בית הכנסת הרפורמי ברחוב אמזלג 6 (צילום: נילי גטניו)

מדוע קיבלו מתפללי בית הכנסת "אחווה ישראל" צו פינוי?

בבית הכנסת הרפורמי בראשון לציון זועמים: העירייה מתכננת להקים גן ילדים דתי-אורתודוקסי. העירייה: "פועלים להעמדת לרשות הקהילה נכס חלופי"

פורסם בתאריך: 7.1.18 17:55

האם הוויכוח בין התנועה הרפורמית לתנועה הקונסרבטיבית עלה על מסלול התנגשות נוסף והפעם בראשון לציון? גורמים בבית הכנסת הרפורמי "אחווה ישראל" המשתייך לתנועה ליהדות מתקדמת לישראל, טוענים כי עיריית ראשון לציון נתנה למקום צו פינוי לאחר כ-15 שנים בהם פועל ברחוב אמזלג 6 בית כנסת רפורמי. בית הכנסת פועל במבנה אשר שייך לעירייה והושכר על ידי התנועה ולטענת הגורמים, המקום מהווה מקום תפילה ייחודי בו נשים וגברים יכולים להתפלל יחדיו באווירה משפחתית וכי סגירתו מהווה גזירה שמשמעותה חיסול הקהילה הרפורמה בראשון לציון.

"קיבלנו את צו הפינוי לפני כחודש יחד עם חוזה השכירות", מספרת תמר שיפרין, רבת בית הכנסת, "אנחנו שוכרים את המקום 15 שנה ובשנים האחרונות העירייה מערימה קשיים. פתאום נדרשנו לשלם 5,000 שקל פיקדון לשכר דירה שביקשו, 3,000 שקלים ביטוח נגד רעידת אדמה שגם היינו צריכים לשלם, למרות שבדרך כלל הדבר באחריות המשכיר והתקציב שלנו הוא מאוד קטן. אנחנו חיים מאירועי בר מצווה שאנחנו עורכים וזה גזל לנו חלק גדול מההכנסה. בנוסף כשהגענו לחדש את החוזה דרשו כל הזמן עוד ועוד ביטוחים ובסופו של דבר גם אחרי שהחוזה נחתם הביאו לנו ביחד אתו מכתב אשר מבקש לפנות את הנכס עד חודש יולי 2018. בינתיים, אנחנו גם שומעים שמתכוונים לעשות גן ילדים דתי אורתודוקסי בכתובת בית הכנסת ובשל כך אנחנו מתכוונים לצאת למחאה. אנחנו הולכים לפנות לכלי תקשורת, עיתונים, מקומונים וגם לכל מי שחשוב לו שיהיה מקום שבו משפחתו תוכל להתפלל ביחד, שאמא תוכל לעמוד ליד בנה בבר המצווה שלו, ושיהיה בית לכל אדם ללא קשר לנטייה מינית השלו, למקום ממנו הוא בא בעולם, או למצב משפחתי שלו. אצלנו כולם אהובים ורצויים ובית הכנסת הרפורמי הוא בית לכל מי שרוצה להתקרב ליהדות אבל לא מתקבל בעין יפה במקומות אחרים", היא מסכמת.

 

שרונה ארזי חברת ועד בית הכנסת הוסיפה כי "זו קהילה שמקיימת כל יום שישי קבלת שבת, חוגגת את החגים ביחד וגם מקיימת טקסים של בר מצוות ובנות מצווה ובעצם נותנת מענה לאוכלוסייה שהיא לא בהכרח אורתודוקסית. אני הגעתי לקהילה כשרציתי לעשות ברית לבין שלי בבית כנסת רפורמי ולא בבית כנסת אורתודוקסי והתחברתי למקום בגלל שיש כאן שוויוניות, כלומר גם בגלל שנשים וגברים יושבים ביחד וגם בגלל שממש מקבלים כל אחד לקהילה הזאת בין אם הוא להט"ב וכדומה. לדעתי יש כאן משהו לא תמים או נקי כי אני לא חושבת שהיו חושבים לפנות בית כנסת אורתודוקסי".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה כי "העירייה פועלת להעמיד לרשות הקהילה נכס חלופי, במקום הנכס הנוכחי שנדרש כעת לצורכי מערכת החינוך. גורמים רבים בעירייה פועלים לטובת הנושא ואנו בטוחים כי ימצא פתרון לשביעות רצונם של חברי הקהילה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר