מירי אשכנזי
אשכנזי "אני לא מבקשת יחס מיוחד, אבל קשה לי לשבת זמן רב בכיסא"

בבית המרקחת ענו לנכה על כיסא גלגלים: "חכי, את גם ככה יושבת"

מירי אשכנזי תושבת ראשון לציון, היושבת בכיסא גלגלים בשל מחלת ניוון השרירים, טוענת כי נציג קופת חולים מכבי התעמר בה כאשר חיכתה בתור וציין ''היא גם ככה יושבת אז מה זה משנה''

פורסם בתאריך: 8.1.18 18:44

מירי אשכנזי, תושבת העיר הלכה אמש לבית המרקחת של קופת חולים מכבי ברחוב רוטשילד 15. אשכנזי מציינת כי בדרך כלל קיים בסניף זה שירות "אל תור" לאנשים עם כיסאות גלגלים, לכן כששאלה את נותן השירות בקופה האם היא יכולה לקבל שירות היא הופתעה מכך שעליה לחכות בתור ועוד יותר מתשובתו של נציג השירות.

"אתמול הרגשתי לא טוב. בדרך כלל אני יושבת על כיסא גלגלים בריאה, מתפקדת ועצמאית ואתמול באמת הייתי צריכה עזרה  בבית המרקחת, אז אמי התלוותה אלי", כך מספרת אשכנזי ומוסיפה כי "לא יכולתי לחכות בתור אז ניגשתי לנציג השירות בדלפק עם המרשם והוא אמר לי שאני צריכה לחכות בתור כמו כולם. עניתי לו שיש בדרך כלל "אל-תור" שמיועד לנכים או לקשישים שלא יכולים לעמוד הרבה זמן, אז הוא ענה לי שאי אפשר לעקוף את התור וגם שמי שיושב על כיסא גלגלים צריך לחכות כמו כולם. אימא שלי שאלה "מה, היא תחכה פה שעה?" כי לא קל לי לשבת הרבה זמן. אז הוא ענה לה "שהיא גם ככה יושבת, אז מה זה משנה".

אשכנזי מוסיפה בכעס, "איך יכול להיות שאני נתקלת ביחס כזה אצל נותן שירות, איפה האנושיות? הרי אני לא באה ומבקשת רחמים. המקרה הזה הפריע לי וגם לא ראיתי שהיתה איזשהו גמישות או ניסיון לעזור לי, אז פשוט הלכתי משם. אבל לדעתי מי שאחראי במכבי צריך לחשוב ולראות איך לסייע לאנשים במצב הזה, לא התלוננתי עדיין כי לא מצאתי את הזמן, אבל אני לא רוצה שאחרים יהיו במצב הזה כאילו הם לא שווים". אשכנזי מוסיפה כי בדרך כלל היא לא מנצלת את העובדה שהיא בכיסא גלגלים, "אני באמת לא יכולה לשבת הרבה זמן בכיסא הגלגלים, בטח לא שעה. הרגשתי כאילו אני צריכה להתנצל על היותי נכה, אנחנו לא בוחרים להיות נכים ואני חושבת שאני מדברת בשם כל הנכים שיש להם מוגבלויות כאלה או אחרות. אנחנו לא בחרנו את זה, זה לא שאני רוצה להיות מיוחדת, אני באמת מנסה להיות כמו כולם ולא להיות יוצאת דופן, אבל כאן באמת הייתי צריכה שיסייעו לי ויבינו את המצב".

ממכבי שירותי בריאות נמסר בתגובה:

אנחנו מצטערים על תהליך השרות, זהו בהחלט אירוע חריג. יצרנו קשר מיידי עם המטופלת והתנצלנו בפניה באופן אישי.
הסברנו לה כי הדברים נאמרו ללא כוונה לפגוע ותדרכנו אותה כי ניתן להשתמש בעתיד בשירות האל- תור
לחברי מכבי, החוסך המתנה בתור, בהזמנה מראש של התרופות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר