ראשון לציון סופדת לנעמה גזית, המורה המיתולוגית לביולוגיה

הלכה לעולמה נעמה גזית, מחנכת ומורה לביולוגיה שלימדה בגימנסיה הריאלית ראשון לציון ובתיכון קציר ברחובות משנות השישים ועד סוף שנות התשעים והיא בת 89. ראיינו את בני משפחתה וכן את תלמידיה ושמענו מהם על האדם, המחנכת והמורה לביולוגיה שהיא הייתה

פורסם בתאריך: 4.1.18 11:26

נעמה גזית, נולדה במושב בלפוריה שבעמק יזרעאל ביוני 1928. בסוף שנות ה-50 עברה עם משפחתה לשכונת הר ציון במערב ראשון לציון, שם גם היא גרה במשך כל חייה ובמקביל גם הפכה למחנכת ולמורה לביולוגיה בתיכון הגימנסיה הריאלית בעיר. שלשום, שלישי, הלכה לעולמה, תלמידים ובני משפחה מספרים כי היה מדובר באישיות מיוחדת ויוצאת דופן.

"גזית הייתה המחנכת שלי" מספרת תלמידתה חנה דוד שגם הפכה למורה לביולוגיה בזכותה, "היא לימדה אותי ביולוגיה כשהיינו המחזור הראשון של מגמת הביולוגיה בגימנסיה הריאלית וסיימנו בשנת 1965. היא הייתה אישיות מיוחדת במינה ומורה מיוחדת במינה" היא מספרת ומוסיפה כי "גזית הקנתה לנו את האהבה לארץ ישראל ולטבע, היא הייתה באה עם האופניים שלה כשבתוך סל האופניים היו בעלי חיים וצמחים והיינו רצים איתה בטיולים עד שכבר לא יכולנו לנשום, בגללה ובזכותה הלכתי ללמוד ביולוגיה. בהמשך אפילו לימדתי תחתיה בתיכון קציר ברחובות כאשר היא הייתה הרכזת ואני הייתי מורה לביולוגיה."

בנה אהוד גזית מספר כי אמו גם הייתה סופרת שהוציאה ארבעה ספרים. שלושה שירי סיפורים וספר אחד אחרון ממש בחודשים האחרונים לחייה ובו היא מגוללת את סיפור חיה בשם "זה מה יש". "התלבטנו מה לכתוב במודעת האבל" הוא מספר בכאב, "ובסוף כתבנו "אישה מיוחדת, אשת עמל ואמת, מורה ומחנכת" ואני באמת חושב שזה מה שאפיין ומאפיין את אמי, שתלמידים מגיעים לכאן אנחנו גם רואים עד כמה היא השפיעה על חיים של כל כך הרבה אנשים."

 

ביתה, נאווה לרר מוסיפה כי "אימא שלי נולדה בארץ, היא ההיסטוריה של ארץ ישראל, היא שכלה אח במלחמת השחרור. פגשתי כמה תלמידים של אימא שלי שאמרו שהיא הייתה המורה הטובה ביותר שהייתה להם. לפני כעשר שנים, אימא הזמינה בעל מקצוע לשיפוץ חדר האמבטיה. כשהבחור השלים את העבודה, הוא ביקש תשלום מינימלי. אימא אמרה שהסכום נמוך מדי והוא השיב: "אני הייתי תלמיד בכיתת עזר ואת היית המורה לביולוגיה שלי. לא אשכח את כל מה שלימדת אותי. בזכותך אני מכיר את הטבע, עד היום כשאני מתעורר בבוקר, אני אומר לאשתי – הציפור שמצייצת עכשיו היא פשוש".

עוד תלמידה של גזית מסרה כי "נעמה למדה אותי ביולוגיה בכיתה י"א והייתה מחנכת ומורה לביולוגיה שלי. אנחנו הערצנו אותה, היא הייתה מורה לבוטניקה ואקולוגיה מעולה, אישה חמה ואהובה. בתחילת דרכי בהוראה הציעה את עזרתה והכל נעשה אצלה כמובן מאליו. ברוך דיין האמת".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר