אוטובוס דן קו 72 ראשון לציון
צילום shutterstock

"אנשים כלואים בשכונה בלי יכולת להתנייד"

התושבים המבוגרים בשכונת נחלת יהודה ב' מתלוננים על מצב בו תחנת האוטובוס הכי קרובה נמצאת במרחק של כקילומטר הליכה ממקום מגוריהם, הפיתרון לא נמצא באופק

פורסם בתאריך: 14.1.18 12:41

מדי יום תושביה הוותיקים של שכונת נחלת יהודה ב' בראשון לציון חושבים פעמיים לפני שהם יוצאים מפתח ביתם בכדי להגיע לתחנת האוטובוס שממנה יתניידו לסידוריהם השגרתיים, וזאת בשל העובדה כי תחנות האוטובוס שהיו בקרבת מקום כבר לא פעילות, ואלו שכן, נמצאות ברחוב אלי כהן בפתח השכונה, ועומדות במרחק שבשיאו מגיע למעל קילומטר הליכה מהרחובות הפנימיים (לוז, שלום שבזי ובארי) בהם הם גרים – דבר שמקשה עליהם בשל גילם, לבצע בכל פעם מחדש את פעולת הצעידה היומיומית שעבור אחרים עשויה להיחשב כפשוטה. "אני בן 79 ואפילו בשביל להביא תרופות או להגיע לבנק אני צריך אוטובוס והם כבר לא עוברים כאן באזור" מספר תשובה השכונה יעקב גבאי, "כדי להגיע עד לתחנה אני נעזר בהליכון ולוקח לי כמעט חצי שעה לעבור מרחק של קצת יותר מקילומטר" הוא טוען ומוסיף, "אני עורך קניות בשכונה רק בלית ברירה. אין לנו כמעט כלום – וגם מה שיש לא מספיק או יקר. ככה פתאום הפסיקו לנו את התחבורה הציבורית. כנראה אנחנו נחשבים לתושבים סוג ב".

לדבריו של גבאי, שמתגורר בשכונה כחמישים שנה, כמוהו יש עוד אוכלוסיית תושבים שלמה שסובלת מהמצב, ולמרות הפניות החוזרות והנשנות למשרד התחבורה, ולעיריית ראשון לציון – עדיין לא ניתן להם מענה לסיטואציה שלטענתם משבשת את שגרת חייהם. "כבר נמאס לנו מהמצב הזה. לא משנה כמה אנחנו פונים לגורמים השונים, אף אחד לא מטפל או מקדם את הנושא, בזמן שבאזורים אחרים בעיר יש תחנת אוטובוס כל כמה מטרים. כנראה מבחינתם אנחנו לא שייכים לראשון לציון. כבר נמאס" טוען גבאי.

תושבי השכונה מספרים כי פעמים רבות הם נמנעים מההליכה עד לתחנת האוטובוס ומשתמשים במוניות הלוך – חזור ליעד הרצוי בשביל סידורים יומיומיים, והעלות לכל כיוון נסיעה עומדת על מחיר של 35-40 קלים, וזאת הופכת לחלק בלתי נפרד מהתקציב החודשי. "אלו אנשים מבוגרים שמתחננים שישנו את המצב אבל אף אחד לא מתייחס אליהם. פעם הם יכלו ללכת ברגל בקלות אבל עכשיו הם צריכים להשתמש באוטובוס בשביל להתנייד בגלל שרבים מהם לא משתמשים ברכב פרטי " אומרת, אלה גבאי, כלתו של יעקב שדואגת לטפל בנושא.

 

ממשרד התחבורה נמסר: "ישנם מספר קווים המשרתים את תושבי שכונת נחלת יהודה ב' ברשל"צ, בהם שני קווים מרכזיים (17, 82). כמו כן, המרחקים המצוינים בשאילתא, נבדקו ונמצאו כקצרים יותר מן המתואר, מבתי השכונה אל תחנות האוטובוס הנמצאות סביבה. חשוב לציין כי בעבר היו קווי אוטובוס נוספים שסיפקו שירות ברחובות השכונה, אולם לבקשת עיריית ראשון לציון הם הוצאו ממנו. בימים אלה אנו פועלים בתיאום עם העירייה להכנת תכנית חדשה לשביעות רצונם של תושבי השכונה".

מעיריית ראשון לציון נמסר:עיריית ראשון לציון פנתה למשרד התחבורה מספר פעמים בנושא, והדגישה בפניו את מצוקתם של התושבים באזור זה. לצערנו, משרד התחבורה לא מצא עדיין פתרון מניח את הדעת. אנו נמשיך ונפעל מולם עד לפתרון שיביא לשביעות רצון התושבים. בכל מקרה, השבוע יקיים מ"מ ראש העירייה, מוטי עג'מי, מפגש בנושא עם תושבי המקום".

מקבוצת "ראשונים בתחבורה" שמורכבת מתושבי העיר נמסר: "קיים נתק בין התושב והבעיות היומיומיות שלו לבין הפתרונות ארוכי הטווח המתוכננים, ואין גורם שאליו ניתן לפנות בצורה מוסדרת בנושאים של תחבורה ציבורית. תושב שנתקל בקושי עומד למעשה לבד מול משרד התחבורה או לחילופין נאלץ למצוא דרכים לעורר עניין אישי אצל נבחרי הציבור וכאשר מדובר באוכלוסיה מבוגרת כמו בנחלת יהודה ב', הפניות נותרות בסופו של דבר ללא מענה אמיתי, וכך אישה בת 75 כבר למעלה משנה סוחבת עגלה מהשוק מרחק של ק"מ עד לביתה ללא פתרון באופק. לדעתנו חשוב להקים גוף שבו תושבים יוכלו להציג את הצרכים שלהם בתחום התחבורה הציבורית, להעלות קשיים שצצים בשטח, להפנות שאלות לגורמי מקצוע בעירייה, ולקבל ייצוג מרוכז מול משרד התחבורה. לעת עתה, כל פניותינו לעירייה זוכות לתגובה "יש תוכנית" אבל זו לא נחשפה עד כה. נכון להיום אפילו לא ידוע מתי תתכנס ועדת התחבורה של העירייה שלא התכנסה כבר חודשים רבים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר