רחוב רוטשילד ראשון לציון
צילום: שגיא פלדמן

ליל חניה: האם החניונים העירוניים יקלו על רוטשילד וסביבתו?

המשנה לראש העיר, דורון אוזן, מציע לפתוח בלילות שני חניונים עירוניים לרווחת הציבור

פורסם בתאריך: 12.12.17 12:26

התלונות שנשמעות על מצוקת חניה בקרב תושבי מאזורים מסוימים בעיר הפכו לדבר שבשגרה. הבולטת שבהן מגיעה מדיירי אזור רוטשילד – שם הם מעידים על ייאוש מוחלט.

בחודש שעבר (נובמבר) יושמה הצעתו של המשנה לראש העיר, יו"ר ועדת חניה, דורון אוזן, בדבר הצבת שלטים בקטעי הרחובות מהצד הצפוני של רוטשילד עד כצנלסון, מז'בוטינסקי עד רמז, וכן לצד הדרומי מרחוב השקמה ועד ליצחק שדה, אשר מורים על כך שרק דיירי הרחוב יוכלו להחנות במקום על פי תו דייר אזורי, וזאת בין השעות 19:00 עד 8:00. התושבים, שקיוו כי מצב החניה ישתפר, העידו כי שבועות אחדים לאחר מכן דבר לא השתנה ועדיין חניותיהם נתפסות על רכבים ללא תווי חניה אזוריים וכי שאין אכיפה בנושא.

בניסיון לפתור את המצב או לפחות להקל על חומרת הסיטואציה, מציע אוזן בימים אלה לפתוח שני חניונים עירוניים בשעות הלילה לרווחת הציבור. המטרה היא לאפשר חניה חינם לתושבי העיר מהשעה 22:00 בלילה ועד למחרת ב-08:00 בבוקר, בחניון הבנים ברחוב ז'בוטינסקי פינת עולי הגרדום ובחניון זד"ל, חניון בניין העירייה.

בהצעתו מפרט אוזן את חומרת הבעיה ומדגיש: "יש חניונים שמפעילה החברה לביטחון לאורך כל שעות היום, על אף שאין באמת הצדקה לכך. ראוי להדגיש שבתקופת הקיץ והחגים מתקיימים אירועי תרבות רבים במרכז העיר והגישה אליהם מלווה בפקקים אינסופיים ובקושי במציאת חניה לדיירי הרחובות במרכז".

יעקב היימן, פעיל חברתי בקבוצה המאגדת תושבים למציאת פתרונות מקומיים, אומר: "עד לפני כחצי שנה יכולנו משעות הערב להחנות בחניון הבנים ללא תשלום. מששונה המצב, אנחנו ממשיכים להחנות שם ומשלמים על חניה מדי יום. ההצעה של אוזן עשויה לעזור אך היא גם בעייתית כי חלק גדול מהאנשים לא רוצה להוציא את הרכב בשמונה בבוקר".

תושבת מהאזור מוסיפה: "אמנם אלו שעות מאוחרות אבל זו יכולה להיות חצי נחמה בשבילי. נמאס לי כבר לשבור את הראש מדי יום רק כדי למצוא חניה, ואולי זה יעזור גם לבליינים הצעירים שיוכלו לשם שינוי להחנות במקום מותר מבלי לפגוע לנו בשקט הנפשי".

נראה, אם כן, כי הפתרון המוצע לחניה בחניונים לא יביא את הישועה שאליה מייחלים תושבי רוטשילד אך עם זאת הם מקווים שההצעה תיושם ותקל מעט. "זו יכולה להיות רק ההתחלה בנושא. יש עוד הרבה מה לשפר" הם מציינים.

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה כי "הנושא בבדיקה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר