רחוב ברזילי
רחוב ברזילי בראשון לציון. עבודות ברחוב לצד מצוקת חניה תמידית

האם תושבי השכונות הותיקות בראשון לציון לא יקבלו דו"חות חניה בשעות הערב?

דורון אוזן יו"ר ועדת החניה, מציע שבשכונות הוותיקות בראשון לציון בהם מתבצעות עבודות, לא יינתנו דוחות בשעות הערב. בינתיים התושבים מתלוננים שסימנו אותם כמטרה לחלוקת דוחות

פורסם בתאריך: 18.1.18 12:52

תושבים רבים מקווים שביום מן הימים יהיה מטה קסם שבאמצעותו יוכלו למצוא חנייה ברחבי השכונה שלהם, לעת עתה, לצד החלומות בדמות חניה פנויה, מוגשות בראשון לציון מפעם לפעם הצעות לסדר על פתיחת חניונים עירוניים לרווחת התושבים, והצבת שילוט עם הנחיות שייקלו על דיירי הרחוב, אך גם אלו לדברי התושבים לא עונות על צורכיהם. בניסיון לקדם את המצב, הגיש החודש (ינואר) חבר המועצה, יו"ר ועדת חניה, דורון אוזן לממלא מקום ראש העיר, מוטי עג'מי, הצעה לסדר בנושא: "הוראת שעה לפתרון מצוקת החניה בשכונות הוותיקות בעיר בתקופת שיפוצים ובנייה".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

בהצעתו מתייחס אוזן לשכונות הוותיקות בעיר: רמז, רמב"ם, כצנלסון, אברמוביץ, ונווה חוף ומציין כי תתכן הוספת שכונות נוספות, "באזורים אלו מתבצעות עבודות שיפוצי עירייה – שפת רחוב ו/או עבודות שיפוצי חזיתות, חיזוקי מבנים ותמ"א 38, וידוע מראש שלרוב הדיירים אין חניות בטאבו" הוא טוען, "מדובר באותן שכונות המאוכלסות במשפחות צעירות שבסבירות גבוהה יש לשני בני הזוג שני רכבים ועל כן הבעיה הופכת להיות לגדולה יותר".

אוזן מציע שתתקבל החלטת הנהלה המנחה את החברה לביטחון וסדר ציבורי שלא לתת דוחות בשעות הערב ועד למחרת, רק באותם אזורים בהם מתבצעות העבודות שהפכו את החניה למצרך יקר, וכתוצאה מכך מקשות על תושבים רבים, מבוגרים ונשים בהריון. עוד מוסיף אוזן: "יש לאפשר חנייה במדרכות רחבות של שני גלגלים כאשר אין הפרעה לתנועה ולהולכי רגל ובנוסף ואפשר לשנות בחלק מהמדרכות את הצבע מאדום לבן לכחול לבן ובכך לתת פתרונות של עשרות מקומות חנייה וללא הפרעה לשכונה" ומדגיש, "הפתרון הוא אך ורק כהוראת שעה, לאותה תקופת השיפוצים והעבודות ברחוב עצמו ואין כוונה בשום צורה לאפשר להחנות בחנייה מסוכנת, קרי על מעברי חציה או בפינת הרחוב, דבר העלול לפגוע בשדה הראייה ובחניית נכים ואוטובוסים".

הרחוב הפך לאתר בניה

"ממקום שקט הרחוב כאן הפך ממש לאתר בנייה ולסבל עבור התושבים" אומרת, לאה זוסמן, דיירת רחוב ברזילי, ומוסיפה, "גם ככה קשה מאוד למצוא כאן חניה באזור, ובגלל התמ"א 38 גם כשיש חנויות פנויות אני חוששת להחנות את הרכב בגלל השיפוצים. העובדים שם פשוט עושים ככל העולה על רוחם, ובינתיים בלית ברירה אנחנו מקבלים דוחות מבלי שנותנים לנו מענה לבעיה שמשבשת לנו את שגרת החיים. זה נראה כאילו הכול מסתכם בכסף". דיירי שכונת רמז טוענים: "סימנו אותנו כאטרקציה פוטנציאלית לדוחות", ואחדים מהם אף טוענים כי החלו לחפש מקום מגורים חדש בשל המצוקה המתמשכת שמובילה אותם פעם אחר פעם לחפש חניה במשך מעל לחצי שעה מדי יום בחזרתם מהעבודה.

להצעתו עד כה לא קיבל אוזן מענה אך לפנייתנו בנושא מעיריית ראשון נמסר בתגובה: "עיריית ראשון לציון מודעת למצוקת החנייה וכל העת שואפת להשיג את האיזון בין שמירה על הסדר ואכיפת החנייה לבין שיפור הבטיחות והוספת מקומות החנייה.עומסי תנועה ומחסור במקומות חנייה במרכז העיר היא סוגיה ידועה המוכרת בכל מרכז עיר גדולה בארץ ובעולם. מדי שנה נוספים כלי רכב לכבישים והמצוקה צפויה להחריף. ובכל זאת, על רקע העובדה כי במרכז העיר אין כמעט שטחי ציבור פנויים, יזמה העירייה פתרון חלוצי בארץ להקמת חניונים מתחת למוסדות חינוך במרכז העיר, כפי שנעשה בגימנסיה וכפי שיעשה בבית הספר חביב. בכל הנוגע לטענות בדבר פיקוח ואכיפה, פקחי החברה לביטחון מסיירים ומפקחים כל העת על המתרחש. מעבר לכך, אנו מבקשים מהתושבים לפנות למוקד 106 בכל בעיה ספציפית ונדאג כי היא תטופל מיידית. בשולי הדברים אך לא בשולי חשיבותם, נציין כי העירייה מקדמת את תחום התחבורה הציבורית. קיום מערכת תחבורה ציבורית יעילה ונוחה מייתרת את הצורך באחזקת רכב פרטי. העירייה מקדמת את פרויקט הרכבת הקלה, את חיבור תחנות הרכבת הכבדה משה דיין וראשונים, כניסת מיזם רכב שיתופי, סלילת שבילי אופניים, אכיפת הנסיעה בנתיבי התחבורה בציבורית ועוד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר