צילום: עיריית ראשון לציון

בית המשפט: הוועדה לתכנון ובנייה מפריזה במתן היתרי בנייה

הוועדה חורגת ממכסות הבנייה ומתעלמת משיקולים סביבתיים ותכנוניים, קבע בית המשפט. את הבעיות כתוצאה מכך נושאים התושבים

פורסם בתאריך: 7.12.17 10:34

בית המשפט המחוזי הזהיר לפני מספר ימים את עיריית ראשון לציון מפני הנפקת אישורים חדשים לתוכניות לחיזוק והריסת מבנים בעיר. השופט צבי דותן עשה זאת בתגובה לפניית תושבים אותם מייצג עו"ד יובל יניב.

מאבקם של תושבים משכונות כצנלסון ורמז הוביל לקביעה כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מפריזה במתן היתרים לתוספות בנייה ומתעלמת משיקולים סביבתיים ותכנוניים. המאבק החל לפני כשנה וחצי ברחוב התקווה 9 ונמשך במקומות נוספים בעיר. ועדת ערר קבעה במקרה של התקווה 9, שהעירייה חייבת לבצע בדיקות פרוגרמטיות (שקובעות מהן העומסים המותרים) בכל מקום, ולהימנע מלהוציא היתרי בנייה. למרות זאת, נמסרו היתרים נוספים ולכן בית המשפט התערב ופסק כבר ביולי השנה שההליך אינו תקין.

"חשוב להבין שבראשון לציון קיימת תוכנית רצ/106 משנת 2008 והיא קובעת בשבעה מתחמים בעיר", מסביר עו"ד יניב. "לכן, יש מכסות בנייה. בניגוד לתמ"א 38 שמתייחסת בעיקר לאופי של הבניין ולאפשרות ההרחבה, רצ/106 מגבילה בנייה בהתאם לאופי הסביבה. לצערי, הוועדה המקומית מתעלמת מהפסיקה וממשיכה להנפיק היתרים".

איפה יש חריגות משמעותיות?

"החריגות קיימות כמעט בכל שבעת המתחמים. אני יודע באופן כללי על שכונות אברמוביץ' ורמב"ם ומייצג תושבים מכצנלסון ורמז, ברחובות הדגל העברי וברניצקי".

איך מושפעים הדיירים ברמה היומיומית?

"ברחוב הדגל העברי, למשל, יש מחסור עצום במקומות חניה בגלל הקרבה לרוטשילד ולמקומות הבילוי. ברמה הכללית יש הפסקות חשמל בקיץ ובחורף כשהמזגנים פועלים. המריבות על חניה מובילות גם למקרי אלימות. תוצאה אחרת היא עומס על בתי ספר וצפיפות בכיתות".

אז איפה יש מקום לבנייה חדשה?

"הפתרון צריך לבוא דרך ניוד זכויות למגרשים ריקים ולא תוספות קומות או הריסה ובנייה במקומות שבהם אין תשתיות מתאימות והעומסים רק מעיקים על הדיירים בשכונה"

איך אתה מתכוון להגיב אם תגלה המשך מתן היתרים?

"הפכנו, אני והתושבים, לשומרי סף ואנו עוקבים אחרי החלטות הוועדה המקומית. לצערי, בעירייה עסוקים במאבק משפטי במקום בתכנון העיר. במקרים כאלה בית משפט מוסמך להטיל קנסות וגם עונשי מעצר".

מהעירייה נמסר: "עיריית ראשון לציון מנהלת מלחמת חורמה נגד גורמים המנסים לפגוע בכל מחיר בתושבי העיר, באמצעות התנגדות לביצוע תמ"א 38, ובכך מונעים את הסיכוי להבטיח את בית התושבים מרעידות אדמה ולשפר את איכות חייהם. נציין כי העירייה יזמה תוכנית כלל עירונית המאפשרת חיזוק מבנים תוך ניוד זכויות הבנייה למגרשים ריקים. תוכנית זו נמצאת בדיונים מול הועדה המחוזית ומוסדות התכנון והמשפט הארציים. בכל מקרה, אנו מכבדים כל החלטה שתתקבל בבית המשפט".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר