"ד בראשון לציון, שפועלת בכ-30 שכונות העיר, היא מעולם לא התגבשה לכדי כח פוליטי. כעת, הוחלט בפורום המנהלים שאכן הגיעה השעה להוות כח משמעותי במועצת העיר. מלבד הדאגה לצרכי הקהילה,אנו  מבקשים להוביל חיבור בין מפלגות דתיות וחרדיות, יחד עם קהילות שונות בעיר".

על פי הערכות שונות מצד גורמים רבים בעיר, אנשי חב"ד "שווים" לפחות מנדט ולדבריהם, "בעבודה מאומצת ובחיבורים עם קהילות נוספות, נוכל אף להכניס שני מנדטים למועצת העיר".  

"בהובלת הרב אריה"

פעילות זהה מתוך אותה מטרה, מנהל בתקופה האחרונה המשנה לראש העיר ויו"ר סיעת ש"ס בעיר, הרב אריה כהן. יצוין, כי הרב כהן הוא איש ציבור ותיק, שמשרת במועצת העיר כבר כמה קדנציות ובכולן הוא שימש חבר הנהלת העיר: כסגן ראש העיר או המשנה לראש העיר. הרב כהן פועל במרץ בתחום זה בחודשים האחרונים, והוא נפגש עם ראשי קהילות תורניים מכל גווני הקשת, אנשי קהילת חב"ד, קהילת ברסלב, נציגי יהדות התורה, קהילת יוצאי מרוקו, קהילת יוצאי תימן, ראשי עדות, ראשי שכונות וגבאי בתי כנסת, רבנים ואישי ציבור. כל זאת כאמור, על מנת לאחד את השורות ולגשת לבחירות במסגרת גוש תורני מאוחד.

 

בתנועת ש"ס בעיר מספרים כי, "רבים מראשי הקהילות פנו לרב כהן על מנת לאחד את הציבור, ביודעם כי הוא האיש הראוי ליצור גוש תורני מאוחד. זאת, גם כאיש ציבור וגם כרב, אשר במשך כל ימות השנה דואג לאחד בין קהלים ובין משפחות. זה טבעי שלקראת מבחן הציבור בבחירות, יהיה זה הוא שיאחד את כולם תחת מטריה אחת של 'אהבה ואחווה, שלום ורעות'".

בש"ס מבהירים עוד כי "הציבור זוכר שבגלל ריבוי מפלגות שהתמודדו במערכות הבחירות האחרונות, הן לא עברו את אחוז החסימה ובזבזו אלפי קולות לחינם. את הכישלון הצורב מרגיש הציבור במגבלות הכוח הפוליטי, שחלקו אבד לחינם. הרב אריה כהן משבח את ראשי הקהילות על גילוי האחריות למען תושבי העיר ולמען צביונה התורני של ראשון לציון, ומקווה שהמגעים יבשילו לכדי רשימה מאוחדת ומייצגת את כלל הציבור התורני בעיר".

לדברי הרב כהן, "יהיה זה קידוש השם גדול שיביא הרבה סייעתא דשמיא להצלחת הרשימה, ולהגברת ההישגים לטובת ציבור תושבי העיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר