זקנה קשישה גשם חנות ירקות קניות
רבים מהתושבים אנשים מבוגרים שחוששים לבטוח בכל אחד

באין תחנות אוטובוס תושבים מציעים להסיע מבוגרים שמפחדים

היוזמה של קבוצת "ראשונים בתחבורה" יוצאת לפועל, ותסייע לאוכלוסיית המבוגרים בנחלת יהודה ב' שלא יכולים להתנייד בעקבות מחסור בתחנות אוטובוס, עכשיו הם רק מחכים לפניות

פורסם בתאריך: 29.1.18 10:39

התושבים המבוגרים בשכונת נחלת יהודה ב' ממשיכים להתלונן על מצב בו תחנת האוטובוס הכי קרובה נמצאת במרחק של כקילומטר הליכה ממקום מגוריהם וחשים כי הם תושבים סוג ב', אך חברי קבוצת "ראשונים בתחבורה" החליטו לגבש יוזמה, בה נהגים יהיו במשמרת כוננות במהלך הימים הגשומים ובעת צורך ייקחו בטרמפים את תושבי השכונה שיתאמו זאת איתם מראש לסידורים יומיומיים ולקניות המצרכים השבועית ברחבי העיר. בינתיים פניות התושבים אל חברי הקבוצה לא מגיעות, והתושבים ומשפחותיהם טוענים שהפתרון היחיד הוא הצבת תחנת אוטובוס בקרבת מקום מגוריהם או נתינת פתרון שיספק מענה ראוי, ואלו מציגים תמונה של ייאוש בנוגע לכל הסיטואציה אליה נקלעו.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

"המהלך שלנו ממש לא מחליף את פתרונות התחבורה הציבורית בשכונה, קיימת שם הזנחה." מספר יעקב רוטשילד, מקבוצת ראשונים בתחבורה שעומד בראש היוזמה, "השתדלנו לפרסם את היוזמה הזאת בכמה שיותר מקומות בכדי שתגיע לכמה שיותר תושבים אבל בינתיים לא יוצרים איתנו קשר" ומוסיף: "הייתה פניה אחת אבל בסוף החליטו לא להיעזר בנו. לא בדיוק ברור לנו מדוע הם לא מצטרפים אלינו אבל אנחנו מבחינתנו ממשיכים להיות בכוננות למען התושבים שם, ונעזור להם במה שצריך".

אלה גבאי, שמשפחתה מתגוררת בשכונה, ציינה בעבר, "אלו אנשים מבוגרים שמתחננים שישנו את המצב אבל אף אחד לא מתייחס אליהם. פעם הם יכלו ללכת ברגל בקלות אבל עכשיו הם צריכים להשתמש באוטובוס בשביל להתנייד, בגלל שרבים מהם לא משתמשים ברכב פרטי", ובשיחה עימה הוסיפה את דבריה לגבי יוזמת התושבים, " מדובר באנשים מאוד מבוגרים שבכלל לא יעלו לטרמפים. הם צריכים את האוטובוס שלהם. תושבי השכונה לא ייסעו עם אנשים שהם לא מכירים. אלו אנשים שמרנים שככל הנראה פוחדים וחוששים".

כזכור תושב השכונה, יעקב גבאי (79) ציין, "כדי להגיע עד לתחנה אני נעזר בהליכון ולוקח לי כמעט חצי שעה לעבור מרחק של קצת יותר מקילומטר. ככה פתאום הפסיקו לנו את התחבורה הציבורית. כנראה אנחנו נחשבים לתושבים סוג ב".

 

מעיריית ראשון לציון נמסר בכתבה שפורסמה החודש על הנושא: "עיריית ראשון לציון פנתה למשרד התחבורה מספר פעמים בנושא, והדגישה בפניו את מצוקתם של התושבים באזור זה. לצערנו, משרד התחבורה לא מצא עדיין פתרון מניח את הדעת. אנו נמשיך ונפעל מולם עד לפתרון שיביא לשביעות רצון התושבים".

ממשרד התחבורה נמסר בכתבה שפורסמה החודש (ינואר) על הנושא: "ישנם מספר קווים המשרתים את תושבי שכונת נחלת יהודה ב' בראשל"צ, בהם שני קווים מרכזיים (17, 82). כמו כן, המרחקים המצוינים בשאילתא, נבדקו ונמצאו כקצרים יותר מן המתואר, מבתי השכונה אל תחנות האוטובוס הנמצאות סביבה. חשוב לציין כי בעבר היו קווי אוטובוס נוספים שסיפקו שירות ברחובות השכונה, אולם לבקשת עיריית ראשון לציון הם הוצאו ממנו. בימים אלה אנו פועלים בתיאום עם העירייה להכנת תכנית חדשה לשביעות רצונם של תושבי השכונה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר