רחוב הרצל
רח' הרצל. מועד לפורענות. צילום: MathKnight

מסוכנים לציבור: הרחובות עם הכי הרבה תאונות דרכים בראשון לציון

מתחילת השנה נפגעו כמעט 300 איש בתאונות דרכים בראשון לציון. איפה כל זה קורה וכיצד מטפלת העירייה בבעיות התחבורה?

פורסם בתאריך: 13.12.17 12:01

מתחילת שנת 2017 ועד חודש אוקטובר נפגעו בראשון לציון 299 בני אדם, מתוכם שלושה נהרגו ו-24 נפצעו קשה. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק,

ברחובות האדומים בעיר – רחוב הרצל ושדרות משה דיין – נפגעו בין השנים 2016-2012 – 426 אזרחים, מתוכם שלושה נהרגו. ברחוב הרצל נפצעו בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות 155 אנשים ונהרג אחד, ואילו בשדרות משה דיין נפצעו 268 אנשים, ונהרגו שניים.

הרחובות האדומים בעיר הם המסוכנים, המועדים לפורענות, שבהם תאונות חוזרות באזור קבוע ומעידות על כשל המביא לאובדן בחיי אדם ולנפגעים בנפש וברכוש. "יש לשפר את התשתיות באותם רחובות אדומים", אומר ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, "אשר מהווים מוקדי סיכון מרכזיים, להציב פסי האטה לפני מעברי חציה ולתקן מפגעים אשר מסכנים את חייהם של משתמשי הדרך".

אם מסתכלים על הנתונים הארציים, ניתן לראות שזו השתקפות של תמונת התאונות הארציות, שהפכו למכה מדינה. עוד עולה מנתוני אור ירוק הארציים כי 353 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2017, בה התרחשו 311 תאונות קטלניות. 26 ילדים נהרגו מתחילת שנה, ו-90 קשישים (מגיל 65) נהרגו.

קיטה מבהיר כי שנת 2017 עוד לא הסתיימה וכבר ניתן לראות עלייה במספר ההרוגים בתחום הערים והישובים, ומציין כי: "הרשויות המקומיות חייבות לשים את נושא תאונות הדרכים בראש סדר העדיפויות ולפעול למניעת הנפגע הבא. חלק גדול מתאונות הדרכים מתרחשות באותם רחובות אדומים מרובי תאונות אשר ידועים ומוכרים.

ישראל מוטעי, יו"ר ועדת התחבורה בעירייה, אומר בתגובה: "בשנה האחרונה היו לנו שלושה הרוגים בעיר. אפילו אחד זה יותר מדי, ואנחנו ממשיכים לפעול ביחד עם מטה הבטיחות לדרכים והחברה לביטחון בכל רחבי העיר בנושא של תשתיות, אמצעי מיגון בתחום הדרך ובמאמצי אכיפה, הסברה והדרכה. למשל, בסמוך לגני ילדים ומוסדות חינוך אנחנו מתקינים במפרים ולעתים מורים על האטת מהירות הנסיעה ל-30 קמ"ש. יש הורים שעוצרים ליד השער ולא נכנסים לחניון או לאזור שבו מותר להורים. זו לא התנהגות תקינה וגם את זה אנו מנסים לשנות".

לעיתים המהלך של שיפור התשתיות גורם לתאונות באזורים אלה. למשל, ברחוב ז'בוטינסקי.

"ברחוב ז'בוטינסקי אנחנו רוצים לשפר את התשתיות ומערכות החשמל ואי אפשר לסגור את הרחוב כולו כי אז הוא ינתק את העיר עצמה. לכן עושים זאת במקטעים ושמים את כל אמצעי האכיפה והמיגון שניתנים לפני אזור העבודה וביציאה ממנו. אנשים צריכים לדעת לקרוא שלטים ולנסוע בהתאם במקום. אני בעצמי עברתי ברחוב הזה תאונה כי הנהג השני התעסק בטלפון. נהגים צריכים להבין שאסור להיות בטלפון או במערכת השמע אלא רק לנהוג".

 

שדרות משה דיין נחשבות למקום שבו מתרחשות תאונות רבות, ועם זאת נשמעות תלונות של תושבים על מצלמות האכיפה – האם צפוי להתבצע שינוי בנושא?

"המהירות לא תשתנה והא תישאר 60 קמ"ש. המצלמות ימשיכו לצלם והאכיפה המאסיבית תמשיך לפעול, כך שכל מי שיתעסק בטלפון או ינהג לא על פי החוק ייתפס ובמידת הצורך יורד מהכביש. זו הדרך היחידה שניתן לטפל בעברייני תנועה".

מה בדבר האכיפה בגזרת רוכבי האופניים החשמליים, האם היא צפויה להתממש בשנה הקרובה?

"בנושא האופניים החשמליים עשינו הסברה והדרכה בכל בתי הספר לבני 16 ומעלה. בנוסף כבר הוסמכו 23 פקחים שיבצעו אכיפה בתחום האופניים, שתתחיל בחודשיים הקרובים. תחילה תתבצע הסברה, יחולקו פליירים ויינתנו התראות לילדים ולהורים ולאחר מכן אכיפה שתכלול החרמת האופניים וקנסות".

במצב הנוכחי מספר הרכבים על הכביש ממשיך לגדול. מהן התכניות בעתיד הקרוב לתחבורה הציבורית בעיר?

"אנחנו כרגע טרום אישור תכנית הנגשה לשיפור התחבורה הציבורית ברחבי העיר, בכדי להפחית את תנועת הרכבים הפרטיים. צפויים להתווסף קווים של חברות אגד ודן וכמו כן תוגבר תדירות הקווים של מסלולים וקוויים פנימיים וחיצוניים, ובכך יקוצרו לוחות הזמנים. בנוסף ביקשנו לצרף מיניבוסים שיעברו ברחובות פנימיים שבהם האוטובוסים לא מסוגלים לעבור. התכנית עדיין לא אושרה אך להערכתי היא תצא לפועל בטווח שלושת החודשים הקרובים".

עוד מוסיף מוטעי: "הבעיה שלנו היא לא רמת האכיפה של גורמי החוק, כי לא ניתן להגיע לכל נקודה ולכל מקום ולכן אני פונה אל ההורים, למשפחות ולילדים לפעול בהתאם לחוק כי בצורה זו נשמור על הילדים שלנו ועל החיים. זו חלק מהדרך".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר