רעש מטוסים כמעט 24 שעות שמדיר שינה מעיני התושבים
רעש מטוסים כמעט 24 שעות שמדיר שינה מעיני התושבים

"תושבי מערב העיר ישנים שלוש שעות בלילה וכולם מתעלמים"

תושבי מערב ראשון לציון מתלוננים על סיוט מתמשך כמעט בכל שעות היממה שנגרם ממטוסים ובעיקר על כך שאיש לא מתייחס למצוקה שלהם

פורסם בתאריך: 22.1.18 14:50

תושבים ממערב העיר טוענים כי מאז חודש מאי, שנת 2014, אז נחנך מסלול המראות חדש בנתב"ג וכן בעקבות תכנית "שמיים פתוחים" שהנהיג משרד התחבורה, הפכו חייהם של כ-100,000 תושבי שכונות מערב ראשון לציון ודרום חולון לסיוט מתמשך של רעש כמעט בכל שעות היממה, באופן שגורם לכך שתושבים רבים אינם מצליחים לישון יותר משלוש שעות בלילה

עוד מתלוננים התושבים כי העירייה לא תומכת במאבקם באופן פומבי, לא מעדכנת את צוות המאבק בנוגע לפעולות שלה בנושא, ולא ערכה סיורים מקדימים עם המשרד להגנת הסביבה להתקנת מנטרי רעש חדשים באזורים השונים במערב העיר, על אף התראות התושבים. בנוסף טוענים התושבים כי העירייה לא הוציאה דרישה לרשות התעופה האזרחית על מטרד הרעש על אף בקשות צוות המאבק וכי רשות התעופה האזרחית כבר הפסיקה לענות לתלונותיהם בנושא אישורים שונים של טיסות חריגות בשעות הלילה שגרמו לעוד רעש לתושבי האזור.

"רעש המטוסים מנתב"ג שתמיד היה מעל אזורי המגורים שלנו התגבר בצורה מהותית בשנתיים האחרונות", כך טוענת שלומית מור ממובילי המאבק, "לפני שנה וחצי היה לנו מפגש עם נציג העירייה האמון על הנושא, משה לבר, אך מאז לא הרבה השתנה". מור מוסיפה עוד, "בעקבות הלחצים ברשתות החברתיות נפגשנו לפני שנה וחצי עם ראש העיר דוב צור, כאשר באותה פגישה השתתף גם עו"ד נרי ירקוני, מומחה תעופה שמייצג את העירייה של ראשל"צ וגם את עיריות חולון, אור יהודה ועוד. אחרי הפגישה הוחלט לשים מנטרי רעש של המשרד להגנת הסביבה בנווה ים ובנווה חוף, שהוסרו בחודש דצמבר האחרון. העירייה קיבלה על כך מספר התראות מאתנו אך היא לא פעלה בנושא"

עוד מוסיפה מור, "רשות התעופה האזרחית מתעלמת מפניותינו האחרונות והפסיקה לענות לתלונותינו. המספרים לא משקרים, 25% מתוך 6000 הטיסות שעוברות, הן בשעות שבהם אנשים ישנים, בין השעות 23:00 בלילה ועד רבע ל-2 בלילה ובין 5 בבוקר לשעה 7 בבוקר, הקמנו קבוצת פייסבוק ובה כמעט 1000 חברים ושלחנו השבוע מכתב למשרד מבקר המדינה, בו אנחנו מוחים על התנהלות העירייה ורשות התעופה האזרחית. אנו מתלוננים גם שהפעילות בנתב"ג תוכננה לקיבולת של 16 מיליון נוסעים בשנה, כאשר בפועל בשנת 2016 הייתה חריגה של עוד מיליון נוסעים בשנה ובשנת 2017 של ארבעה מיליון נוסעים, מה שהגביר את מטרד הרעש מעלינו. אנחנו מבקשים לקבל עדכונים מהעירייה על המתרחש אבל זה לא קורה, העירייה עושה הכול במחשכים, ועכשיו עם פרשיית ראש העיר, אז בכלל כל הנושא נתקע ולכן פנינו למשרד מבקר המדינה".

 

חבר מועצת העיר, משה לבהר, המחזיק בתיק נווה ים, אמר: "עיריית ראשון לציון והעומד בראשה דב צור רואה בחומרה את מפגע רעש המטוסים בעיר ופועלת למגר את נזקי הרעש. התושבים מעודכנים לאורך כל התקופה בהליכים כאלה ואחרים, עם זאת התהליך אינו של 'זבנג וגמרנו' ולא כל פעולה אמורה מתפרסמת. ישנה פעילות רבה מאחורי הקלעים לקידום הנושא".

ממשרד התחבורה נמסר: בתמ"א 2/4 ישנן הוראות ברורות לגבי נהלי הפעלת הטיסות בנתב"ג. התמ"א אינה מגדירה מגבלות להפעלת השדה בתלות במספר הנוסעים השנתי העובר בו. שעות פעילות השדה נדונו מספר פעמים בערכאות משפטיות ולפני כשלוש שנים אף הושגה פשרה בין ראשי הרשויות למדינה, שקיבלה תוקף של פסק דין. רשות שדות התעופה מפעילה את השדה ואת התעבורה האווירית בסביבתו, רשות התעופה האזרחית (רת"א) מפקחת על שמירה של ההחלטות. למרות העלייה בפעילות התעופה, רמת הרעש המצטברת לא עלתה עם השנים ואף פחתה באזור המדובר, שכן המטוסים פחות מרעישים והתהליכים הותאמו למזעור הרעש. פניות ותלונות להפרות ספציפיות של הכללים נבדקות ברת"א וזוכות לתשובות מפורטות ומנומקות.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר