שיא בכר במוקד
שיא בכר במוקד

אריות על כסאות גלגלים: "אז מה אם אנחנו נכים?"

לא בכל יום מוצאים עיוורים, חירשים, נכים ומוגבלים מקום עבודה שלא רואה במוגבלות שלהם בעיה. חברת "Call יכול" מראשון לציון השכילה לתת להם הזדמנות

פורסם בתאריך: 11.12.17 18:50

הליכונים, כסאות גלגלים, מסדרונות מונגשים ורמפות הם חלק בלתי נפרד ממשרדי Call"יכול", חברה הממוקמת בבניין משרדים במערב ראשןן לציון. מדובר בחברה, ראשונה מסוגה בעולם, המתמחה בהקמת מוקדים טלפונים בשיטת מיקור חוץ, שכ-70 אחוז מעובדיה הם אנשים המתמודדים עם מוגבלויות פיזיות, נפשיות וחושיות.

במבט ראשון ניתן לחשוב שזהו עוד מקום עבודה רגיל מלא בתאי עבודה ומתחם עם רעש בלתי פוסק של שיחות טלפון, אך כשנוכחים לדעת מה עומד מאחורי היוזמה להקמת העסק, מבינים שלא סתם העובדים מרגישים מנצחים מדי יום וכל קושי מתגמד אל מול עיניהם.

"אמנם יש פה עיוורים, חירשים, נכים שעובדים וזו הגדולה של המקום הזה, אבל כשמישהו מתקשר כדי לקבל סיוע בתחומים השונים, הוא לא יודע שהוא מדבר עם בחור על כיסא הגלגלים. הצעקות הן אותן צעקות", אומרת שיא בכר (43) שעובדת כמתאמת גיוס ואחראית על יחסי הציבור, ומתמודדת עם טרשת נפוצה. מבחינתה, היא לא חולה בשום דבר אלא מתמודדת עם המצב מדי יום ומנצחת אותו בחיוך.

החברה הוקמה בפברואר 2008 על ידי ד"ר גיל וינש ואפרת שגב וינש, אליהם הצטרף אמיר בר נתן, ובחזונם כיוונו לבצע מהפכה בתחום תעסוקת אנשים עם מוגבלויות בישראל. "כששומעים שזה עסק חברתי, מצפים לראות מקום עצוב או מקום עלוב אבל אתה אומר וואלה, יש פה חברה שבאים מאושרים לעבודה ולא משנה אם הם עם מגבלה או בלי מגבלה. אנשים שמים את הצרות והמחלות בצד ובאים לעבוד", מספר בר נתן, ומוסיף: "הרבה אנשים כאן לא הועסקו קודם בשום מקום אחר. כאן הם מתקדמים ומגיעים לתפקידים בכירים ולא נמצאים בתפקידי קצה כמו שבדרך כלל נותנים להם, כגון קופאית או אחראי בלובי".

 

במקום קיימים עשרה מוקדים שונים ובחברה מועסקים מעל 200 עובדים. בנוסף נפתחו שני סניפי שלוחה בתל אביב ובבני ברק, שם עובדים עשרות עובדים.

קרולין לוי חיים (38), אם לארבעה שמתמודדת עם ניוון שרירים ועובדת בחברה מעל שנה, מספרת: "אני מאמינה שאם הקדוש ברוך הוא החסיר ממני משהו אחד, הוא נתן משהו אחר. להיות כאן ולעבוד זה שינוי אווירה. אמנם הדרישות במהלך יום העבודה הן גבוהות, אבל מדהים להיות בחברת העובדים האחרים".

עובדת אחרת מציגה בגאווה את ארבע תעודות ההצטיינות שקיבלה במשך שנות עבודתה במקום: "מבחינתי, המקום הזה הוא משפחה", היא קובעת בגאווה. עובד אחר מסכם בפשטות: "אז מה אם אני נכה? סוף סוף ראו מעבר לכיסא הגלגלים שלי".

בימים אלו Call" יכול" מחפשת עובדים חדשים לחברה, או כפי שהם מגדירים את המועמדים: "אריות שיודעים לעבוד".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר