"כשאנחנו צריכים את העירייה אין מענה, הם יודעים לתת רק דו"חות"

בעלי העסקים ברחוב רוטשילד 4 קיבלו להפתעתם השבוע התראה לפני דו"ח על שלט שהוצב בחזית המבנה לפני מעל שנה, לטענתם העירייה מתנכלת להם שוב ושוב

פורסם בתאריך: 16.1.18 10:27

השבוע קיבלו להפתעתם בעלי העסקים במתחם החנויות שנמצא ברחוב רוטשילד 4, התראה לפני דו"ח על ביצוע עבירה, וזאת בגין שלט המחאה: "נמאס מהאגרות. העסקים מתמוטטים", שהוצב בחזית המבנה לפני כשנה. השלט הוצב על גבי המבנה כדי לעורר את זעקת בעלי העסקים. בתיאור העבירה נכתב: "הצבת שלט ללא רישיון או בניגוד לתנאי הרישיון". חלק מבעלי העסקים הופתעו ואף התרעמו על ההתראה שהוגבלה עד ליום המחרת אחרת יקבלו  דו"ח, והיו גם את אלו שלא הוטרדו מהנושא וחושבים שיש צורך להמשיך להעלות את בעייתם על סדר היום.

"פעם ראשונה אחרי יותר משנה ששמים פתאום לב לשלט. עד עכשיו זה לא הפריע לאף אחד ופתאום אחרי שפורסמה כתבה מישהו רוצה להוריד אותו", אומר דודי טמיר (42) בעל עסק במקום, ומוסיף, "מבחינת העירייה הכול קשור לתשלום. מתי שבעלי העסקים באמת צריכים עזרה, אין מענה. אפילו אזור פריקה לסוחרים אין כאן ברחוב". לדבריו של טמיר, השלט אכן יוסר על פי בקשת העירייה בכדי להימנע מדו"חות אך לטענתו השלט עדיין ימשיך להתנוסס. "פשוט נעביר אותו מטר למעלה מהמקום המקורי ונתלה אותו על בניין המגורים וזה לא יפריע לאף אחד".

 

בכתבה שפורסמה בשבוע שעבר (חמישי) על הנושא, בעלי העסקים סיפרו כי במהלך שנת 2015 תשלום האגרה על שילוט הפרסום לעסק בצמוד לבניין עלה ואף השתנו הנהלים בגינה, ותחושתם היא כי מבחינת התשלום על אגרות ודו"חות, אזור עבודתם נחשב לשטח עירוני אך מנגד כשמדובר בניקיון הרחוב פתאום הנושא מוטל עליהם כי לטענת העירייה השטח הוא פרטי. לגבי השילוט במקום, מלבד שלט המחאה, נאמר על ידי אחד מבעלי העסקים, "מבחינתי צריך לפחות שלט אחד כדי שיידעו שהעסק שלי קיים. אני משלם על מה שבחרתי אבל שלא יגרמו לנו לקרוס. אנחנו בסך הכול רוצים לעבוד בשקט".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "אין קשר בין מועד הכתבה לאכיפה בנושא השילוט. לראייה, עניין השלט שמוצב על חזית מרכז מסחרי עלה במסגרת מיפוי שערכה מחלקת השילוט בעירייה עוד באוקטובר שנה שעברה, והנחייה לאכיפה ניתנה בתחילת השנה. לצערנו אף אחד מבעלי העסקים במקום לא שייך את השלט לעצמו ולכן ניתנו להם התראות להסרת השלט".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר