צפו: האם נחשפו עוד עתיקות מהתקופה הביזנטית בגן הגתות?

גילינו מה עומד מאחורי התעניינות הרבה בקרב תושבי העיר בנוגע למעבר שבין רחוב שפרינצק לכיוון כביש 4

פורסם בתאריך: 19.12.17 16:45

הנוף של המתחם ברחוב שפרינצק בראשון לציון, שעד לפני זמן קצר היה ניתן לראות בו אך ורק חולות, הוחלף בעשרות פועלים ושלטי אזהרה שמתריעים על כך שהכניסה אסורה. האם האתר הארכיאולוגי במקום עתיד להתרחב?

בשבועות האחרונים נוצרה התעניינות רבה בקרב תושבי העיר החולפים על פני המעבר שבין רחוב שפרינצק לכיוון כביש 4. מתחם חולי שבעבר הכיל רק מספר עצים הוסב תוך זמן קצר לאתר חפירות ארכאולוגיות.

צפו במתחם החפירות בראשון לציון:

 

מבדיקה של "השקמה ראשון לציון" אכן במקום נערכת חפירת הצלה ארכאולוגית מטעם רשות העתיקות ואף על פי שנראית לעין על ידי כל עובר אורח – עדיין לא נמסרים פרטים מעבר למוצג בשלטים. "אני לא יודע יותר מדי על מה שקורה כאן. אני בסך הכול כאן רק כמה ימים כאן ובאתי לעבוד", אמר לנו אחד העובדים.

באתר ניתן לראות אוהל גדול שמכסה לחלוטין את מה שמתחתיו, וכשחולפים על פניו נחשפת פינת ישיבה מאולתרת לעובדי המקום שנמצאים בו לדבריהם משעות הבוקר עד שעות אחר הצהריים. נוכח העובדה כי עבודות אלו נעשות מטרים ספורים מגן הגתות שבו נחשפו בעבר שתי גתות גדולות ועוד ממצאים מהתקופה הביזנטית שמוצגים בגן הממוקם בפינת רחוב שפרינצק ושדרות ההסתדרות, עשויה להעיד על ממצאים עתידיים באתר החדש.

מהנכתב בשלט, ניתן לראות כי חפירת ההצלה נעשית במתחם זה עקב תכנון עתידי על בניית בניין מגורים באתר. "חפירות העבר מעידות שהמקום שימש עורף חקלאי. שאלה שנותרה בעינה- היכן היישוב הביזנטי שהעורף החקלאי שירת?", נכתב לקראת סופו של השלט.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר