היסח דעת פלאפון

54% מהנהגים: משתמשים בטלפון נייד בזמן נהיגה

לא ברור איך 95% מהנהגים חושבים שמסוכן לסמס בנהיגה ו-54% בכל זאת עושים זאת. מנכ"ל אור ירוק: "חסרות מאות ניידות משטרה בדרכים"

פורסם בתאריך: 4.12.17 10:39

54% מהנהגים מודים שהם משתמשים בטלפון נייד בזמן נהיגה. מחוז מרכז מוביל את הרשימה המפוקפקת, עם 51% מהנשאלים שהעידו כי הם מדברים בטלפון הנייד ללא דיבורית או אוזניה בנהיגה בתדירות כלשהי, ו-65% שהעידו כי הם קוראים או כותבים הודעות טקסט ומסרונים בזמן הנהיגה בתדירות כלשהי.

הטלפון הנייד כבר מזמן הפך להיות חברו הטוב ביותר של האדם, ואפילו בשעת נהיגה ברכב האצבעות לא זזות מהמסך, כשהודעות, אפליקציות, והתעדכנות ברשתות החבריות נעשו אצל נהגים רבים לחלק מהנסיעה. הנתון הלא פחות מפתיע הוא ש-95% אחוזים מהציבור חושב שלקרוא ולכתוב הודעות בטלפון הסלולארי במהלך נהיגה זו פעולה מסוכנת במידה רבה מאוד. אבל הציבור כהרגלו לא נותן להגיון לבלבל אותו כאמור, כש-54% בכל זאת מודים שהם עושים זאת, כפי שעולה מסקר שערכה עמותת אור ירוק בסוף השנה האחרונה (2016) באמצעות מכון הסקרים 'מאגר מוחות' בקרב 512 נשים וגברים בגילאי 18 פלוס.

אז אם ההגיון והבנת הסכנה לא מונעים את השימוש בפלאפון בנהיגה, מה כן? ובכן מן הסקר עולה כי הגברת אכיפה וסכנת ענישה הם היחידים שגורמים לנהגים לחשוש, והרגלי השימוש עשויים להשתנות במידה ונהגים רבים יותר יחוו את האכיפה בכיסם.

ארז קיטה, מנכ"ל אור ירוק: "אנחנו עדים לעליה מתמדת במספרי הנפגעים בתאונות דרכים, בכל יום מתרחשות תאונות קטלניות ונפצעים רבים. חסרות מאות ניידות משטרה בדרכים. נהג שרואה ניידת יוריד את הרגל מהגז באופן טבעי, לא יסמס וינהג באופן בטוח יותר. במקומות בהם קיימת נוכחות מוגברת של ניידות ושוטרים יש ירידה בתאונות ובנפגעים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר