האם יוקמו חניונים חינמיים במרכז העיר ראשון לציון?

עקב מצוקת החנייה בעיר, מאיר עקיבא, חבר מועצת העיר מציע לעיריית ראשון לציון, "הקימו חניונים חינמיים ציבורים לתושבי מרכז העיר על מנת לפתור את בעיית החנייה" הסכום להקמת החניונים כבר קיים לטענתו

פורסם בתאריך: 3.1.18 10:40

חבר מועצת העיר מאיר עקיבא הגיש בשבוע עברה הצעה לסדר היום לעיריית ראשון לציון בה הוא מבקש לפתור את מצוקת החנייה במרכז העיר וכן את גביית הדו"חות המופרזת, האשמה לטענתו מופנת אל פרויקטים הבנייה והתמ"א 38 באזורי המגורים, שמשפיעים לרעה על כמות מקומות החנייה בעיר. לטענתו התקציב כבר קיים שכן העירייה גובה מקבלנים "כופר חנייה" שביחד עם היטלי השבחה ופיתוח יכולים להגיע לתקציב של 50 מיליון שקלים שיאפשר חניונים ציבורים חינמיים לרווחת תושבי העיר.

"את התגובה להצעה שלי מראש העיר עדיין לא קיבלתי" מוסר לנו עקיבא. "אני פשוט מאוד סופר את הכסף ורואה שבשנת 2016 גבתה החברה לביטחון 33 מיליון שקלים קנסות מתושבי העיר, עלייה של 60-70 אחוזים מהשנה הקודמת לכך. התושבים בראשון לציון הם לא עבריינים, זו פשוט מאוד מצוקת חנייה שהולכת מתרחבת ונהיית גרועה יותר מיום ליום. אנשים חוזרים הביתה מהעבודה ואין להם איפה לחנות ובשל כך הם חונים במקומות אסורים בעל כורחם", לדבריו של עקיבא, הקבלנים משלמים גם "כופר חנייה" לעירייה,  "כופר חנייה זה סכום שהקבלן משלם והוא נע בין 150 ל-300 אלף שקלים. הכספים האלה אומנם משולמים לעירייה אבל המצוקה של הציבור לא מצטמצמת אלא אפילו מתרחבת. אני מציע לקחת השנה סכום של כ-50 מיליון שקלים שיגיע גם מכופר החנייה, גם מהיתר השבחה וגם מהיטל פיתוח ואיתם נקים חניונים חינמיים במרכז העיר לתושבי העיר. אנחנו גם יכולים לקבל כסף מהתקציב של החברה לביטחון שגבתה 33 מיליון שקלים רק מדו"חות חנייה. אבל במקרה הטעות היא של המועצה וראש העיר ולא של הציבור שנקלע למצוקה הזאת בלי שהוא ירצה." הוא מסכם את דבריו.

 

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "עיריית ראשון לציון מודעת למצוקת החנייה במרכז העיר וכל העת שואפת להשיג את האיזון בין שמירה על הסדר ואכיפת החנייה לבין שיפור הבטיחות והוספת מקומות החנייה. עומסי תנועה ומחסור במקומות חנייה במרכז העיר היא סוגיה ידועה המוכרת בכל מרכז עיר גדולה בארץ ובעולם. מדי שנה נוספים כלי רכב לכבישים והמצוקה צפויה להחריף. ובכל זאת, על רקע העובדה כי במרכז העיר אין כמעט שטחי ציבור פנויים, יזמה העירייה פתרון חלוצי בארץ להקמת חניונים מתחת למוסדות חינוך במרכז העיר, כפי שנעשה בגימנסיה וכפי שיעשה בבית הספר חביב. העלות אומנם גבוהה, אך תוספת מקומות החנייה מאפשרת לתושבים חנייה מוסדרת, בטוחה וקרובה לבית. בשולי הדברים אך לא בשולי חשיבותם, נציין כי העולם צועד לעידן פתרונות תחבורה ציבורית ושיתופית וראשון לציון פועלת לייעול וקידום הנושא."

הכסף להקמת החניונים כבר קיים לטענתו. מאיר עקיבא

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר