תחנת רכבת חדשה במרכז העסקים שורק
החתנה החדשה במרכז העסקים שורק (צילום: אביב בן אור)

האם חיבור מסילות הרכבת ממזרח למערב זה מה שהעיר זקוקה לו?

"האם יש צורך לחכות לחיבור הזה שנים או לממש תכנית חלופית כבר עכשיו?" תוהים פעילים בעיר

פורסם בתאריך: 22.1.18 18:27

אחת התלונות הנפוצות ביותר של תושבי ראשון לציון היא על חוסר ההתניידות בין תחנות הרכבות בעיר, משה דיין במערב ותחנת ראשונים במזרח. לדברי התושבים, למרות שהמרחק ביניהן עומד על כשישה וחצי קילומטרים, גם השימוש הקיים בתחבורה הציבורית מאחת לשנייה, גוזל זמן רב. בניסיון לשנות את המצב ולשפר את תשתיות הרכבת באזור, המדינה הודיעה על הקצאת כ–1.5 מיליארד שקל מתקציב המדינה לצורך הארכת מסילות רכבת ישראל לאורך כביש 431, חיבור בין התחנות ואף הקמת תחנת רכבת חדשה בסמוך למרכז העסקים שורק. ובשביל התושבים זוהי עשויה להיות הקלה מבחינת הנגישות והניידות בתוך העיר ואף מחוצה לה לגוש דן.

"התכנית הזאת עשויה להיות טובה ואין לנו התנגדות אליה, אבל זה לא מעניק לתושבים פתרונות מיידים"  אומרת מלינה דיין, פעילה בקבוצת "ראשונים בתחבורה" (שעוסקת בבעיות התחבורה בעיר) ומוסיפה: "מעבר לכל זה עולה השאלה – האם ההשקעה הכספית שכרוכה בתכנית הזאת באמת שווה את זה? האם החיבור באמת נכון? כי אולי דווקא פתרונות שהיו מתממשים באמצעות שאטלים ייעודיים בין תחנות הרכבת והיו כרוכים בהוצאות כספיות נמוכות ואף היו ברי תיקון במידה ולא היו מעניקים מענה מספק – הם הפתרון הנכון". עוד אומרת דיין: "אומנם יש חשיבות לחיבור בין תחנות הרכבת וזה עולה שוב משוב מסקרים ושיחות שלנו עם התושבים אך האם יש צורך לחכות לחיבור הזה שנים או לממש תכנית חלופית כבר עכשיו?"

 

רכבת ישראל הציגה בעבר תוואי שחוצה שכונות במערב העיר. ראש העירייה, דב צור הודיע לשר התחבורה כי העירייה לא תסכים לתוואי זה. שר התחבורה, ישראל כ"ץ שמע עמדה זו והנחה לתכנן קו רכבת סביב תוואי הקיים של כביש 431 שממשיך מזרחה, לאזור צומת ענבה, מודיעין ומגיע לתחנת מודיעין.

ראשון לציון תהיה העיר השלישית בישראל עם שלוש תחנות רכבת ומעלה. העבודות צפויות להתחיל באמצע שנת 2019, ובעירייה מקווים כי חיבור בין התחנות ייתן מענה גם לתושבי העיר שמעוניינים להגיע מהקצה המערבי למזרחי והן לתושבי מזרח ומרכז ראשון לציון המעוניינים להגיע במהירות לגוש דן. מ"מ ראש עיריית ראשון לציון, מוטי עג'מי, אמר כי מדובר בבשורה כפולה שכן לא רק שתחנות ראשון לציון יחוברו, גם הרעיון שהרכבת הכבדה תעבור בין שכונות העיר, ירד מהפרק. "ראש העירייה התנגד בתוקף, ובצדק, ועכשיו אנחנו מברכים על ההחלטה שהתקבלה".

ממשרד התחבורה נמסר: עבודת התכנון צפויה להסתיים בשנת 2019, ובהתאם רכבת ישראל תפרסם מכרז באותה שנה לקידום עבודות התשתית. משך העבודות צפוי לנוע בין 3-4 שנים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר