עיריית ראשון לציון
צילום: שגיא פלדמן

יוצאים מהאדישות: התושבים מצטרפים לישיבות מועצת העיר

החל משבוע הבא, קבוצת תושבים מראשון לציון תחל להגיע לישיבות המועצה: "יש לנו תפקיד להשמיע את קולנו"

פורסם בתאריך: 28.11.17 17:50

לישיבת מועצת העיר הבאה, מלבד חברי מועצת עיריית ראשון לציון, צפויים להגיע עשרות תושבים שמאמינים כי לאורך השנים חל נתק בין נבחרי הציבור לבין הבוחרים. ליאורה ניאזוב, בת 46, תושבת ראשון לציון ופעילה חברתית, יזמה את המהלך, כחלק מפעילותה ב"מרכז לצדק חברתי" שהוקם לפני שנתיים בעיר. לפי היוזמה, פעם בחודש התושבים ויגיעו יחדיו לבניין העירייה ויתחילו להיות מעורים בכל הנושאים העירוניים.

"מטרת היוזמה היא לחדש את הקשר בין התושבים לנבחרי ונבחרות הציבור על ידי הצגת האופן בו פועלת מועצת העיר ולמידה של האופן בו מתקבלות ההחלטות בעיר, החלטות המשפיעות על כל רבדים חיינו וחיי הורינו וילדינו", אומרת ניאזוב, "המטרה לקרב את התושבים למקום בו מתקבלות ההחלטות ולנבחרי הציבור, בתקווה שלאחר שיכירו מקרוב את המערכת יהפכו לתושבים פעילים ומעורבים המעוניינים לקחת חלק ולהשפיע על חייהם ועל העיר, וידרשו מנבחרי ונבחרות הציבור לייצג את התושבים בפעילות. יחד איתי בצוות המוביל פעילים חברתיים נוספים: גיא ברק, מלינה דיין, מיכל גול, חנה לבנוני ודרור ברק".

 

למה דווקא אתם?
"יש לנו תפקיד – להשמיע את קולנו ולהתארגן כל אחד בסביבתו כדי להבטיח את חוסנה של החברה שבה אנו חיים".

האם מהלך זה נעשה בשיתוף פעולה עם העירייה, או שצפויים לכם קשיים מולה?
"יידענו את מזכירת המועצה על כך שבכוונתנו להגיע כקבוצה. למעשה ישיבות מועצת העיר פתוחות לציבור וכל תושב יכולים להגיע ולצפות בישיבה כמו גם לשוחח עם חברי וחברות המועצה, וזו עובדה שאינה ידועה לציבור. אנו מקווים מאוד שהעירייה תבחר לקרב אותנו לשתף פעולה ולחשוף כמה שיותר תושבים ותושבות לנעשה בה ובמועצה".

האם אתם חושבים שנוכחות תושבים עשויה לשנות החלטות?
"אנו סבורים שמעורבות תושבים יכולה להשפיע על אופן ההתנהלות במועצה, על הנושאים שעולים לדיון כמו גם על ההחלטות עצמן, ולהגביר את הקשר ביניהם לבין הנבחרים. בנוסף אנו צופים שחבר/ת מועצה שיבינו שיש מי שבא ורואה את הנעשה, עשוי/ה לבחור לטפל בנושאים בעלי עניין לציבור, בניסיון להעלות את הסיכויים להיבחר שוב למועצה בבחירות הקרבות".

תקוותה של ניאזוב כי היוזמה שתצא לראשונה בשבוע הבא תהפוך למסורת של התושבים ושל "המרכז לצדק חברתי", שלדבריה מהווה פלטפורמה ללמידה, התארגנות ויציאה לפעולה בתחומים שונים הנוגעים לחיים, אך גם לסוגיות רחבות המתקיימות היום במדינה, והכל ברוח שיוויון ערך האדם.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר