הפחים המוטמנים בקרית קאליב

הפחים הוטמנו אבל הצחנה נכנסת לבתים בשכונה

לא כולם מרוצים מהטמנת הפחים בראשון לציון: "אצלי הריח מגיע עד הבית וזה מצב ממש נוראי. רוב האנשים כבר מיואשים מהסירחון הזה שחודר לבתיהם"

פורסם בתאריך: 17.12.17 13:26

כבר חודשים שתושבי שכונת קריית קאליב במזרח ראשון לציון מתלוננים על סירחון שחודר אל בתיהם מפחי הזבל המוטמנים בשכונה ומעשי וונדליזם מצד בני נוער, הטענות אף צורבות יותר, כי ביחס למצב בשכונות אחרות בעיר, בהן לדברי התושבים תלונות מטופלות בצורה מיידית, קריית קאליב אינה מקבלת מענה מספיק והתושבים לא מבינים מדוע הם צריכים להרגיש מקופחים.

תושבים המתגוררים בשכונה שמנהלים אורח חיים דתי, מציינים כי אינם "מחפשים להטיל האשמות כלשהן או ליצור עוינות כלפי העירייה", אלא פשוט דורשים מענה לבעיית הצחנה שמגיעה מפחי הזבל המוטמנים במרכז השכונה ופתרון לנושאים נוספים שהפכו מטרד. "הריח מהפחים המוטמנים הוא בלתי נסבל מזה חודשים", מתלוננת מיטל תושבת השכונה, "התקשרתי למוקד העירוני והתלוננתי אינספור פעמים. אומנם משתדלים לפנות את הזבל אבל זה לא הגיוני. שאריות הזבל מטפטפות על הרצפה או נשארות בתוך הפח. פנינו למוקד מספר רב של פעמים ועדיין, גם כשבאים לשטוף עושים רק חצי עבודה והמצב נותר ללא שינוי. לא באמת מנסים לתת לנו מענה. בינתיים רק מסמנים וי".

עוד מוסיפה מיטל כי "אצלי הריח מגיע עד הבית וזה מצב ממש נוראי. רוב האנשים כבר מיואשים מהסירחון הזה שחודר לבתיהם, אבל מבחינתם הם רואים שפחות אפקטיבי להמשיך לפנות למוקד העירוני טלפונית, ההרגשה היא רק אם מעלים פוסט בפייסבוק, מתחילים להתייחס אליהם ברצינות".

 

בעיה נוספת שמציקה לתושבים ולדבריהם לא מקבלת מענה לטענתם היא הוונדליזם השבועי שבני נוער גורמים לגינת המשחקים הציבורית. "לאורך השבוע יש צעירים שבאים באופן קבוע לשתות אלכוהול בגינה והם מרעישים ומשאירים כאן בקבוקי בירה שבורים. אף אחד לא מטפל בנושא ולא מנקים את הגינות", מתלוננים תושבים.

מיטל שעד לפני חודשים אחדים התגוררה עם משפחתה בשכונת גן נחום מציגה תמונה שבה נראים הבדלים של שמים והארץ באופן הטיפול למען התושב ותוהה אם באמת משהו ישתנה. "כשגרתי בשכונת גן נחום רק פרסמנו פוסט על הצורך לטפל בצמחייה במקום. עוד באותו היום הגיעו לשתול פרחים, החלו עבודות גינון וגזמו את מה שהיה צריך", היא טוענת, "פה כבר יצא לי הגרון מרוב שיחות טלפון למוקד העירוני. התושבים הוותיקים אומרים שאפשר לפתור את הבעיה, אבל לא באמת נענים לקריאותיהם". התושבים מעידים כי מצידם השינוי כבר נעשה וקבוצות אמהות לקחת על עצמה את הטיפול במצב, אך הן דורשות בכל תוקף שגם מצד העירייה הנושא יטופל.

מעיריית ראשון לציון נמסר: "קריית קאליב מטופלת על ידי העירייה באופן ובמידה שווה לכלל השכונות בעיר. באשר לטענות התושבים, ניקיון מתבצע במקום שלוש פעמים בשבוע והאשפה מפונה על ידי פחי אשפה טמוני קרקע. לצערנו, במקרים רבים, תושבים משליכים את האשפה מחוץ לפחים ולא בתוכם. כך, למעשה, נוצר מצב בו טמון הקרקע עומד ריק וכל האשפה זרוקה מחוצה לו. מדובר בהרגל שפוגע באיכות חייהם ובידם המפתח לשינוי המצב. בכוונתנו לפעול בקרב תושבי השכונה במטרה להגביר את המודעות לנושא. גן המשחקים עתיד לעבור שדרוג במהלך שנת 2018, הן מבחינת מתקנים והן מבחינת הצללה. באשר לניקיונו, אם יש בעיה נקודתית, יש לפנות למוקד העירוני והיא תטופל מיידית. דנה גוזלן, ראש מינהלת שירות לתושב צפון מזרח, עומדת לרשות התושבים ותשמח לשוחח עם נציגי השכונה בכל הסוגיות הללו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר