יוסי אלקובי ושר הבטחון בפגישתם (צילום: דור דודיאן)

נשיא התאחדות המלאכה מראשון לציון נגד התעשייה הצבאית

שוטף פלוס 30? הצחקתם את נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה יוסי אלקובי מראשון לציון, שטען בפני שר הבטחון כי תע"ש משלמת לספקים קטנים רק לאחר חודשים רבים, בעוד אלו נאנקים תחת נטל החובות

פורסם בתאריך: 10.1.18 14:16

נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה ובעל נגריית בקאי הוותיקה בראשון לציון, יוסי אלקובי, יוצא למאבק נגד שיטת התשלומים של תע"ש מערכות (לשעבר התעשייה הצבאית_י"צ): משלמים לעסקים הקטנים באיחור של חודשים וגורמים לקשיים כלכליים.

את הדברים אמר אלקובי בישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת בנוכחות שר הבטחון אביגדור ליברמן. הוא ציין כי בעלי העסקים הקטנים והבינוניים שאותם הוא מייצג, נקלעים לקשיים כלכליים בין היתר בשל העובדה שהתעשיה הצבאית משלמת להם בשיטת שוטף פלוס והכספים מגיעים עבור עבודתם רק חודשים רבים לאחר שסיפקו את התוצרת לתעשיה הצבאית.

 

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

 

"אתמול התקיימה פגישה עם שר הביטחון אביגדור ליברמן בישיבת הסיעה שלו", מספר ל"השקמה ראשון לציון" אלקובי. "בישיבה העליתי את בעיית בעלי המלאכה והעסקים הקטנים, בין היתר היחס שאנו מקבלים מחברי הכנסת ומקבלי ההחלטות. אנחנו מייצגים 84% מבעלי המלאכה והתעשייה בישראל, בין היתר עסקים קטנים ובינוניים שבהם יש עד 20 עובדים. בשיחתי עם ליברמן אמרתי לו שלדעתי שר הביטחון צריך לשמוע את קולם של התעשייה הקטנה בישראל ולתמוך בקידום העסקים הקטנים והבינוניים", מסביר אלקובי.

"העסקים הקטנים והבינוניים כיום ממש קורסים תחת עומס הרגולציה", הוא מוסיף, "אנחנו מקבלים עבודות כקבלני משנה לתע"ש ומספקים להם חלקי מתכת ובתמורה מקבלים תנאי תשלום באופן שהעסקים הקטנים לא מצליחים לעמוד בהם וממש קורסים כלכלית. רק לאחרונה פנה אליי בעל עסק לעיבוד שבבי בראשון לציון ואמר לי שאין לו כסף לשלם משכורות לעובדים, כי תע"ש חייבים לו מיליון שקלים ושהוא אפילו פוחד להזדהות בשמו מחשש שהם לא יספקו לו עבודה יותר".

עוד אומר אלקובי כי לאחר ששר הביטחון ליברמן שמע את דבריו הוא ציין שלחברי הממשלה יש רצון להשתחרר מהקשר עם תע"ש ולהפריט אותם: "ביקשתי את התערבותו כדי שתע"ש יתחילו מיד להעביר כספים לאותם בעלי עסקים שביצעו עבודות עבורם וכעת אין להם כסף לשלם לעובדים שלהם".

מחברת תע"ש נמסר בתגובה: "ספקי החברה עובדים עם חברה שנים רבות על בסיס של אמינות ומקצועיות. החברה משלמת לספקיה בהתאם להסדרים מסחריים ותנאי תשלום שנקבעים בעת ההתקשרות ובהתאם להסדרים מסחריים שנקבעים מעת לעת בין החברה לספקיה. צבר ההזמנות של החברה, העומד על כשמונה מיליארד שקל לצה"ל וצבאות מתקדמים בעולם".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר