נפץ נפצים
נפץ נפצים

נפגעי הטראומה סובלים מפיצוץ הנפצים לפני פורים

האם גורמי החוק יצליחו להשתלט על תופעת הנפצים שמגיעה כל שנה לפני פורים ולא פוסחת על נפגעי הטראומה? סגן ראש העיר, רז קינסטליך: "אנחנו מגבירים את האכיפה"

פורסם בתאריך: 29.1.18 14:12

מדי שנה, זמן קצר לפני חג פורים, חוזרת התופעה בה בני הנוער מפוצצים נפצים ברחבי העיר, כמעשה קונדס. מנגד תושבי העיר תוהים האם קולות הנפץ שנשמעים בשבועות האחרונים במהלך הלילות צפויים להיפסק בקרוב, ולעת עתה אלו מדגישים כי הטיפול בנושא צריך להיות מקיף ומיידי בכדי שהם יוכלו לחזור לשגרה.  את הנפצים כבר אי אפשר להשיג בעבר בחנויות הצעצועים, אלא רק "מתחת לדלפק". בשבוע שעבר נצפה אופנוע חשוד על בשכונת נאות אשלים, ולידו נער כבן 16 ושני ילדים בני 11. מפקח מהחברה לבטחון שהיה במקום, ראה כי הנער מכר חזיזים ונפצים,הוא עוכב והטיפול בו הועבר לידי המשטרה. בשנים עברו נתפסו בעיר  נפצים שנמכרו בחנות בגדים ואפילו במאפייה.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

יעל בן נון, תושבת שכונת רמז מתארת מצב בו שגרת החיים מופרת ואף מחזירה את התושבים לתקופת הטילים של מבצע "צוק איתן". "מזה שלושה שבועות החל משעות אחר הצהריים ועד השעות הקטנות של הלילה, דיירי שכונת רמז  נחרדים לשמיעת נפצים אשר נשמעים ממש כמו ירייה",היא טוענת  ומוסיפה: "הנערים המניחים נפץ על הכביש, וברגע שמכונית עוברת הוא מתפוצץ בקול אדיר. נתקלתי בתופעה על בשרי כשבני בן ה-10, עבר ברחוב עם הכלבה. הוא חזר בוכה ורעד מפחד. לקח הרבה זמן להחזיר אותו ואת הכלבה למצב הרגיל". לדבריה של בן נון היא כבר לא זוכרת מהי שינה ערבה, וקיימת התערבות של סגן ראש העיר, רז קינסטליך בנושא.

"אני אדם שעובד מהבית וחולת לב בעלת קוצב לב. הבעיה הזו עברה כבר כל גבול הגיוני" מספרת תושבת העיר, טל שדה שוכמן (35) אם לשניים, ומוסיפה: "אני בטוחה שזה לא רק אצלנו ובכל שנה הפיצוצים עזים יותר. הבהלה מעלה את קצב הדופק וקוצב הלב נכנס לפעולה. זה מעלה בילדים שלי רגשות לא טובים, הם שאלו אם זה טילים, בגלל שנזכרו בצוק איתן. מישהו צריך לתת תשובה לתופעה הזאת".

התופעה זו לא פוסחת על נפגעי טראומה על רקע לאומי שנפגעו נפשית באופן ישיר או עקיף כתוצאה מאירוע טרור או מלחמה. אורלי גל, מנכ"לית נט"ל (נפגעי טראומה על רקע לאומי) מציגה את הצד שלהם, "הזיכרונות, המחשבות והרגשות, מקבלים מימד ונפח אחרים בהישמע רעש הנפצים. כמות הגירויים גורמת להצפה רגשית ומערערת את האיזון של פגוע ההלם". על-פי נתונים מחקריים של נט"ל, יותר מ-10% מהישראלים מתמודדים עם תסמינים פוסט טראומטיים.

בשיחה של "השקמה ראשון לציון" עם מ"מ וסגן ראש העיר, רז קינסטליך, הוא ציין: "חג פורים קרב ובא והתופעה של שימוש בנפצים וחומרי בעירה אחרים לצערי חוזרת. החברה לביטחון ולסדר ציבורי באמצעות פקחיה, מחלקת הנוער ומשטרת ראשון לציון, נערכים בכוחות מתוגברים על מנת לפעול כנגד התופעה המסוכנת הזאת שבנוסף מפריעה את מנוחת התושבים", ולשאלתנו בדבר הגברת תדירות הסיורים ודרכי ההתמודדות עם המצב, השיב קינסטליך: "לאור התרחבות התופעה, הנחיתי על הגברת סיורים במקומות שלגביהם הועברו תלונות, לרבות ביצוע סיורים יזומים במגוון אזורים בעיר. מדובר בפעילות אינטנסיבית שאף הביאה לתפיסת זורקי נפצים, ולהמשך טיפול בידי רשויות החוק. אנו נמשיך בפעילות ביתר שאת לטובת צמצום הנושא ולמען בטחון התושבים". מנכ"ל החברה לביטחון, מוטי נחמני הוסיף: "כשאנחנו תופסים נערים עם נפצים, אנחנו מחרימים להם אותם ומערבים את ההורים. אם מדובר בכמות גדולה של נפצים או שזו כבר לא פעם ראשונה שהם נתפסים, הם מועברים להמשך טיפול במשטרה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר