דב צור. צילום עירוני

בעקבות מעצרו של ראש העיר: "זה היה באוויר כבר תקופה"

כמעט כולם בקשת הפוליטי מסכימים, עם חקירתם של ח"כ דוד ביטן, דב צור ובכירים נוספים: "יום קשה לראשון לציון". סגן ראש העיר: "בטוח בסופו של דבר שלא יהיה שום דבר"

פורסם בתאריך: 3.12.17 17:17

(עדכון: 17:31): מעצרו של דב צור, ראש עיריית ראשון לציון, החשוד בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים –  הוארך בחמישה ימים בבית משפט השלום בראשון לציון. כמו כן הוארך בחמישה ימים מעצרו של אייל מושיוב, המשנה לראש העיר שחשוד בעבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים ועבירות לפי חוק איסור הלבנת הון, ועבירות לפי רשות המסים.

גל המעצרים הבוקר (ראשון) בעקבות חקירת תיק 1803, בעקבותה זומן לחקירה יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן ועוכבו לחקירה 17 אנשים, בהם בכירים בעיריית ראשון לציון, עובדי עירייה, אנשי עסקים וקבלנים  – גרם לאווירת הלם ובעיקר שתיקה בבניין העירייה. זאת, לאחר שנה של חקירה סמויה שבמהלכה זוהו לכאורה קשרים בין גורמים פליליים לבעלי תפקידים שונים בשלטון המקומי והארצי.

מוטי עג'מי ממלא מקום וסגן ראש העירייה, אמר לאחר המעצרים: "יש לי הכרות רבת שנים עם דב, כ-25 שנה. תמיד הוא היה ידוע בטוהר המידות שלו, ובכך שהוא מקפיד על קוצו של יוד. אני בטוח בסופו של דבר שלא יהיה שום דבר". עוד הוסיף עג'מי: "זה באוויר כבר תקופה מסוימת אבל אני חושב שהכול בסדר בהתנהלות שלו ולא דבק בו שום רבב".

יו"ר ועדת הביקורת במועצת העיר ראשון לציון, חבר המועצה אסף דעבול, אמר בתגובה למעצרים: ״זהו יום קשה לראשון לציון. יום שבו נעצרים ונחקרים בכירים בעיר זהו מצב לא נעים לכולם. לבי עם משפחות העצורים. יחד עם זאת, כבר מספר שנים שאני מתריע בפני כל הגורמים הרלוונטיים לרבות חברי מועצת העיר בישיבות המועצה ובישיבות בניין עיר, על אי סדרים חמורים בהתנהלות הנהלת העיר. קראתי לאחת מהפרשות פרשת הולילנד של ראשון לציון והזהרתי לא אחת את ראש העיר ואת חברי המועצה. לדעתי, החקירה נפתחה אך ורק בגלל שהמשטרה חיפשה לחקור את ח"כ דוד ביטן. אני כועס על התנהלות המשטרה, אבל יחד עם זאת אני תקווה שיחקרו את הסוגיות שהעליתי לא פעם בפני כל הגורמים ויגיעו לחקר האמת״.

 

חברת המועצה עו״ד ליאל אבן-זהר, התייחסה גם היא לחקירה ואמרה: ״זה לא יום משמח לתושבי ראשון לציון וכולנו נמתין לתשובות רשמיות של גורמי החוק. עם זאת, אחזור ואומר את מה שאני כבר אומרת ברבים זמן רב: הגיעה העת שרשויות החוק יגיעו לעיר, יבדקו עסקאות ותכניות שעננה מרחפת מעליהן, שלטעמי פגעו בקופה הציבורית או במנהל התקין, ויתנו אחת ולתמיד תשובה ברורה ובדוקה לציבור״.

חבר מועצת העיר, יו"ר ועדת דת ומסורת, אוהד אוזן, אמר: "המצב התודעתי לא נעים, התחושות לא נעימות, אבל ניתן למשטרה לעשות את עבודתה. כל עוד לא נתפס ולא הורשע אף אחד כולם חפים מפשע. זהו בוקר שהוא לא קל לראשון לציון, ואני מקווה שכולם ייצאו שאין בידם שום עבירה".

מעיריית ראשון לציון נמסר: "העירייה עובדת בשיתוף פעולה מלא עם גורמי אכיפת החוק ומסייעת ככל יכולתה לסייע להם לבצע את עבודתם. נדגיש כי כל אגפי העירייה  עובדים כרגיל וממשיכים לספק שירות מלא לתושבי העיר".
עורכי הדין של ראש עיריית ראשון לציון דב צור, עוה״ד גיורא אדרת, טל שפירא ואריאל כפרי מסרו כי: "ראש העיר דוחה בתוקף את החשדות המיוחסים לו. כל פעילותו של דב צור לאורך השנים היתה כשרק טובת העיר לנגד עיניו. נושא ניגוד העניינים המיוחס לראש העיר נבחן בזמן אמת על ידי היועצת המשפטית הראשית של העירייה אשר קבעה בצורה מפורשת בכתב כי לא נפל כל דופי בהתנהלות ראש העיר וכי לא היה במצב של ניגוד עניינים. אנו בטוחים כי הדברים יתבהרו בהמשך הדרך".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר