"נמאס מהאגרות, העסקים מתמוטטים"

מה עומד מאחורי השלט שמוצב מזה כשנה במתחם החנויות ברחוב רוטשילד 4?

פורסם בתאריך: 11.1.18 12:26

בתחילתו של רחוב רוטשילד 4, שנמצא בין סופו של המדרחוב העירוני לבית הכנסת הגדול, בעלי העסקים מרגישים כי משנה לשנה יורד מספר הלקוחות שמגיע לעסקיהם, הם לא מאשימים אף גורם במצב ומנסים להתפרנס בכבוד אך טוענים כי מצד אחד העירייה מקפידה לשמור על החוקים העירוניים מבלי לפספס אף תקנה – מצב שחשוב לאזור – אך פעמים רבות מעמיד אותם ואת הספקים שלהם בפני קבלת דוחות. "זה לא שאנחנו צדיקים אבל לפעמים אין ברירה והספקים חייבים לעצור בקרבת החנות. איפה שיקול הדעת? אין טיפת התחשבות, זה מרגיש כאילו הניידות של השיטור העירוני עוברות כאן רק כדי לחפש אותנו" מספר בעל עסק ברחוב. אך מנגד לדבריהם כשזה מגיע לחובות שעל העירייה למלא – המענה לא מגיע. "לבקש תשלום שנתי על שילוט הם יודעים טוב מאוד. אבל לשמור על נקייה זה הדבר שהכי קשה להם לקיים" אומר בעל עסק במתחם, ומצביע על השלט שמוצב מזה כשנה לצד שאר שלטי הפרסום בחזית המבנה, בו כתוב באדום בוהק: "נמאס מהאגרות!!!העסקים מתמוטטים!!!".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

 

"מבחינת העירייה אנחנו משלמים אגרות ודו"חות כי זה שטח עירוני, אבל לגבי ניקיון הרחוב פתאום הוא הופך להיות שטח פרטי" אומר, דודי טמיר (42) בעל עסק במתחם, והעומד מאחורי הצבת השלט לפני כשנה. מחאתו העיקרית של טמיר היא על תשלום האגרה על שילוט הפרסום לעסק שמחירו עלה במהלך השנים, ונדמה כי כל שאר התלונות נבלעות בתוך המחאה שלא צלחה.

"בעבר שילמתי על אותו שלט 800 שקלים בשנה, כיום אני לא משלם עליו שקל והוא משמש כשלט מחאה. הצבתי אותו כי רציתי לעורר זעקה. בהתחלה חשבנו למלא את כל העיר בשלטים אבל בסופו של דבר כל אחד שקוע בעבודה שלו. בנוסף הפחתתי במספר שלטי הפרסום עליהם אני משלם". טמיר חושב שגם מבחינת בעלי העסקים צריכה להיות היענות והתחשבות בציבור אך סבור שלעיתים יש צורך להפעיל את ההיגיון: "אני לא רוצה שייהנו מהכסף שלי יותר ממה שצריך. העירייה לא מנסה להבין אותנו העסקים. ביקשנו בעבר שטח שיוקצה לפריקה ולטעינה, אבל הנושא לא נפתר, אפילו בפסח כשתרמתי עשרות ארגזי מצות ועצרתי עם הרכב ברחוב לזמן קצר קיבלתי דו"ח. אני לא מצדיק את מה שעשיתי אבל כבר אי אפשר להסביר כאן כלום – הכול נהיה עניין של כסף" ובעל עסק אחר ברחוב מוסיף, "מבחינתי צריך לפחות שלט אחד כדי שיידעו שהעסק שלי קיים, כי חלק פה כבר הורידו שלטים. אני משלם על מה שבחרתי אבל שלא יגרמו לנו לקרוס. אנחנו בסך הכול רוצים לעבוד בשקט" הוא אומר

מעיריית ראשון לציון טרם נמסרה תגובה בנושא.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר