לא שוכחים את הדור הוותיק

פרויקט "תן כבוד" של אגף הנוער והצעירים, בשיתוף איחוד הצלה אשר מחבר בין בני הנוער בעיר לקשישים, יוצא לדרך בימים אלו

פורסם בתאריך: 3.1.18 13:26

בדידות עשויה להיות דבר נורא ועל אחת כמה וכמה בגיל מבוגר. בפרויקט בני הנוער "תן כבוד" שיצא לדרך בשבוע האחרון, מנסים להפיג את הבדידות ולסייע כמה שיותר לאוכלוסיית הקשישים בעיר. בפרויקט ייקחו חלק בני נוער כחלק ממחויבותם האישית והפיילוט הראשוני יהיה במרכז הנוער "באלנס" בשכונת רביבים. הליווי יעשה על ידי עמותת "איחוד הצלה", אגף הרווחה בעירייה ועמותת "בטרם".

קבוצת המתנדבים שתיקח חלק בפרויקט תעבור הכשרה רפואית מקוצרת בכדי שתוכל בעת ביקורם לבדוק מדדים רפואיים בסיסיים שיתווספו לנתוני המעקב היומיומיים של הקשיש, ובמידת הצורך יעידו על הפנייה לגורמים הרפואיים ההכרחיים. "כבוד גדול בשבילי לראות את המבוגרים בשכונה ולעזור להם" אומר אופיר שינקייט בן ה-17 שלוקח חלק בפרויקט, "מבחינתי זו האפשרות לתרום את החלק שלי בקהילה, אני מתרגש ומבין את הקושי של אותו קשיש שאני מסייע לו" הוא מציין בהתרגשות.

דורון אוזן המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק הצעירים הנוער, סיפר לנו כי "נושא הקשישים במדינת ישראל בכלל ובראשון לציון בפרט חשוב ביותר ומדובר במצווה מאוד מיוחדת כמאמר המשפט "אל תשליכני לעת זקנה". לדבריו הוסיף, אלעד זגורי מנהל מרכז "באלנס" שיוביל את הפרויקט מטעם אגף הנוער והצעירים, "זהו אחד הדברים החשובים והערכיים שאנו כצעירים יכולים לתת לאנשים מבוגרים ואני שמח על ההיענות"

כיום מתנדבים כ-9,500 בני נוער ב-586 תכניות בעיר בעמותות, ארגוני חסד וגם מסגרות ייחודיות לעיר כמו ליצנות רפואית, אילוף כלבי נחייה, עוזר מצילים ועוד. מדי שנה מוצעות עוד מסגרות אשר מאפשרות לבני הנוער להרגיש כי הם מצטרפים למסגרתו שמעניקה להם תחושה שייכות, ולא רק מגיעים על מנת לסיים את חובותיהם ולסמן "וי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר