ראש מטה מפלגת "יש עתיד" בראשון לציון, אמיר סולארסקי. וח"כ יואל רזבוזוב

"זכות בסיסית" – בית עלמין אזרחי נפתח השבוע בראשון לציון

22 שנים לאחר שנחקק חוק המחייב לאפשר קבורה אזרחית, נחנך השבוע בראשון לציון בית עלמין אזרחי.  ח"כ יואל רזבוזוב (מרוצה מהתוצאה וכבר פועל להקמת בתי עלמין אזרחיים נוספים ברחבי הארץ

פורסם בתאריך: 7.1.18 18:21

אחרי ניסיונות של שנים, נחנך ביום ראשון האחרון בית עלמין אזרחי ראשון בראשון לציון. בית העלמין ישרת את כל תושבי העיר שרצונם הוא קבורה אזרחית המאפשרת דרך מכובדת להיפרד מהעולם על פי השקפת עולמם ודרכם. 

במשך שנים נאלצו תושבי העיר שאינם יהודים על פי ההלכה, וגם אלו המעוניינים בפתרון קבורה אזרחי או חילוני, לנדוד לערים רחוקות ולשלם עשרות אלפי שקלים על קבורה. זאת על אף שהביטוח הלאומי אמור לממן את קבורת כל אזרחי המדינה. הסיבה לכך היא שבבתי עלמין יהודים, ניתן לקבור רק לפי ההלכה.

"עצוב היה לראות בכל פעם מחדש את המשפחות האבלות, ברגע הקשה ביותר שלהם, מתרוצצות ומחפשות פתרון קבורה ליקיריהם ברחבי המדינה, ומשלמות עליו ממיטב כספם, במקום לקבל את השירות הכל כך לגיטימי הזה בעיר בה הם חיים", אמר ראש מטה מפלגת "יש עתיד" בראשון לציון, אמיר סולארסקי. "לעיר כמו ראשון לציון, בה רוב חילוני מגיע בית עלמין אזרחי".

מתוך ההכרה וההבנה בצורך ההדדי לתת פתרון לתושבי העיר, בית העלמין נפתח בשיתוף פעולה מלא בין החברה המפעילה "בשביל מנוחה נכונה" לבין החברה קדישא המקומית. בית העלמין האזרחי החדש ממוקם סמוך לבית העלמין הצבאי אסתר בעיר, גודלו כ-6 דונם והוא בנוי לתת שירות לאלפי קברים. בית העלמין "בשביל מנוחה נכונה" יספק פתרון קבורה על בסיס חופש בחירה מלא, כל אדם והשקפת עולמו המקום מכבד את רצון המשפחה בקיום כל סוגי הטקסים ברוח כל זרמי היהדות, למי שאינם יהודים וגם טקס אזרחי, המשלב טקסטים ספרותיים וכן קבורה בארון, "נענה לכל בקשה המכבדת את המנוח/ה" ציין שלמה כהן, מנהל המקום.

בבית העלמין פרוסים שבילים רחבים וישנה נגישות לכל חלקה וחלקה, אזור חנייה, רחבת הספדים, שירותים נגישים ומרגע שקיבל את חתימת השר לשירותי דת לאישור קבורה אזרחית בישראל – הוא ערוך לפעול.

פתיחתו של בית העלמין לא היתה דבר של מה בכך. חוק משנת 1996 אמנם קובע שכל אזרח יכול להיקבר על פי השקפת עולמו אך בפועל מתוף 1250 בתי עלמין רשמיים, רק בודדים מאפשרים קבורה אזרחית למי שיהדותם מוטלת בספק.

מי שדחף וסייע לפתיחתו של בית העלמין האזרחי הוא חבר הכנסת יואל רזבוזוב ("יש עתיד"). מרגע שנכנס לכנסת ב-2013, שם לעצמו למטרה לוודא שמדינת ישראל תממש את חוק הקבורה האזרחית החלופית, ולהקים כמה שיותר בתי עלמין לקבורה אזרחית במדינת ישראל – מטרה שכבר מניבה פירות רבים. מלבד בית העלמין בראשון לציון, נפתחו בזכותו של ח"כ רזבוזוב בתי עלמין דומים בנתניה, אילת, אריאל ועוד.

"בראשון לציון כמו במדינה כולה יש ביקוש לקבורה אזרחית. בזכותו של בית העלמין האזרחי, איש מתושבי ראשון לציון לא יידרש עוד לשלם עבור הזכות הבסיסית שלנו כבני אדם – להיקבר לפי אמונתנו והשקפותינו. מכיוון שהחוק מורה על קבורה, ללא עלות, רק במקום מגוריו, תושבי ראשון לא יצטרכו יותר לשלם עשרות אלפי שקלים בכדי להיקבר בבתי עלמין אזרחיים בערים מרוחקות" אמר ח"כ רזבוזוב. "אני רואה את זה כחובה ערכית ומוסרית וזכות דמוקרטית בסיסית כלפי ציבור שלם של אזרחים שמשרתים בצבא, משלמים מיסים ומקיימים את כל החובות האזרחיות שלהם, אבל כמו ברגע שהם רוצים להתחתן, אפילו אחרי שהם סיימו את חייהם, הם כמו אזרחים סוג ב' ולא מקבלים את הזכויות שמגיעות להם. זו בשורה גדולה מאוד לתושבי העיר, פתיחתו של בית העלמין האזרחי בראשון לציון, תתקן את העוול שפוגע, מאז ומעולם, בתושבים" סיכם רזבוזוב.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר