מרגש: נער שנמצא בספקטרום האוטיסטי עלה למצוות

הוריו של יואב, חוו את אחד הימים המרגשים בחייהם ובחייו של יואב כשהצליח לעלות למצוות, בעזרתה של עמותת "עלה

פורסם בתאריך: 9.1.18 18:19

הוריו של יואב עובדיה מראשון לציון לא האמינו שהם יזכו להגיע ליום מרגש שכזה, שבו בנם שנמצא על הספקטרום האוטיסטי יואב יחגוג בר מצוה, ייכנס לבית כנסת, ילך בהתרגשות לארון הקודש, ייתן נשיקה לספר תורה וישמח. כאשר עמותת "עלה מוריה" בגדרה פתחה בית חם לאנשים על הספקטרום האוטיסטי לפני ארבעה חודשים, הגיע יואב למקום והבלתי אפשרי הפך לאפשרי. עובדי ומתנדבי העמותה דאגו להפיק את אירוע בר המצווה המיוחד, בהשתתפות עשרות תלמידי הישיבה התיכונית יד בנימין ותלמידות אולפנת בהר"ן, שכולו בשביל יואב והמשפחה, וההתרגשות הגיעה לשיא.

יואב והוריו ניגשו לארון הקודש בבית הכנסת מלווים בשירה וריקודים, יואב נישק את ספר התורה ולאחר מעגל ריקודים קיבל יואב 13 מתנות שונות לרגל בר המצווה, מתנה אחר מתנה, באמצעות המשחק חבילה עוברת כאשר בכל פתיחה של החבילה התגלה מה המתנה הבאה שיקבל.

אמו של יואב, רונית עובדיה, הודתה למשתתפים תוך כדי שהיא בוכה מהתרגשות, "קיבלנו המון אהבה שזה משהו שלא רואים כל יום ואני אקח את זה איתי לכל החיים. אני מרגישה שאתם המתנדבים ואנשי "עלה" כמו המשפחה שלי. אני רועדת מהתרגשות. לא חשבתי שאי פעם נגיע למעמד כזה עם יואב. לא חלמתי אי פעם להכניס אותו לבית כנסת ולחגוג איתו בר מצווה. עמותת "עלה" זה המקום הכי מיוחד ליואב. כל פעם הוא בא ויוצא עם חיוך על הפנים וזה לא מובן מאליו. מי שעוסק בעבודה כזו הוא מלאך".

נעמה סודקביץ' מנהלת מרכז "עלה" בגדרה המטפל באנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ופתחה את הבית חם לילדים עם אוטיזם הוסיפה: "זו זכות גדולה עבורנו לחגוג ליואב, ילד מיוחד, בר מצווה בסגנון המתאים לו, כחלק משרשרת הדורות של עם ישראל. לאנשים עם מוגבלויות מגיעה הזכות להיות שווים בחברה הישראלית ולחיות בכבוד כמו כולם. אנו מובילים פרויקט לתיקון עולם כדי לשנות את היחס לאנשים עם מוגבלויות בחברה ואני מתפללת שנזכה לראות את האור שיש לכל אדם".

ליהיא לפיד, חברת המשפחה ואשת ציבור התרגשה גם היא, "כל כך מרגש להיות חלק ממסיבה שמשלבת בין משפחה לקהילה. מיוחד לראות את אנשי "עלה" שנותנים מכל הנשמה מעל ומעבר, וממלאים את החיים של המשפחות שמתמודדות עם קשיים כל כך גדולים באהבה, בנתינה ומעניקים המון כח ואפשרות להמשיך את החיים".

ארבעת מרכזי "עלה" ברחבי הארץ (ירושלים, בני ברק, גדרה והכפר השיקומי "עלה נגב – נחלת ערן") הם בית חם לכ-800 אנשים וילדים עם מוגבלויות, ומעניקים אלפי טיפולים שיקומיים לאנשים שנפגעו במהלך חייהם בתחומי הרפואה, סיעוד, מקצועות הבריאות, שיקום, חינוך המיוחד, תעסוקה ופעילויות הפנאי.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר