בידוד, שמיכות וארוחות: תכירו את הבית החדש של החתולים

הפעילה החברתית איריס חזן, השיקה בית החדש לחתולי הרחוב במערב העיר

פורסם בתאריך: 29.11.17 17:43

תושבים רבים המתגוררים במערב ראשון לציון הופתעו השבוע לראות את בית המחסה המאולתר בן שני הקומות שנבנה לחתולים לתקופת החורף באחת מהשכונות באזור. מי שעומדת מאחורי היוזמה יוצאת הדופן היא הפעילה החברתית, איריס חזן בת ה-44 שהסתייעה לשם כך בפעיל החברתי, אופיר אוזן.

חזן שגדלה לאורך כל חייה לצד בעלי חיים מספרת שנעשתה חשיבה מעמיקה כדי להוציא לפועל את היוזמה לרווחת החתולים. "נעשה שרטוט מקדים טרום הבנייה, בכדי שהקלקרים לאיזון הטמפרטורות, השמיכות, האוכל וכמובן החתולים ייכנסו יחדיו למקום, וממה שנראה במתחם שממוקם לצד בניין פרטי – החתולים נהנים מיום עד ליל במקום משכנם החדש", היא אומרת.

"נולדתי לבית עם בעלי חיים. זה היה חלק מהמשפחה. קשה אפילו לספור היו לנו עשרות חתולים ולפחות 12 כלבים את כולם אספנו מהרחוב. היה יפה לראות איך שכולם היו מסתדרים יחדיו" אומרת חזן, ומוסיפה: הבית שלנו היה גדול והחצר הייתה מרווחת. הוא היה ברחוב נורדאו בקרבת כל הפרדסים שהיו באיזור. אני זוכרת בתור ילדה איך כשהייתי רואה כלב עזוב מחוץ לכותלי בית הספר בשעות הבוקר מבחינתי יום הלימודים הסתיים. הייתי פשוט מצילה אותו מביאה אותו הביתה", מספרת חזן ומוסיפה כי האהבה להולכים על ארבע – התעצמה אצלה לאורך השנים.

בימים אלו הבית החדש בן שתי הקומות מעניק נקודת מפגש חדשה לחתולים שמתחילים להגיע בזה אחר זה. חובבת בעלי החיים מספרת שלמרות שהיו תושבים (מאכילי חתולים שכונתיים) שהציעו לעזור לה בנושא היא היחידה שרוצה להיות אמונה על כך, וזאת מבחירה. "אני רוצה שהכול יהיה מבוקר ושיהיה להם נעים מבוקר עד ערב. צריך לשמור עליהם", מדגישה חזן.

 

כיום, באופן מפתיע חזן מגדלת בביתה "רק" שני חתולים אך מנגד מטפלת בעוד מספר בלתי מבוטל של חתולי רחוב ועד לא מזמן היא גידלה את הכלבה בימבה שהלכה לעולמה לאחר 18 שנים, וכרגע אינה מוכנה נפשית להביא חברה אחרת למשפחה. בתקופה זו חזן מנסה כמה שיותר לדאוג לבעלי החיים וחושבת שיוזמה, כמו שלה יכול להצליח ברחבי העיר, ושרק צריך שמישהו ירים את הכפפה. "זה דבר שיכול לשמור על איכות הסביבה לתושבים שהחתולים לא יסתובבו בכל מקום ומצד שני יכול לדאוג לרווחת התושבים. זו השקעה סמלית. ממש כמה פרוטות", אומרת חזן בתקווה שאנשים נוספים יאמצו את הרעיון.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר